محمد مرادی همه با هم زیر سقف خانه ملت

ایران فردا صحنه یکی دیگر از حماسه‌های ملی خواهد بود؛ حماسه‌ای که حاصل تلاش بیش از یک قرن آمال و آرزوی آزادی‫خواهی در ایران است. در کشاکش این زمان طولانی و با تمامی سختی‌های مسیر پیش رو، ملت ایران سرانجام با گام برداشتن تدریجی به سوی انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حق بنیادینش را در کنار صندوق رای به آغوش کشید.
با بررسی تمامی ناملایمت‌های سیاسی و در بزنگاه‌های خطر خیز کشور، همواره این صندوق رای بوده تا ایرانمان را از پیچ‌های سهمگین عبور بدهد. تبارشناسی انتخابات ایران بیانگر این مهم است که مجموعه تلاش‌های مردم و نخبگان این مرز و بوم دستاوردی سترگ‌تر از صندوق رای برای آنها به همراه نداشته؛ امری که در کشاکش تمامی دشواری‌های پیش رو برای ایرانی آباد و آزاد، عرصه انتخابات نهال نوپای دموکراسی را در ایران با آرای ملی به درختی تناور بدل ساخته است.
در این هنگامه و در حالی که برخی از گروه‌های اجتماعی چه بحق و چه به ناحق مشکلات کشور را بهانه‌ای برای ترک کردن صحنه انتخابات قرار داده و موقعیت خطیر امروز را به باد فراموشی سپرده‌اند، ما با تمامی گلایه‌ها و مطالباتمان، این روزنه امید به فردایی بهتر را از دست نخواهیم داد.
هرچند از سوگیری‌های رقیبان امروز و بی‫عملی یاران دیروزمان گلایه‌مندیم، اما انتخابات برای ما نه یک هدف برای برد و باخت جناحی و سیاسی، بلکه مسیری برای پیوند به سمت آرمان آزادی، توسعه و شکوفایی کشور است؛ کشوری که در دل تاریخ فرزندانش با خون خود از کیان حراست کرده و اکنون بر ما است تا با رای خود همچنان قامتش را استوار نگه داریم.


انتخابات برای ما بزنگاهی است تا با استفاده از آن ندای تغییر را به عرصه عمل آورده و با زدن به دل حوادث آینده و نگاهی به چالش‌های گذشته، راهی برای گذر از بطن بحران‌ها بیابیم. در این میان و در حالی که به خود می‌بالیم تا در تمامی عرصه‌ها دایه‫دار انتخابات و مشارکت عمومی مردم در عرصه انتخاب و تصمیم‌گیری هستیم، برای ما انتخابات مجلس داستانی متفاوت‌تر از سایر انتخاب‌هایمان دارد. مجلس برای ما خانه ملت است که از دل انقلاب مشروطه متولد شد و در دامن انقلاب اسلامی به بالندگی خود رسید. مجلس برای ما نه یک نهاد حاکمیتی، بلکه ریل‌گذار تصمیم‌گیری و زیست مشترک اجتماعی و سیاسی است؛ خانه‌ای که زیر سقف آن نمایندگان مردم وظیفه صیانت از آرا، قانون‌گذاری، نظارت، تحقیق و تفحص و تسهیل امور زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را برایمان تضمین می‌کند.
مجلس برای ما همچنان خانه ملت است که کلید حراست از آن در پای صندوق رای به صاحبان واقعی‌اش یعنی مردم تقدیم می‌شود. مکان مقدسی که از دل این تاریخ پر افتخار همچنان وظیفه سنگین ادامه روند اصلاحات برای فردایی روشن‌تر را برعهده آحاد مردم و نمایندگان قرار می‌دهد؛ نهادی که تضمین کننده اصل نمایندگی و مشارکت در فضای سیاسی به عنوان هسته اصلی دموکراسی و تضمین کننده شالوده کثرت‌گرایی و سازمان مستحکم انتخاب عمومی در نظام سیاسی ایران است. با این مفروض برای ما مجلس سنگر ایران است و نمایندگانش رقم‫زننده مسیر آینده قانون‌گذاری و نظام تدبیر آن هستند و ترسیم کننده این نقشه راه نیز مردمی خواهند بود که فردا در پای صندوق رای مهر تائید و تضمین را برای ادامه مسیر خواهند زد.
سایر اخبار این روزنامه
سامانه ملی املاک و اسکان رونمایی شد خط پایان برای مالکان خانه‌های خالی؟ محمد مرادی همه با هم زیر سقف خانه ملت «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته پیش ‌رو را مرور می‌کند از جشنواره تجسمی تا گالری‌های سطح شهر وزرای خارجه اتریش و هلند هفته آینده به ایران سفر می‌کنند تحرکات تازه اروپا برای حفظ برجام گروه بهمن بومی‌سازی تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو 6 را کلید زد ورود کروناویروس جدید با ثبت 2 فوتی در قم کووید 19 به ایران رسید «ابتکار» از میران مشارکت در انتخابات و تفاوت آن با دوره‌های قبل گزارش می‌دهد سوت پایان رقابت! رئیس‌جمهوری: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنار هم باشیم سخنگوی شورای نگهبان: مشارکت زیر ۵۰ درصد هم اشکالی در دموکراسی ایجاد نمی‌کند جهانگیری مجلس با رای بالای مردم قویتر و اثرگذاری بیشتری دارد امیر دریادار سیاری: حضور گسترده در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد ناطق نوری: قهر کردن با صندوق رای باعث پیشروی معاندان به منافع ملی است رئیس ستاد انتخابات استان‌ تهران: ستاد انتخاباتی نامزدها باید پنجشنبه و جمعه به طور کامل تعطیل باشند