معاون اول رئیس‏جمهوری مطرح کرد رشد 30 درصدی گردشگر خارجی با وجود تحریم‏ها

موزه موسیقی محلی بوشهر با حضور معاون اول رئیس‏جمهوری در شهرستان تنگستان افتتاح شد.
به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری ظهر دیروز در جریان سفر به استان بوشهر با حضور در شهرستان تنگستان موزه موسیقی محلی بوشهر در روستای احمدآباد را افتتاح و به همراه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از بخش‏های مختلف آن بازدید کرد.
معاون اول رئیس‏جمهوری همچنین در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران از استان بوشهر به عنوان استانی با ظرفیت‏های بسیار بالا در بخش‏های مختلف یاد کرد و گفت: در این سفر تلاش شد به طرح‏ها و پروژه‏هایی که در سطح استان و مرتبط با مسائل مردم استان است پرداخته شود.
جهانگیری یکی از ظرفیت‏های پراهمیت استان بوشهر را گردشگری دانست و اظهار کرد: استان بوشهر هم از نظر طبیعت و هم از نظر تاریخی جاذبه‏های فراوانی دارد که می‏تواند گردشگران را به خود جذب کند.


معاون اول رئیس‏جمهوری همچنین با اشاره به اقدامات صورت‏گرفته در بخش بوم‏گردی در استان بوشهر تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان بوشهر در زمینه بوم‏گردی فعال شده‏اند و فقط در سال جاری 19 خانه روستایی به اماکنی برای بوم‏گردی تبدیل شده‏‏اند و اینگونه طرح‏ها مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است.
جهانگیری افزود: اگر به دنبال اشتغال‏زایی سریع و تاثیر مثبت در زندگی و معیشت مردم هستیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.
معاون اول رئیس‏جمهوری با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در کشور از روند رو‏به‏رشدی برخوردار بوده است گفت: آمریکایی‏ها تصور می‏کردند که با اعمال تحریم‏های ظالمانه علیه ملت ایران، مانع از سفر گردشگران خارجی به کشورمان می‏شوند، اما گزارش‏ها بیانگر آن است که در سال 97 که شروع تحریم‏های آمریکا بود و در سال 98 هر سال 30 درصد به میزان گردشگران خارجی اضافه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا ترکیه «تنبور» را به نام خود ثبت خواهد کرد؟ فرهنگ‌سوزی، عاقبت اهمال‌کاری جلال‌خو ‌ش چهره وقت تنگ ایران و آمریکا «ابتکار» همزمان با پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب گزارش می‌دهد ادلب؛ کلید معادلات جنگ داخلی سوریه چرا مسئولان در برابر آلودگی هوا منفعلند؟ نفسِ تنگِ تهران اظهارات وزیر صمت می‌تواند تسهیل‌گر وضعیت زنجیره تولید تا صادرات باشد کلید سلامت اداری در دست خصوصی‌ها برداشت از صندوق توسعه ملی برای جبران کسری بودجه چه تبعاتی خواهد داشت؟ صندوق توسعه، قلک خاصه خرجی «ابتکار» از دلایل حضور کم‏رنگ زنان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گزارش می‌دهد خیز زنان برای خبرگان رئیس‌جمهوری در دیدار وزیرخارجه هند: آمریکا ناگزیر است دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد وزارت کشور در پی درگذشت دو کولبرجوان ابلاغ کرد تدوین طرح‌های کاربردی با رویکرد منطقه‌ای معاون اول رئیس‏جمهوری مطرح کرد رشد 30 درصدی گردشگر خارجی با وجود تحریم‏ها