بازداشت ۳۰ نفر در تجمعات چند روز اخیر

سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري سه‌شنبه 24 دي ضمن تسليت ايام شهادت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار قاسم سليماني و همرزمان و يارانش که اقتدار و امنيت را براي کشور به ارمغان آورد، اظهارکرد: او قهرمان بين‌المللي مبارزه با تروريسم به ويژه تروريسم دولتي در عصر حاضر بود. حضور بي‌نظير مردم در تکريم و تشييع اين شهيدان همايش قدرت و پايگاه مردمي نظام جمهوري اسلامي و نمايش انسجام همه نيروهاي انقلاب در برابر دشمن جنايتکار و تروريسم دولتي آمريکا بود. مردمي که دشمنان خيلي تلاش کردند که آنها را از حکومت و حاکميت جدا کنند و از صحنه‌هاي انقلاب دور کنند اما خون به ناحق ريخته اين شهيدان مردم را به صحنه آورد. اهم اظهارات غلامحسين اسماعيلي به شرح زير است:
تشييع شهيد سليماني يک رزمايش بي‌نظير نظامي و راهپيمايي بي‌نظير مردمي در امتداد اربعين حسيني و رفراندوم بزرگ خياباني بود که مردم نظر خود را مبني بر حمايت از راهبرد استقامت ابراز کردند. پاسداران مرزها و امنيت کشور در اولين فرصت نخستين گام را براي انتقام برداشتند و سيلي سختي بر چهره استکبار و ترامپ قمارباز نواختند.
جان باختگان و شهداي حادثه خطوط هوايي اوکراين از ما و خانواده ما و هم وطن ما و از کشور ما و از اين مردم و سرزمين و تعدادي نيز ميهمانان جمهوري اسلامي ايران بودند. داغدار اين فاجعه ماييم نه ديگران. آمريکا و انگليس در اين فاجعه نقش خونخواري را ايفا مي‌کنند نه خون خواهي. مي‌خواهند به اين بهانه انتقام جويي کنند. ما ميدانيم که دلسوز ايران و ايرانيان نيستند. کساني‌اند که در سيل 98 حتي از رساندن کمک‌هاي مردمي و نهادهاي بين‌المللي به مردم سيل زده ايران ممانعت کردند و اگر دوستدار ايران بودند اين اقدامات جنايتکارانه را انجام نمي‌دادند.
در پرونده سکه ثامن، با پيگيري‌هاي انجام شده و بعد از اينکه پرونده به دادگاه رفت، جلسه دادگاه برگزار و حکم صادر شد گرچه قطعي نشده است. متهم اصلي اين پرونده که بيش از 3 هزار شاکي داشت در چند فقره به 15 سال حبس تعزيري محکوم شده است و علاوه بر آن به 3651 ميليارد و 654 ميليون و 975 هزار و 68 ريال رد مال در حق شکات محکوم شده است که قبل از اين حکم 700 ميليارد ريال از اموال به شکات برگشت داده شده بود. همچنين متهم به 1812 ميليارد و 552 ميليون و 630 هزار و 441 ريال جزاي نقدي در حق دولت به اتهام کلاهبرداري محکوم شده است. بابت اتهام پولشويي به 99 ميليارد و 222 ميليون و 497 هزار ريال محکوم شده است و اين راي بيش از 200 صفحه است.


در حملات تروريستي که به کلانتري در استان خوزستان شده بود، علاوه بر حمله مسلحانه و شهادت دو تن از سربازان و مجروح شدن تعدادي از آنها، معاندان بنا داشتند فيلم ضبط کنند و بفرستند که اين افراد دستگير شدند و هفته گذشته محاکمه شدند. از اين افراد 3 نفر به اعدام و ساير متهمان به حبس 15 و 10 سال و يک نفر با تخفيف به 5 سال محکوم شده اند.
ادامه در صفحه 6