ولی الله شجاع پوریان تو گِل بُدی و دل شدی

شهادت سردار رشید ایران، اسلام و فرمانده سپاه قدس ایران در جریان حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در خاک بغداد داغ بزرگی برای ملت ایران و همه مسلمانان وانسان های آزادی خواه و استکبارستیز بود. سردار قاسم سلیمانی ورای سابقه نظامی، دارای منشی اخلاقی و انسانی، شخصیتی کاریزماتیک و روحیه ای فداکارانه و وطن دوست بود که باعث شد او از همان ابتدای جوانی تا لحظه شهادت در مسیر دفاع از وطن گام بردارد و پس از پایان جنگ تحمیلی با مدیریت هوشمندانه وشجاعانه سپاه قدس، یاری رسان مردم منطقه بود و در مبارزه بی امان با فتنه داعش، نقش بی بدیلی ایفا کرد.
یکی از ویژگی ها ودلایل محبوبیت سردار سلیمانی در کنار جهاد چهل ساله و اخلاص و تواضع و فروتنی این بود که به رغم پایان جنگ و تهمید شرایط برای حضور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و سایر عرصه های مدیریتی هیچ گاه از رسالت اصلی خویش غافل نشد و همواره تلاش کرد در راستای مسئولیت قانونی و تخصص خود فعالیت کند. حتی تلاش های بسیاری از جریان ها و رسانه ها برای ورود سردار سلیمانی به عرصه سیاست و سیاست ورزی در میدان های مختلف باعث نشد یار دیرین امام و انقلاب، وصیت معمار کبیر انقلاب مبنی بر عدم حضور نظامیان در بسته بندی ها و جبهه گیری های سیاسی را نادیده بگیرد و در موقعیت های مختلف سیاسی بی طرفی خود را حفظ کرد و هیچ گاه به میدان سیاست ورود نکرد.
بدون تردید محبوبیت عظیم سردار سلیمانی چه در پیش از شهادت و چه پس از شهادت حزن آلود، مرهون صفا، صمیمیت، ایستادگی، حلم، بردباری، اخلاق مداری، ساده زیستی و در نهایت دوری از میدان سیاست است که می توان الگویی برای سایر فرماندهان نظامی باشد که گرچه سالیان سال در عرصه دفاع از وطن از جان مایه گذاشته اند، اما پس از چندی با حضور در سایر عرصه های سیاسی، اقتصادی و ... محبوبیت همگانی خود را از دست داه اند.
سردار سلیمانی نه تنها متعلق به همه مردم ایران بلکه در دل بسیاری از مسلمانان جهان جای داشت و یک جمله دل شد. او در جنگ های افغانستان، روسیه، لبنان، عراق و سایر کشورهای منطقه حضوری موثر و موثق داشت و تسلط، تخصص، کاردانی و وظیفه شناسی و ایثار او از سردار سلیمانی شخصیتی کاریزماتیک و دوست داشتنی برای نسل جوان نیز خلق کرده بود.
گرچه شهادت سردار سلیمانی غمی بزرگ و جانکاه است اما تجربه نشان داده ملت ایران هرگاه از سوی آمریکا و دشمنان خارجی مورد تهاجم مظلومانه قرار گرفته، نوعی وحدت، یکپارچگی و انسجام را تجربه کرده است، مواضع روزهای گذشته شخصیت ها، جریان ها و احزاب مختلف سیاسی در داخل و خارج از کشور نشان داد شهادت سردار سلیمانی اشتباه استراتژیک آمریکایی ها بود و ملت ایران را برای ایستادگی در برابر زورگویی های آمریکا مصمم تر کرد.