امیر دریادار سیاری: حضور گسترده در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت و حضور گسترده در انتخابات، حقیقت اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد؛ لذا همه باید با احساس مسئولیت در این عرصه شرکت کنیم.
به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برترین‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آجا که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: همه به یاد داریم که عزیزانمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مخابرات) در دوران دفاع مقدس چگونه عمل کردند و خوش درخشیدند و ماموریت خود را به نحو احسن انجام دادند.
وی افزود: کار بسیار ارزشمندی است که ما گاهی از پیشکسوتان، همرزمان و شهدای رسته‌های مختلف تجلیل کنیم و یادشان را گرامی بداریم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تاکید مکرر فرمانده معظم کل قوا، همه در انتخابات شرکت گسترده‌ای داشته باشیم.


امیر دریادار سیاری بیان کرد: شرکت و حضور گسترده در انتخابات، حقیقت اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد؛ لذا همه باید با احساس مسئولیت در این عرصه شرکت کنیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در دیدار با کارکنان نیروی هوایی و همچنین در جمع مردم تبریز بر ضرورت قوی شدن تاکید کردند و فرمودند که ما باید قوی شویم؛ البته قوی شدن نه به این منظور که به دیگران تجاوز کنیم، بلکه از تهدیدات جلوگیری کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در ابعاد مختلف قوی شود، ادامه داد: قوی شدن برای این است که جنگ نشود؛ لذا ما باید این رهنمود‌ها را در دستور کار قرار دهیم و براساس آن جلو رویم.
رئیس ستاد ارتش قدرت نظامی، توان فرهنگی، قدرت اجتماعی، توان اقتصادی، قدرت سیاسی، قدرت سایبری، را از مولفه‌های قدرت ملی برشمرد و تاکید کرد: ما باید در تمامی عرصه‌ها قدرتمند شویم؛ به‌طوری که در هیچ عرصه‌ای دشمن توان تجاوز و تعدی به ما را نداشته باشد و قادر به عملیاتی کردن تهدیدات نباشد.
وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما باید توان بازدارندگی را ارتقا بخشیم؛ یعنی آنقدر قوی شویم که هیچ دشمنی فکر تعرض به کشورمان را به مخیله‌اش راه ندهد.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در جریان پاسخ به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، همه فکر می‌کردند که در برخوردی که میان جمهوری اسلامی با استکبار جهانی انجام شد، دشمن پاسخ بزرگ‫تری خواهد داد، اما دیدیم که دشمن عکس‌العملی نشان نداد و دلیل آن همین توان بازدارندگی ما بود و دشمن فهمید که اگر پاسخ دهد، ضربات مهلک‌تری دریافت خواهد کرد بنابراین عقب‌نشینی کرد.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی و قدرت دفاعی پیشرفت جهشی داشته است، اما نمی‌توان به این سطح از قدرت بسنده کرد؛ لذا باید روز به روز بر قدرت و توان دفاعی بیفزاییم و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این رابطه به‌عنوان سند بالادستی مورد توجه قرار دهیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما باید مطابق با تهدیدات و فناوری‌های روز پیشرفت کنیم، گفت: مهم‫ترین مولفه در ارتقای توان رزم، نیروی انسانی است؛ یعنی اگر ما نیروی انسانی مطابق با ارزش‌های اسلامی داشته باشیم، مطمئناً موفق خواهیم بود که بحمدالله امروز از این نعمت الهی برخورداریم.
وی افزود: امروز ما نیروی انسانی مطابق با ارزش‌های ملی و اسلامی داریم که همگی از ویژگی انقلابی و ولایی بودن برخوردارند. همچنین نیرو‌های مسلح ما امروز از تجهیزات مناسب و کافی برخوردارند و در مواقع ضرورت از آن استفاده می‌کنند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز نیرو‌های مسلح از توان و ظرفیت لازم در حوزه بسترسازی و توجه به زیرساخت‌ها نیز برخوردارند و می‌توانند گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف بردارند، اما ما نباید به توان کنونی خود بسنده کنیم؛ بلکه باید با تلاش، پیشرفت روزافزون داشته باشیم.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: هرچه جایگاه مجلس شورای اسلامی قوی‌تر و با پشتوانه بالاتر رای مردم انتخاب شود قدرت اثرگذاری آن بیشتر است.
اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سه خودروی جدید ساخت داخل پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی را یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هرچه جایگاه مجلس قوی‌تر و با پشتوانه بالاتر رای مردم انتخاب شود قدرت اثرگذاری آن بیشتر است و می‌تواند برای حل مسائل کشور کارهای بیشتر و جدی‌تری انجام دهد.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: مقطع فعلی به دلیل شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.
وی گفت: مردم ایران در طول چهار دهه گذشته نشان دادند در مواقع حساس که کشور نیازمند حضور سرنوشت‌ساز آنها بوده تا پارامترهایی که باید تغییر بدهند، تغییر می‫دادند، همواره حضور با شکوهی داشتند و الان هم نیاز به حضور مردم است و ان‌شاءالله انتخابات دوم اسفند (روز جمعه) با حضور خوب مردم برگزار شود تا با شکل‫گیری مجلس قوی برای حل مشکلات کشور گام‌های جدی‌تری برداشت.
جهانگیری درباره روند بررسی صلاحیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی گفت: الان دیگر زمان این حرف‌ها گذشته. فعلاً باید به این فکر کنیم که ۲ اسفند با شکوه برگزار شود. به هر حال جای گله‌ها وجود دارد که ان‌شاءالله بعد از انتخابات به صورت جدی باید از همان اوایل به آن پرداخته شود، شاید به راهکارهایی برسیم.
معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه یکی از فعالان محیط زیستی درمورد اتفاقات غیراخلاقی و اسلامی در جریان بازجویی‌ها گفت: من این نامه را ندیدم، امروز هم در دولت که معمولاً خبرهای مهمی اگر اعضای دولت داشته باشند منتقل می‌کنند درباره این موضوع هیچ خبری گفته نشده است؛ اما روز یکشنبه حتماً در دولت مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشند افرادی از دولت را مامور می‌کنیم تا با رئیس قوه قضائیه صحبت کنند و اگر مشکلی هست برطرف کند.
سایر اخبار این روزنامه
سامانه ملی املاک و اسکان رونمایی شد خط پایان برای مالکان خانه‌های خالی؟ محمد مرادی همه با هم زیر سقف خانه ملت «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته پیش ‌رو را مرور می‌کند از جشنواره تجسمی تا گالری‌های سطح شهر وزرای خارجه اتریش و هلند هفته آینده به ایران سفر می‌کنند تحرکات تازه اروپا برای حفظ برجام گروه بهمن بومی‌سازی تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو 6 را کلید زد ورود کروناویروس جدید با ثبت 2 فوتی در قم کووید 19 به ایران رسید «ابتکار» از میران مشارکت در انتخابات و تفاوت آن با دوره‌های قبل گزارش می‌دهد سوت پایان رقابت! رئیس‌جمهوری: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنار هم باشیم سخنگوی شورای نگهبان: مشارکت زیر ۵۰ درصد هم اشکالی در دموکراسی ایجاد نمی‌کند جهانگیری مجلس با رای بالای مردم قویتر و اثرگذاری بیشتری دارد امیر دریادار سیاری: حضور گسترده در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد ناطق نوری: قهر کردن با صندوق رای باعث پیشروی معاندان به منافع ملی است رئیس ستاد انتخابات استان‌ تهران: ستاد انتخاباتی نامزدها باید پنجشنبه و جمعه به طور کامل تعطیل باشند