انصراف مهرعلیزاده پاسخ عارف به انتقادات

انصراف مهرعلیزاده از انتخابات شورای شهر تهران، پاسخ عارف به انتقادات درباره فهرست مصوبه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای این انتخابات و انتشار اسامی «شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب»؛ مهم ترین تحولات انتخاباتی جریان اصلاح طلب در حوزه انتخابات شوراها بود. به گزارش ایلنا اعضای ۲۱ نفره فهرست امید پنج شنبه در ستاد انتخاباتی اصلا‌ح‌طلبان با رئیس و برخی از اعضای هیئت رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان دیدار کردند که در این دیدار عارف توضیحاتی درباره انتقادات اخیر به این فهرست مطرح کرد. وی با بیان اینکه در جریان بررسی رزومه‌های داوطلبان هیچ گاه وارد مصداق نشدیم، گفت: اگر در فهرست نهایی قرار نگرفتیم به گونه‌ای عمل نکنیم که با گفتمان اصلاحات زاویه داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه برای تهیه یک فهرست انتخاباتی قرار نیست آخرت خودمان را فدا کنیم، ادامه داد: با همان مکانیزم‌هایی که مورد قبول همه داوطلبان بود فهرست نهایی با رأی گیری اعضای شورای عالی تهیه شد و هیچ گونه اعمال سلیقه‌ای انجام نگرفت. عارف در پایان تصریح کرد: «باید همه از ۲۱ نامزدی که در فهرست نهایی قرار گرفتند دفاع کنند.»
در همین حال ایلنا برخی شنیده ها از تشکیل جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری برای تجدیدنظر درباره فهرست انتخابات شوراها را رد کرد و نوشت: «پنج شنبه تنها یک جلسه توسط عارف و فرامرزیان با اعضای فهرست انتخابات شوراها تشکیل شده است.»
بنا بر این گزارش بر اساس اعلام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امکان تجدید نظر در فهرست اعلام شده وجود ندارد و تنها در صورتی که صلاحیت معروف صمدی مورد تایید قرار نگیرد مرضی الویری جایگزین وی خواهد شد.
در همین حال محسن مهرعلیزاده یکی از کاندیدای شاخص انتخابات شورای شهر حوزه انتخابیه تهران که نامش در فهرست نهایی اصلاح طلبان نبود، از ادامه حضور در این انتخابات انصراف داد.  ایسنا نیزنوشت که  او یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان تهران برای شهرداری تهران است.


انتقاد تند عضو شورای شهر از عارف
از سویی دیگر انتقادات به فهرست شورای عالی سیاست گذاری همچنان ادامه دارد. به گزارش فارس فاطمه دانشور عضو فعلی شورای شهر تهران در همایش «دوباره اصلاحات، دوباره امید» خطاب به عارف گفت: الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید.  بترسید از روزی که مردم شما را رد صلاحیت کنند.
بخشی از اصلاح‌طلبان که منتقد سازوکار این شورا به ریاست محمدرضا عارف بودند، در قالب شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب فهرست 21 نفره ای را تحت عنوان «شهر سبز» نهایی کردند. به گزارش تسنیم این فهرست برخلاف فهرست اصلی اصلاح طلبان به سرفهرستی محسن هاشمی رفسنجانی بسته شده و وجود اسامی افرادی چون اسماعیل دوستی، یاشار سلطانی، محمدعلی زم،ابراهیم بای سلامی  و فاطمه دانشور وجه تمایز این فهرست با فهرست شورای عالی سیاست گذاری است.
پایداری فهرست نمی دهد
از اردوگاه اصولگرایان نیز تحول خاصی به چشم نمی آید جز اینکه جبهه پایداری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «با توجه به اقتضائات و مصالح فعلی نظام و در راستای تقویت انسجام نیروهای موجود جریان انقلاب در انتخابات شورای شهر تهران» از ارائه فهرست مستقل صرف نظر کرده است.