وحشت حامیان دولت از روشنگری‌های مستند کیهان درباره سند خسارت‌آفرین برجام

این ترفند ناشیانه برخلاف آنچه حامیان دولت از انتشار آن انتظار داشته‌اند، سند گویای دیگری از فاجعه‌آفرین بودن برجام است و دست‌های خالی از دستاورد دولت بعد از 4 سال مذاکره و اتلاف وقت و امکانات کشور در این مسیر را نشان می‌دهد. چرا؟!  بخوانید؛
1- اگر سازندگان این دروغ بزرگ آن‌گونه که ادعا می‌کنند کمترین دلیل و سندی داشتند که نشاندهنده اندک- تاکید می‌شود که فقط اندک- دستاوردی برای برجام باشد، چرا این دلایل و اسناد را به مردم ارائه نمی‌کنند تا آنها را نسبت به مفید بودن برجام قانع کنند؟! و چرا این به قول خودشان دلایل و اسناد را در یک جلسه خصوصی با مدیرمسئول کیهان در میان گذاشته‌اند؟!
2- حامیان دولت با ساختن این دروغ و انتشار آن بدون آن که بخواهند و یا متوجه باشند، تحلیل‌ها و گزارش‌ها و یادداشت‌های کیهان درباره فاجعه‌آفرین بودن برجام را تأئید کرده‌اند و اگر چنین نبود و از استدلال‌های محکم کیهان در این خصوص وحشتی نداشتند، به جای توسل به اینگونه شگردهای نخ‌نما، به درخواست‌های مکرر مدیرمسئول کیهان برای مناظره تلویزیونی درباره برجام پاسخ مثبت می‌دادند و دلایل به اصطلاح قانع‌کننده خود را در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده ارائه می‌کردند!
3- برجام به اندازه‌ای ذلت‌بار و خسارت‌آفرین است که حتی اصلی‌ترین دست‌اندرکاران و مسئولان مذاکرات نیز نتوانسته‌اند از اعتراف به بی‌فرجام بودن برجام خودداری کنند. آقای صالحی اعلام کرد که آمریکا در اجرای برجام دبه درآورده است و آقای روحانی ایشان را ملامت کرده و گفت درباره برجام باید از وزیر خارجه و یا رئیس بانک مرکزی سؤال شود. چند روز بعد آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه اعتراف کرد که تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده و در عمل هنوز باقی است و آقای دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی اذعان کرد که دستاورد برجام برای کشورمان تقریبا هیچ بوده است و این ماجرا تا آنجا پیش رفت که آقای رئیس‌جمهور هم به جای پاسخگویی در مقابل وعده‌هایی که درباره لغو همه تحریم‌ها در همه سطوح داده بود، ناچار شد ریل عوض کند و دستاورد برجام را به دور کردن سایه جنگ از سر کشور تغییر دهد! و...


4- انتقادهای کیهان به برجام و فاجعه‌بار بودن آن با اسناد و دلایل غیرقابل انکار همراه بوده و هست و مثلا در همان نیمه شب 13 فروردین‌ماه 1394 که آقایان برجام را فتح‌الفتوح، آفتاب تابان و معجزه قرن می‌دانستند و حتی برخی از منتقدان قبلی هم ذوق‌زده شده بودند، مدیرمسئول کیهان اعلام کرد که در این معامله، «اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره‌ تحویل گرفته‌ایم» و این اظهارنظر  با مراجعه به متن توافقنامه و استناد به بندهای آن مطرح شده بود. و سخن این است که اگر آقایان در ادعای دروغ خود پا برجا هستند، درباره اسناد و دلایل مستحکمی که کیهان به آن پرداخته است چه می‌گویند؟!
5- نکته تعجب‌برانگیز این است که وزارت امور خارجه که این روزها حتی در روزهای تعطیل هم برای پاسخ به انتقاد نامزدها در مناظره‌ها سر کار حاضرند و به فعالیت مشغولند، چرا در برابر این خبر ساختگی سکوت کرده‌اند!