منصوری: عدم تصویب FATF هدیه‏ای به ترامپ است

یک فعال سیاسی گفت: اگر پالرمو وCFT از سوی ایران تصویب نشود به سمت تحریم‌های بین‌المللی خواهیم رفت و هیچ‏یک از کشورها با ایران همکاری نمی‏کنند.
آذر منصوری در گفت‏و‏گو با ایسنا، اظهار کرد: گروه ویژه اقدام مالی ‏یا FATF‏، یک سازمان‌ همکاری بین کشورهاست که برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. درحال حاضر ۳۴ کشور به همراه 2 سازمان اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، جزو قلمرو قضایی این سازمان محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: در حالی که FATF در تیر‏ماه سال 1395 اطلاعیه‌ای صادر کرد که براساس آن، اعلام شده بود محدودیت‌های نظام پولی و مالی ایران به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده و چند بار نیز این مهلت تمدید شده است، اما در همه این مراحل، به ایران توصیه شده که آنها را به عنوان اصلاحات مد‏نظر گروه اقدام مالی‏ به انجام رساند. در واقع آنچه FATF از ایران می‌خواهد اطلاعات بانکی نیست؛ بلکه آنها می‌خواهند سیستم بانکی ایران نرم‌افزاری داشته ‌باشد که تخلفات و معاملات مشکوک را شناسایی کند که همه اینها در برنامه اقدام پیش‌بینی شده‌ است. این فعال سیاسی تاکید کرد: الحاق به FATF نه تنها تهدیدی برای منافع ملی ایران نخواهد بود؛ بلکه با توجه به کشورهای متعددی که به آن ملحق شده‌اند، زمینه اعتمادافزایی بیشتر کشورها را برای مبادلات مالی و تجاری نیز فراهم کرده است.
وی گفت: مشخص نیست که چرا مخالفان سیاسی دولت، FATF را رقیب سیاسی خود می‌دانند در حالی‌که پیشینه اقدام ایران به دولت دهم برمی‌گردد و در آن مقطع، این حساسیت‌ها وجود نداشته است که این ابهام را مخالفان FATF باید پاسخ دهند.
منصوری در پایان گفت: اگر پالرمو وCFT از سوی ایران تصویب نشود به سمت تحریم‌های بین‌المللی خواهیم رفت و هیچ‏یک از کشورها با ایران همکاری نمی‏کنند. در این زمینه حتی روسیه و چین هم به صورت رسمی به ایران پیغام داده‌اند که اگر این لوایح تصویب نشود در آینده نمی‌توانند با ایران همکاری کنند. در‏نهایت ایران در یک محاصره اقتصادی و انزوای بی‏سابقه قرار خواهد گرفت که بسیار برای اقتصاد کشور ‏زیانبار است. من هم معتقدم عدم تصویب لوایح FATF بهترین هدیه به ترامپ است.
سایر اخبار این روزنامه
چرا سریال‌های نمایش خانگی با وجود محتوایی تکراری و بازی‌های متوسط باز هم طرفدار دارند؟ محمدعلی وکیلی انتخابات نامطلوب برای نتیجه مطلوب‏ «ابتکار» از راهکارهای مبارزه با فساد گزارش می‌دهد وعده جایزه و چالش‌های افشاگری! الگوسازی با هدف فرار از مسئولیت‌پذیری در دستور کار مسئولان قرار گرفته است؟ عادی‌سازی ناکارآمدی برهم صالح به واسطه مخالفت با گزینه نخست‌وزیری ائتلاف البناء از سمت خود کناره‌گیری کرد چرا کالا‌های ایرانی راهی به بازار‌های جهانی ندارند؟ قوانین منحصربه‌فرد صادرات رزمایش دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه آغاز شد اهداف مشترک برای برقراری امنیت «ابتکار» از تلاش دوباره پایداری‌ها برای جلوگیری از ادامه کار دولت گزارش می‌دهد از شایعه «استعفا» تا تهدید به «استیضاح» حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی: جامعه روحانیت برای تقلیل تکثر در جبهه اصولگرایی تلاش می‌کند روایت تکان‌دهنده یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه از حاشیه‌سازی‌ها علیه بودجه ۹۹ بیش از ۱۰۰ پیامک برای رد کلیات بودجه دریافت کردم موسوی‌لاری: کاندیدا داشته باشیم لیست هم می‌دهیم منصوری: عدم تصویب FATF هدیه‏ای به ترامپ است