رونمایی از دستاوردهای جدید ضدعفونی ارتش و سپاه


خودروهای جدید ضدعفونی‌کننده و رفع آلودگی نیروی زمینی ارتش که با حضور امیر کیومرث حیدری، فرمانده این نیرو رونمایی شد، در مرکز بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش ساخته شده‌اند و معابر و خیابان‌های شهرها را ضدعفونی خواهند کرد.
به گزارش فارس، امیر سرتیپ حیدری در حاشیه رونمایی از این خودروها، گفت: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا، براساس نیاز قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا به افزایش تجهیزات ضدعفونی‌کننده، مهندسین توانمند صنایع شهید زرهرن توانسته‌اند سه دستگاه خودروی جدید ضدعفونی‌کننده با قابلیت‌های مطلوب رفع آلودگی را طراحی و تولید کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: دو دستگاه از این تجهیزات بر روی خودروی سبک با قابلیت پاشش بالغ بر ۲۰ متر و یکی دیگر نیز بر روی خودروی سنگین با قابلیت ۱۵ هزار لیتر و پاشش بیش از ۳۰ متر اماکن و خیابان‌های شهری را ضد عفونی خواهند کرد.
امیر حیدری تاکید کرد: پروژه‌های ضد عفونی‌کننده با نام «رازی» در مرکز ساخت، تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در کمترین زمان ممکن طراحی و تولید شد.


همچنین، در مراسمی با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از مسئولان سپاه در محل ستاد فرماندهی این نیرو، از دستاورد‌ها و محصولات گندزدایی و ضدعفونی‌کننده نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.
این دستاوردها شامل چادر ضدعفونی‌کننده ازن ساز، دستگاه بررسی سلامت آب، چادر گندزدایی و ضدعفونی‌کننده با قابلیت تخلیه پساب و ماشین‌های ضدعفونی‌کننده عابر با قابلیت مه پاشی است که می‌تواند نقش مهمی را در کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی داشته باشد.
به گفته کارشناس تولید چادر گندزدایی، تولید این چادر دو سال زمان برده است و در شرایط شیوع ویروس کرونا برای گندزدایی در دسترس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار خواهد گرفت.
آمادگی هوانیروز سپاه در ۱۰ استان برای انتقال تجهیزات پزشکی
سردار پاکپور در این مراسم با تشریح اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا، گفت: گندزدایی و ضدعفونی معابر اقدام بسیار مهمی بود که یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه خصوصاً یگان‌های جنگ نوین گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و گردان‌های وابسته به نیروی زمینی سپاه با دستگاه‌های ضدعفونی در معابر شهرهای آلوده و به خصوص شهر قم انجام دادند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: بیمارستان‌های سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه که در سال‌های گذشته تجربه بسیاری در حوزه مقابله با بلایای طبیعی داشتند، در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده‌اند؛ بیمارستان شهید صدوقی در قم به صورت استندبای حضور دارد و بیمارستان‌های دیگر ما در شهرهای کاشان و مشهد مستقر هستند.
وی با بیان اهمیت همکاری و هم ‌افزایی همه یگان‌های نیروی زمینی سپاه با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: ما ۱۲ بیمارستان داریم که امکانات و تجهیزات همه آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
سردار پاکپور تاکید کرد: یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی سپاه در سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای درخصوص پرورش کادر درمانی انجام دادند؛ ما امروز تعداد فراوانی بهیار آموزش داده‌ایم که آمادگی دارند در بیمارستان‌های وزارت بهداشت خدمت‌رسانی کنند.
وی خاطر نشان کرد: هوانیروز سپاه در ۱۰ استان کشور آماده ارائه خدمات پزشکی و انتقال تجهیزات پزشکی به مناطقی است که وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تابعه این وزارت خانه تعیین می‌کند.