پس از توضیحات سردار سلامی باید عذرخواهی از ملت و تجلیل مناسب از جان‌باختگان صورت گیرد

مصطفی کواکبیان در تذکری در صحن علنی مجلس با عرض تسلیت به خاطر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت:
آه از غمی که تازه شود با غمی دگر
جز همدلی نباشدمان مرهمی دگر
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: این غم بسیار زیاد بود و غم کتمان اطلاع‌رسانی هم به آن  افزوده شد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رئیس مجلس حرف ما را که گوش نمی‌دهد. در حادثه قبلی گفتیم جلسه غیر علنی بگذارید و جلسه علنی شد. در اینجا گفتیم جلسه علنی بگذارید و  جلسه غیرعلنی شد. اتفاقا صحبت‌های سردار سلامی بسیار التیام‌بخش  برای مردم بود. وی افزود: واقعا فرمایشات خوبی ایشان اینجا داشتند و مطرح کردند که عذرخواه این ماجرا هستند و گفتند جبران می‌کنیم و تجلیل مناسبی از خانواده‌ها به عمل می‌آوریم و همچنین پیگیری می‌کنیم که اگر واقعا کوچکترین سوء نیتی بوده باشد، حتما آن را پیگیری ‌کنیم. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: منتها این صحبت‌ها در جلسه غیرعلنی مطرح شد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و  این مباحث به گوش ملت برسد.
کواکبیان افزود: من معتقدم شرایط بسیار پیچیده منطقه اقتضا می‌کند که انسجام داخلی و وحدت و هماهنگی داخلی رقم بخورد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس  در ادامه  به سالگرد درگذشت آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و گفت: من همینجا، سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی، سردار بزرگ سازندگی را که با تدبیر و درایت خودش برای پیچیدگی‌های منطقه همواره راهبردی داشتند، گرامی می‌دارم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود: از دولت دوست عراق ما انتظار نداشتیم که حمله به حق ما و دفاعی ما را به سازمان ملل شکایت کند و از وزارت خارجه هم می‌خواهم ماجرای سفیر انگلیس را پیگیری دیپلماتیک بکنند.