افتتاح راه‌آهن ناتمام تهران- همدان با حضور روحاني

در حالي خط‌آهن تهران- همدان توسط رئيس‌جمهور افتتاح شد كه هنوز ايستگاه‌هاي مسير تكميل نشده‌ است، ضمن آنكه اين مسير تا ايستگاه باري همدان در خارج شهر ساخته شده است و براي اتصال شهر همدان به خط‌آهن، بايد ادامه مسير و ايستگاه راه‌آهن در داخل شهر ساخته شود.
به گزارش فارس، عمليات احداث راه‌آهن تهران- همدان به طول 265 كيلومتر از چندين سال پيش و در دولت قبل‌ آغاز شد‌. دولت يازدهم اين پروژه را با پيشرفت فيزيكي صد درصدي عمليات زيرسازي و روسازي 25 درصدي تحويل گرفت و امروز آن را تا ايستگاه راه‌آهن همدان (ايستگاه باري) كه در فاصله ‌چند كيلومتري شهر همدان است، افتتاح ‌كرد.
اين در حالي است كه پروژه هنوز تكميل نشده و بايد از اين ايستگاه باري تا پايانه اتوبوسراني شهر همدان، خط‌آهن ساخته و ايستگاه جديد مسافري ريلي در اين پايانه ساخته شود، در غير اين صورت‌ مسافران بايد مسيري طولاني مدت را از ايستگاه تا داخل شهر طي كنند.
مكان ايستگاه فعلي راه‌‌آهن همدان در دولت قبل‌ با فاصله از شهر همدان جانمايي شد و در اين دولت قرار شد پس از ساخت ايستگاه اصلي راه‌آهن همدان در پايانه اتوبوسراني اين شهر و تكميل خط تا اين پايانه، ايستگاه فعلي به ايستگاه باري تبديل شود، بنابراين براي تكميل راه‌آهن تهران- همدان بايد ادامه خط‌آهن تا همدان ساخته ‌و ايستگاه راه‌آهن‌ مسافري نيز در اين شهر احداث شود.


‌‌وزير راه و شهرسازي در اين‌باره مي‌گويد: هدفگذاري ما توسعه حمل و نقل تركيبي و شهرسازي ريل‌پايه است در اين راستا ضروري است كه ايستگاه راه‌آهن در داخل شهر احداث شود، ضمن آنكه با ديگر مدل‌هاي حمل و نقلي نظير ناوگان عمومي جاده‌اي، حمل و نقل تركيبي تشكيل دهيم.
بنا بر گفته عباس آخوندي‌ ايستگاه راه‌آهن همدان در آينده داخل شهر و كنار پايانه اتوبوسراني اين شهر منتقل مي‌شود و با تكميل ايستگاه راه‌آهن همدان، مسافران اتوبوس مي‌توانند بلافاصله پس از پياده شدن از اتوبوس، از طريق سيستم حمل و نقل ريلي به ديگر مقاصد خود سفر كنند.
البته پيش از اين و در تاريخ 24 فروردين‌ماه امسال، جبارعلي ذاكري، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن هم در اين‌باره گفته بود ‌تا اواسط ارديبهشت‌ماه امسال خط‌آهن تهران- همدان تكميل مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنيم ايستگاه‌هاي مسير را تا پايان خرداد بسازيم و پروژه ابتداي تيرماه آماده تحويل به راه‌آهن باشد.

سایر اخبار این روزنامه
ما از جنگ نمي‌ترسيم ما از شيعه ليبرال مي‌ترسيم برای ایجاد اشتغال مانند پروژه‌ها تایمر می‌گذاریم اقبال مردم به جبهه مردمي نيروهاي انقلاب معافيت مالياتي آستان قدس دستور امام است اصرار وزارت بهداشت بر نجومي‌تر كردن حقوق نجومي‌بگيران افتتاح راه‌آهن ناتمام تهران- همدان با حضور روحاني شجريان حنجره‌اش را به روحاني تقديم نکرده است نفس راحت اروپا از فتح اليزه به‌دست ماكرون نتانياهو سند «فلسطين 1967» را پاره كرد اقتدار موشكي را به برجام ربط ندهيد آيت‌الله نوري‌همداني: اصلح بايد جهادي و استكبارستيز باشد نقطه هدف در نمايش شهرهاي زيرزميني موشكي نماد تمام‌عيار سيستم در اليزه سرنوشت سومي فوتسال در انتظار سومي ساحلي! كشف چادر آخرين افتضاح آموزش و پرورش روحاني: ديگران رأي بياورند در پياده‌روها ديوار مي‌کشند روحاني: ديگران رأي بياورند در پياده‌روها ديوار مي‌کشند روسيه توافق سه‌جانبه را به شوراي امنيت مي‌برد حل همه مسائل با برجام ساده‌انديشي بود