برسد به دست «یاران هاشمی»

 
 
۱-  آیت‌ا... هاشمی اگر امروز بود یقینا بدون نفی و اثبات شخصی افراد لیست «یاران‌هاشمی» به آنها دست‌مریزاد می‌گفت، که در این آشفته بازار ناامیدی و سیاه‌نمایی‌های بی‌سابقه علیه اعتدال و میانه‌روی در کشور، به صحنه آمده و برخلاف آنها که نسخه «ناز کنید یا اصرار نکنید» برای حضور در انتخابات پیچیدند، خود را همچون آیت‌ا... هاشمی بخشی از نظام دانسته و بجای«قهر و خانه‌نشینی» از کمترین روزنه امید هم برای حفظ اعتدال استفاده کرده تا در عمل ثابت کنند که تفکر هاشمی بیش از آنکه به سود و هزینه‌های باندی و جناحی بیندیشد، منافع ملی و مصالح نظام را در نظر می‌گیرد و هرگروهی اینگونه عمل کند، اصولگرا باشد یا اصلاح طلب، از «یاران‌هاشمی» قلمداد می‌شود.
۲- اصولگرایی امروز هم که غرق در تفرقه و اختلافات است در روزگاری نه چندان دور از «یاران هاشمی» قلمداد می‌شد ولی با فاصله‌گیری تدریجی از بزرگان خود، نهایتا از سال ۸۴ در دام جریان انحرافی و احمدی نژاد افتاد و به روزی رسید - برخلاف اتحاد دهه ۶۰ و ۷۰-  که حتی در یک جمع چند ده نفری هم به وحدت نمی‌رسند! و معلوم است که جریانی که خود آکنده از چند دستگی است هرگز نمی‌تواند مایه وحدت و همبستگی شود. این درس عبرتی برای «یاران هاشمی» امروز است که رمز ماندگاری را همچون آیت‌ا...‌هاشمی در وحدت و از خود گذشتن بیابند وگرنه با هرنامی- هرچند به ظاهر- پیروز شوند یا نهایتا  چیزی شبیه مجلس ششم می‌شوند و یا مثل فراکسیون امید در همین مجلس اخیر که هرگز صدای واحدی از آن حتی در حمایت از تدبیر و اعتدال شنیده نشد!
۳- لیست«یاران هاشمی» با هر نتیجه‌ای که در انتخابات دوم اسفند ماه بدست بیاید یک فرصت برای حفظ صدای اعتدال در مجلس آینده است. فراکسیون«یاران هاشمی» اگر مثل خود آیت‌ا... هاشمی عمل کنند حتی با یک جمع ۲۰ یا ۳۰ نفره اما منسجم و با برنامه می‌توانند نقش موثر خود را در مقابل هیاهوهای بی‌هدف و آشفته تندروها ایفا کرده و امید مردم را به تداوم آینده اعتدال در کشور حفظ کنند. آیت‌ا... هاشمی بخوبی نشان داد که با پایمردی و انسجام فکری و تقید به منافع ملی می‌توان حتی با داشتن یک صندلی هم  در مجلس خبرگان، مشی اعتدال را در آنجا حفظ کرد، حتی با رای خیره کننده مردم هم به ریاست خبرگان نرسی!، این درس بزرگ آیت‌ا...‌هاشمی برای تمام کسانی است که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، ردای «یاران هاشمی» را پوشیده‌اند. قدرت «یاران هاشمی» باید همچون خود آیت‌ا... هاشمی باشد که فراتر از شکست‌ها و پیروزی‌ها، راه اعتدال و حفظ امید مردم را حتی در سخت‌ترین شرایط و ناامیدانه‌ترین ایام فراموش نکنند. «یاران هاشمی» هرگز منفعل نمی‌شوند حتی اگر یکصدا بیشتر نباشند. هاشمی همیشه هاشمی است. در کنار مردم، در تمام صحنه‌ها، با اعتقاد کامل به اینکه «آینده انقلاب» از آن اعتدال است. «یاران هاشمی» هم باید اینگونه باشند.