امروز رای دادن یک وظیفه شرعی است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح کردند: در انتخابات هم مثل 22بهمن و بزرگداشت شهيد سليماني دشمن به هدفش نمي‌رسد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز سه‌شنبه در ديدار هزاران نفر از مردم آذربايجان شرقي، حضور در انتخابات مجلس را وظيفه شرعي، ملي، انقلابي و حق مدني آحاد مردم برشمردند و با اشاره به دو رکن مهم «حضور پرشور» و «انتخاب خوب» گفتند: انتخابات يک جهاد عمومي و نعمت و امتحان الهي است که اگر با حضور حداکثري مردم همراه شود، مايه آبروي نظام اسلامي و تقويت کشور و مصونيت بخش در برابر توطئه‌ها و زمينه ساز ايران قوي خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به مشکلات عميق و گسترده اجتماعي و اقتصادي جامعه آمريکا برخلاف ظاهر بزک کرده آن، افزودند: آمريکا در حال حرکت به سمت فروپاشي از درون است و شکوه و جلال ظاهري آن مانع از غرق شدنش نخواهد شد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در اين ديدار که به مناسبت چهل و دومين سالروز قيام تاريخي مردم تبريز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، مهم‌ترين ويژگي مردم آذربايجان را تبلور عزت ملي، ديني و انقلابي و حضور در صحنه به وقت نياز و دفاع از کشور و انقلاب و هويت ديني برشمردند و گفتند: حضور بهنگام مردم تبريز در چهلم قيام 19 دي مردم قم مايه برکت خداوند متعال شد و اين حرکت به‌صورت سلسله وار تا آغاز حرکت عمومي ملت و سقوط رژيم طاغوت و استقرار حکومت اسلامي ادامه يافت.
حضور تحول‌آفرين
ايشان انتخابات بسيار مهم روز جمعه دوم اسفند را از مصاديق ميدان‌هاي نياز به حضور بهنگام دانستند و افزودند: انتخابات جهاد عمومي، مايه تقويت کشور و آبروي نظام اسلامي است و حضور گسترده و پر شور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، به توفيق الهي مايه برکت و تأثيرات تحول آفرين در کشور خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات و تلاشهاي گسترده آمريکايي‌ها براي تأثيرگذاري بر افکار عمومي ايران و جدا کردن مردم و جوانان از نظام اسلامي خاطرنشان کردند: با وجود همه اين تلاشها، آنها به نتيجه نرسيده‌اند که نمونه بارز آن، تشييع شهيد سليماني و راهپيمايي 22 بهمن بود و انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز بار ديگر نشان خواهد داد مردم در کنار نظام اسلامي و پشتيبان آن هستند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان مي‌خواهند ببينند نتيجه فشار حداکثري آمريکا و بدعهدي‌هاي اروپايي‌ها و مشکلات اقتصادي که در کشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگراني منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند. ايشان گفتند: البته من همواره به دوستان نظام اسلامي گفته‌ام، از ملت ايران نگران نباشيد زيرا اين ملت کاربلد است و مي‌داند که چه بکند.
خنثي‌کننده نيت‌هاي شوم آمريکا


رهبر انقلاب اسلامي، انتخابات را خنثي کننده بسياري از نيت‌هاي شوم آمريکايي‌ها و صهيونيستها و بدلِ فنِ مکر و کَيد آنها دانستند و خاطرنشان کردند: تنها راه مأيوس شدن دشمنان، قوي شدن ايران است و يکي از مصاديق ايرانِ قوي، مجلسِ قوي است، مجلسي که بتواند با تصويب قوانين لازم و با هدايت دولتها به مسير مطلوب، کشور را مصونيت ببخشد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي يک رکن قوي بودن مجلس را حضور هرچه بيشتر مردم در پاي صندوق‌هاي رأي برشمردند و افزودند: تأثيرات مجلس فقط محدود به چهار سال نيست بلکه مجلس قوي و يا مجلس ضعيف و خود باخته با تصميمات خود مي‌توانند تأثيرات بلندمدتي بر کشور بگذارند. ايشان افزودند: انتخابات و رأي دادن، وظيفه شرعي، ملي و انقلابي، جشن ملي و احقاق حق آحاد مردم براي دخالت در سرنوشت کشورشان است. رهبر انقلاب اسلامي، رکنِ دوم يک مجلس قوي را کيفيت انتخاب دانستند و در تبيين ويژگي‌هاي نمايندگان شايسته ملت بزرگ ايران تأکيد کردند: بايد براي مجلس شوراي اسلامي، افراد «با ايمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظيفه‌شناس»، «پرانگيزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنيا و مطامع مالي» برگزيده شوند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي خاطرنشان کردند: مردم بايد در انتخاب نمايندگان بسيار مراقبت کنند زيرا ما در همين دوره انقلاب، نمايندگاني در مجلس داشتيم که اکنون نوکر و کُلفَت آمريکا و دشمنان ايران هستند. ايشان همچنين درباره حضور جوانان و افراد با تجربه در مجلس گفتند: مجلس بايد يک ترکيب متناسبي از جوانان و افراد مجرب، دانا و راه بلد باشد. جوان‌گرايي يک ضرورت قطعي براي کشور است و کُنشگر اصلي و پيشران حرکت رو به جلو جوانان هستند اما تکيه بر جوانان به معناي چشم پوشي از افراد با تجربه نيست. رهبر انقلاب اسلامي، سابقه دلبستگي به دشمنان و انفعال در برابر آنها را يک نکته منفي برشمردند و تأکيد کردند: ملت ايران داراي روحيه اعتماد به نفس ملي است و بسياري از انديشمندان و سياسيون جهان نيز ملت ايران را رشيد و بزرگ و نيرومند و نترس توصيف مي‌کنند، بنابراين کسي که قدرت ايستادگي و اعتماد به نفس، در برابر دشمنان را ندارد، براي نمايندگي ملت ايران مناسب نيست. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي همچنين اهميت بالاي انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان را يادآور شدند و افزودند: وظيفه مجلس خبرگان بسيار مهم است و نبايد انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان در برخي شهرها به حاشيه برود. ايشان تأکيد کردند: همه کساني که دوستدار اسلام، انقلاب، نظام اسلامي و ايران هستند بايد در انتخابات شرکت کنند و انتخاب خوب و درست انجام دهند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گزارشي مبني بر پرداخت مبالغ زيادي دلار نفتي از جانب يکي از کشورهاي عَنود منطقه به يکي از رسانه‌هاي انگليسي فارسي‌زبان براي منصرف کردن مردم ايران از گرايش به افراد انقلابي در انتخابات، افزودند: اين گزارش نشان مي‌دهد کيفيت و چگونگي انتخاب تا چه حد مهم است. ايشان انتخابات را ميدان امتحان الهي دانستند و ابراز اميدواري کردند ملت ايران در اين امتحان، سربلند بيرون بيايد.
اثرات معکوس ترور سردار سليماني
حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان درباره ياوه‌گويي‌هاي اخير مقام‌هاي آمريکايي درباره ايران و انتخابات، گفتند: بخشي از اظهارات اين احمق‌هاي...
ادامه در صفحه 11