روحانی: قول ها ی سال 96 را در شرایط صلح دادیم اما بعد وارد شرایط جنگی شدیم

رئیس جمهور با بیان این که دشمنان جنگ را علیه ملت ایران شروع کردند تا قامت استوار ملت بزرگ و فرهیخته ایران را بشکنند، افزود: این حرف منطقی نیست که برخی‌ها که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند که در سال 95 و در فروردین 96 {دوره رقابت های انتخابات ریاست جمهوری }قولی داده‌اید و در فروردین 98 لحن شما فرق کرده است، چرا که آن در شرایط صلح بود و امروز در شرایط جنگ قرار داریم و در همه دنیا شرایط جنگ یک شرایط ویژه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در دیدار با فعالان صنعت پتروشیمی با بیان این که شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است، اظهار کرد: برخی‌ها خطاب به دولت دوازدهم می‌گویند که چرا عین قول‌هایی را که اول دولت دادید، نمی‌توانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده ایم و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم.روحانی  با بیان این که همه هدف دشمنان از اعمال فشار و تحریم این بوده که سر میز مذاکره‌ای برویم که هر چه آن ها گفته‌اند، قبول کنیم، افزود: این کار در ایران اسلامی نشدنی است و خوشبختانه ملت ایران در سال 97 و 98 به ویژه از 13 آبان سال گذشته که فشارهای حداکثری تحریم اعمال شد، به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.رئیس جمهور با تأکید بر این که آن چه هدف دشمنان در جنگ اقتصادی بوده، حاصل نشده و نخواهد شد، افزود: امروز در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره و نیازمندی‌های ضروری خود دچار مشکل شود.دکتر روحانی با اشاره به این که براساس آمار ارائه شده در بهار و تابستان، روند اشتغال به رغم فشارها و تحریم‌ها در مسیری درست قرار داشته است، گفت: وقتی اشتغال روند خود را به درستی طی کند، به معنای این است که تولید در مسیر درستی قرار گرفته است.
واکنش های توئیتری به اظهارات روحانی
اظهارات رئیس جمهور مبنی بر این که « در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم» با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد. بخشی از آن ها را بخوانید.
* شنیدم آقای روحانی گفته وقتی که وعده دادم در صلح بودیم اما الان در جنگیم نمیشه عمل کرد؛ این کدوم جنگه؟ دشمنی آمریکا که مال دیروز و امروز نیست چهل ساله هست. *من سرهنگ نیستم، من  حقوقدان هستم. یعنی:من رئیس جمهور زمان صلح هستم، رئیس جمهور زمان جنگ نیستم.


* خب بزرگوار! سال ۹۶ غیر از وعده های توخالی اقتصادی، یکی از ادعاهاتون هم این بود که ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم.
* آقای روحانی اون موقع که کلید می‌گرفتی دستت ،وعده حل مشکلات رو در صد روز می‌دادی کل دنیا ایران رو تحریم کرده بود.