حمایت نظام از روحانی

جلال جلالی زاده‪-‬ حسن روحانی در نشست روز گذشته خود به یکی از بزرگترین شایعاتی که چندی است در مورد او مطرح می شود، پاسخ داد. طی یکسال گذشته و با توجه به شرایط خاص کشور چندین بار موضوع استعفای او مطرح شده بود .
اما وی ضمن اینکه بیان کرد استعفا نداده ، خبر از دو ملاقات مهم داده است. او گفته: حالا که مطرح کردید می‌گویم که در ماه‌های اولیه که انتخابات برگزارشد، مسئله‌ای در ذهن من بود و به همین دلیل به خدمت رهبری مطرح کردم گفتم این دولت آمده است و می‌خواهد کار کند، اگر شما به هر دلیلی که فکر می‌کنید دولت و فرد دیگری بهتر می‌تواند خدمت کند، آماده ام که به راحتی کنار بروم؛ ایشان به شدت این را رد کردند و گفتند که دلم می‌خواهد تا روز و ساعت آخر به خدمت خود ادامه دهید.
روحانی اظهار داشت: یک‌بار دیگر در سال۹۷ این موضوع را خدمت رهبر معظم‌انقلاب مطرح کردم و ایشان گفتند من حتی اجازه نمی‌دهم دولت یک ساعت زودتر - بحث ماه و هفته نیست- مسئولیت خود را ترک کند.
اساسا هر مسئولی وقتی در شرایطی است که نمی تواند کاری انجام دهد و یا ناتوان از انجام آن است به نفعش خواهد بود که دیگر ،آن مسئولیت را ادامه ندهد. روحانی از سال96 تا به امروز به ویژه در سال 98 به شدت تحت فشارهای گوناگون از طرف‌های مختلف بوده است و مطمئنا تداوم کار در چنین شرایطی بسیار سخت است . از همین روست که روحانی پیرامون استعفایش این توضیحات را در نشست خبری روز گذشته مطرح می‌کند و درحالی که می‌گوید استعفایی نداده و آن را تکذیب می‌کند اما بیان می دارد که برای کناره‌گیری نیز کاملا آماده است . توضیحات دیروز روحانی از سویی دیگر بیانگر حمایت نظام از ادامه ریاست جمهوری اوست . احتمالا روحانی در مجلس آینده با فشارهای بسیار بیشتری هم روبه رو خواهد بود . جالب اینکه حتی برخی از نامزدهای اصولگرای مجلس شعار تبلیغاتی خود را «روحانی باید برود »گذاشته اند و این بیانگر همین فشارها برای کناره گیری یا وادار کردن او به استعفا در آینده است، اما سخنان و توضیحات روز گذشته روحانی نشان می‌دهد که او کاملا از حمایت نظام برای به پایان رساندن چهارساله دوم خود برخوردار است . نکته ای که می تواند بیانگر این باشد که شعار «روحانی باید برود» دیگر کارایی نخواهد داشت و روحانی باید حداکثر بهره‌مندی را از این حمایت‌ها در جهت منافع نظام و مردم ببرد.