خروش قشرهای مردم در دهمین سالگرد یوم ا... 9 دی

محمد اکبری- گرمای حضور  قشرهای مختلف مردم ایران به مناسبت یادبود یوم ا... نهم دی، در حدود هزار شهر سراسر کشور در جشن 10 سالگی «بصیرت و آگاهی» بهار دیگری را در دی ماه خلق کرد. دیروز استان‌های مختلف کشورمان بازهم صحنه اعلام بصیرت بود و ایران، جغرافیایی که مردمانش دنیا را مبهوت وحدت، ولایتمداری و عشق به سرزمینشان کرده است، بار دیگر زمان شناسی و بصیرت خود را از خلیج‌فارس تا خزر نیلگون، از اشترانکوه و دماوند تا دنا و هامون، وسعتی از غرب تا شرق ایران را به رخ جهانیان کشیدند.  به گزارش خراسان، در حالی که براساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شروع مراسم در تهران از ساعت 14 بود اما حضور قشرهای مختلف از نسل اولی‌ها تا نسل چهارمی‌های انقلاب از ساعتی قبل تر در خیابان های مشرف به میدان امام حسین (ع)عازم میعادگاه مراسم شده بودند و در لحظه آغاز مراسم، میدان مملو از جمعیت بود.  از آن جایی که شعار محوری مراسم امسال «یوم ا... 9  دی؛ مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه ها» اعلام شده بود در دست بسیاری از مردم حضور یافته در مراسم علاوه بر پرچم کشورمان که نماد وحدت بخش نهم دی ماه 88 بود پلاکاردهایی  از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر آن که «9 دی مشت محکمی بر دهان فتنه گران زد» دیده می شد. همچنین پلاکاردهای دیگری با مضامینی چون «ما همه با هم هستیم پیرو رهبر هستیم»، «ای لشکر صاحب الزمان آماده باش»و «مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه» در دست جمعیت حاضر دیده می شد. تهرانی ها همچنان با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»و «مرگ بر فتنه گر» آیین بصیرت را در میدان امام حسین (ع) احیا کردند و با شعارهایی چون  «نتیجه بصیرت میثاق با ولایت» و «گشایش معیشت پیروی از ولایت» بار دیگر مسیر عبور از فتنه را یادآورشدند.
شعرخوانی «احمد بابایی» شاعر انقلابی در اجتماع پرشور میدان امام حسین (ع) با ترجیع بند «هزار جان گرامی فدای نام حسین»  با استقبال و ابراز احساسات جمعیت حاضرهمراه بود. در ابیاتی از این شعر چنین آمده بود: گذشت آن چه گذشت از علی جدا نشویم/ جدا ز قافله  شاه کربلا نشویم/قسم به خون خدا یار کدخدا نشویم/ کلام  سیدعلی نیست جز کلام حسین/ هزار جان گرامی فدای نام حسین. از جمله برنامه های دیگر مراسم اجرای سرود انقلابی توسط یک گروه دانش‌آموزی بود که با استقبال مردم
روبه رو شد. پس از سخنرانی «حجت‌الاسلام حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرائت بیانیه مراسم، جمعیت حاضر به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.