همه فرماندهان پنتاگون تروريست شناخته شدند

آرمان ملي: مجلس شوراي اسلامي کليات سه فوريت طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده آمريکا براي انتقام سخت را به تصويب رساند. براساس اين طرح که به اتفاق آراي 233 نماينده حاضر به تصويب رسيد، همه فرماندهان و عاملان پنتاگون تروريست شناخته شدند. تصويب کليات سه فوريت طرح ضد آمريکايي در مجلس با فريادهاي ضد آمريکايي نمايندگان همراه بود. طرح سه فوريتي اقدام متقابل ايران عليه آمريکا که مورد توافق هر سه فراکسيون سياسي مجلس شوراي اسلامي است. در ادامه نمايندگان با اتفاق آرا جزئيات طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده آمريکا را تصويب کردند. کليه اعضاي پنتاگون، فرماندهان و آمران شهادت سردار سليماني تروريست هستند. علي لاريجاني رئيس مجلس در تشريح اين طرح، گفت: در قانون قبلي که آمريکايي‌ها سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروريستي» دانستند و در ارديبهشت گذشته به تصويب رسيد، «سنتکام» و «فرماندهي مرکزي آمريکا» به عنوان گروه‌هاي تروريستي معرفي شدند. وي افزود: امروز با اقدام سفاکانه آمريکا در ترور سردار سليماني که رئيس‌جمهور آمريکا مسئوليت آن را پذيرفت، اين قانون را اصلاح و اعلام مي‌داريم که کليه اعضاي پنتاگون، فرماندهان، عاملان و آمران شهادت سردار سليماني به عنوان نيروهاي تروريستي شناسايي مي‌شوند. رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: همه ملت ايران پشتيبان مقاومت هستند. لاريجاني خاطرنشان کرد: در ادامه اصلاح اين قانون، مقرر شد فقط براي دو ماه، مبلغ 200 ميليون يورو از صندوق توسعه ملي در راستاي حمايت از نيروي قدس سپاه، به اين نيرو اختصاص يابد. در پايان نمايندگان با سر دادن فرياد «ا... ‌اکبر»، اظهارات لاريجاني را تاييد کردند.
طرح سه‌فوريتي
با توجه به اقدام نابخردانه و شرم‌آور آمريکاي جنايتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهيد قاسم سليماني و نياز به اقدام سخت و سريع دولت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط آمريکا اصلاح قانون به شرح زير پيشنهاد مي‌شود. 1- در ماده يک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده آمريکا مصوب 3/2/98 عبارت کليه اعضاي پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني قبل از عبارت فرماندهي مرکزي سنتکام نيروها و سازمان‌ها و يا نهادهاي تحت اختيار اين فرمانده اضافه مي‌شود. ماده -2 در ماده 4 قانون عبارت کليه اعضاي پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهيد قاسم سليماني قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهي مرکزي آمريکا سنتکام اضافه مي‌شود. ماده 3- يک ماده به شرح زير به قانون الحاق مي‌شود: ماده الحاقي- دولت موظف است جهت تقويت بنيه دفاعي نيروي قدس سپاه پاسداران مبلغ 200 ميليون يورو از طريق صندوق توسعه ملي در اختيار اين نيرو قرار دهد.
مهمانان مجلس


در همين راستا فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان براي بررسي طرح سه فوريتي «انتقام سخت» در صحن مجلس حضور يافتند تا بعد از بررسي و تصويب نهايي همزمان و به سرعت از سوي اين شورا مورد بررسي قرار گيرد. با توجه به اهميت اين طرح بود که شوراي نگهبان ساعتي پس از تصويب در مجلس، طرح سه‌فوريتي اقدام متقابل در برابر آمريکا را با حضور آيت‌ا... جنتي دبير شوراي نگهبان بررسي و تاييد کرد بر اين اساس اين قانون از امروز لازم الاجراست. پس از تصويب اين طرح بود که رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: طرح سه فوريتي تروريستي‌ خواندن ارتش آمريکا طبق اصل 75 داراي بار مالي است و شوراي نگهبان نيز منتظر نامه کتبي اذن رهبر انقلاب براي تخصيص 200 ميليون يورو به نيروي قدس سپاه است. مجتبي ذوالنور ادامه داد: طرح سه فوريتي در جلسه علني مجلس تصويب شد و اعضاي شوراي نگهبان نيز براي تسريع در روند قانونگذاري، در مجلس حضور يافتند و آن را تاييد کردند. غلامحسين کرباسچي دبيرکل حزب کارگزاران در واکنش به اين مصوبه به «آرمان ملي» گفت: «سوال من از نمايندگان اين است که خاصيت و کاربرد اين طرح چيست؟» به نظر مي‌رسد کارشناسان عرصه ديپلماسي و امنيتي بايد درباره قانون جديد روشنگري کنند.
بازتاب بين‌المللي
معرفي پنتاگون به‌عنوان يک سازمان تروريستي از سوي مجلس شوراي اسلامي که در پي به شهادت رساندن سردار قاسم سليماني با اقدام تروريستي کاخ سفيد رخ داد، در رسانه‌هاي بين‌المللي بازتاب گسترده‌اي داشته است. اين اقدام مجلس و شوراي نگهبان به طور گسترده در خبرگزاري فرانسه، شبکه بي‌بي‌سي، رسانه‌هاي روسي راشاتودي و اسپوتنيک و دو رسانه چيني «چايناديلي و شينهوا» بازتاب يافت. خبرگزاري فرانسه در مطلبي با عنوان خبر فوري در حساب توئيتري خود نوشت: (مجلس) ايران به دنبال شهادت سردار قاسم سليماني، همه نيروهاي آمريکايي را تروريست اعلام کرد. اسپوتنيک نيز در خبرفوري تيتر زد: پارلمان ايران به طرح شناسايي ارتش آمريکا و پنتاگون به‌عنوان يک سازمان تروريستي راي داد. رشاتودي نيز در تيتري مشابه و با عنوان خبر فوري نوشت: مجلس ايران در پي ترور سردار قاسم سليماني، همه ارتش آمريکا را يک سازمان تروريستي ناميد. خبرگزاري شينهواي چين نيز در بازتاب اين خبر، نوشت: ايران پنتاگون آمريکا را در فهرست سازمان تروريستي لحاظ کرد.