كشف چادر آخرين افتضاح آموزش و پرورش

نویسنده: گندم زمانی 
در اقدامي عجيب و موهن، از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تيزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهاي خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند. روابط عمومي آموزش و پرورش قم هم وقيحانه‌تر در توجيه اين اقدام بي‌شرمانه به راديو ايران اعلام كرده كه دليل اين اقدام جلوگيري از تضييع حق بقيه دانش‌آموزان بوده است!ادامه اين خبر آمده است كه در خلال امتحان بازرسان مرد نيز به جلسه امتحان وارد مي‌شوند و به گفته والدين برخي از دانش‌آموزان، با درخواست دختران براي سر كردن چادر در زمان حضور بازرسان هم موافقت نمي‌شود!
 خبر مذكور در حالي بوده است كه اين پروتكل جديد، پيش‌تر هم پياده‌سازي شده و همواره با بي‌توجهي مسئولان روبه‌رو بود. گرفتن چادر داوطلبان خانم در كنكور سراسري سال 94 تجربي در شهر ياسوج اولين گزارشي بود كه به صورت رسمي منتشر شد، گزارشي كه با بي‌تفاوتي مسئولان رو به فراموشي گذاشته شد.  اجبار زنان به برداشتن حجاب در آزمون استخدامي لرستان در خرداد ماه 94؛ اقدامي كه در آن مردم انقلابي لرستان اعتراض كردند و باز مسئولان بدون اقدام و عملي از كنار آن گذشتند.
در خرداد ماه سال 94 اتفاقي مبني كشيدن چادر از سر يكي از دانشجويان ممتاز دانشگاه صوفي زنجان به بهانه همراه داشتن برگه‌هاي تقلب رخ داد و طبق برخي اظهارات مجبور كردن پنج دانشجوي ديگر به برداشتن چادر از سر  كه سبب اعتراضات بسياري شد؛ موارد ديگري هم گزارش شده است كه ذكر همه آنها مثنوي هفتاد من كاغذ مي‌شود.  از سياسي كردن موضوع فعلاً گذر مي‌كنيم، اما اين قبيل اقدامات كه ظاهراً به رويه‌اي در آموزش و پرورش تبديل شده است، قطعاً ورود فوري نهادهاي نظارتي را طلب مي‌كند. وزارت آموزش و پرورش در روزهاي اخير و پس از روي كار آمدن دانش آشتياني روزهاي پرالتهابي را سپري مي‌كند، اما كشيدن چادر از سر دختران با حياي ايراني به هر بهانه‌اي و نماياندن آنان به مردان، هيچ توجيهي ندارد و مرتكبان قلدرمآب و رضاخان منش چنين اقداماتي قطعاً بايد به سزاي اعمال ضد شرعي و نابخردانه خود برسند.  گذشته از اين موارد، آيا به نظر كساني كه چنين اقدامي را اتخاذ مي‌كنند، كشف حجاب تجاوز به حريم يك انسان نيست؟! چگونه مي‌توان حريم خصوصي فردي را به بهانه واهي تقلب شكست‌؟! به اينان بايد گفت اگر دين نداريد، ‌لااقل آزاده باشيد‌! البته بيجا هم كرده‌ايد كه در جمهوري اسلامي چادر از سر دختران ايراني كشيده‌ايد و بايد كه به سزاي اعمال خبيثانه‌تان برسيد.


قريب به ۹ دهه از دستور رضاخان به كشف حجاب مي‌گذرد و در اين ميان انقلابي بر مبناي چادر سياه حضرت زهرا (س) رخ داد تا حقوق زنان به عنوان قشري مهم و انسان‌ساز دوباره جان گيرد. اين عده واپس‌گراي عقب‌مانده و متحجر و داراي جمود فكري، چگونه و با چه دستاويزي به خود اجازه داده‌اند كه اين چنين شرع مقدس را بازيچه هوا و هوس‌هاي خود كنند‌؟ مسئولان فعلي آموزش و پرورش يا در فكر واردات لباس بچه‌ و پر كردن جيب شخصي‌شان هستند يا اقدام به كشيدن چادر از سر دختران مي‌كنند، معلوم است در چنين شرايطي آنچه به حاشيه مي‌رود و رفته است، تعليم و تربيت است.  باشد كه مسئولان مربوطه به خصوص در حوزه‌هاي آموزشي و تربيتي زنگ خطرهاي ساده اينچنيني را جدي بگيرند؛ چراكه شايد امروز بتوان نطفه‌هاي شوم ساده شبيه موارد مذكور را با اندك هزينه و توجه ريشه‌كن كرد، اما در سايه بي‌توجهي و اهمال‌كاري عواقب سنگيني در انتظار خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
ما از جنگ نمي‌ترسيم ما از شيعه ليبرال مي‌ترسيم برای ایجاد اشتغال مانند پروژه‌ها تایمر می‌گذاریم اقبال مردم به جبهه مردمي نيروهاي انقلاب معافيت مالياتي آستان قدس دستور امام است اصرار وزارت بهداشت بر نجومي‌تر كردن حقوق نجومي‌بگيران افتتاح راه‌آهن ناتمام تهران- همدان با حضور روحاني شجريان حنجره‌اش را به روحاني تقديم نکرده است نفس راحت اروپا از فتح اليزه به‌دست ماكرون نتانياهو سند «فلسطين 1967» را پاره كرد اقتدار موشكي را به برجام ربط ندهيد آيت‌الله نوري‌همداني: اصلح بايد جهادي و استكبارستيز باشد نقطه هدف در نمايش شهرهاي زيرزميني موشكي نماد تمام‌عيار سيستم در اليزه سرنوشت سومي فوتسال در انتظار سومي ساحلي! كشف چادر آخرين افتضاح آموزش و پرورش روحاني: ديگران رأي بياورند در پياده‌روها ديوار مي‌کشند روحاني: ديگران رأي بياورند در پياده‌روها ديوار مي‌کشند روسيه توافق سه‌جانبه را به شوراي امنيت مي‌برد حل همه مسائل با برجام ساده‌انديشي بود