خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا

 با وجود اقدامات جدی برای جلوگیری از ورود مسافران نوروزی به استان و همچنین اعمال محدودیت های تردد و فعالیت اصناف، در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا اما گزارش مسئولان حاکی است وضعیت مشهد در زمینه کرونا همچنان قرمز و شیب تعداد بستری شدگان و فوتی ها همچنان صعودی است. به گزارش خراسان رضوی، با گذشت 45 روز از زمان ورود این ویروس منحوس به مشهد تاکنون آمارها نشان می دهد که  خراسان رضوی نیز در وضعیت قرمز قرار دارد. موضوعی که استاندار خراسان رضوی 14 فروردین در نشست مشترک با کمیته علمی ستاد کرونا که با حضور جمعی از پزشکان متخصص برگزار شده بود نیز به آن اشاره کرد و گفت : بنا به گزارش های کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.
تعداد بستری شدگان در حال افزایش است
در همین باره دکتر «علی‌اصغر انجیدنی»، دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که استان به لحاظ میزان شیوع کرونا در چه وضعیتی قرار دارد گفت: تعداد بستری شدگان در حال افزایش است و هنوز آمار کاهش نیافته است. وی افزود: همان شیب افزایشی گذشته همچنان وجود دارد و میزان فوتی هم با همان روال قبلی سیر صعودی دارد.
امیدواری به نزولی شدن شیب آمار در این هفته


در این زمینه دکتر «حمیدرضا رحیمی» سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در خراسان رضوی  نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : شیب آمار مبتلایان به کرونا همچنان در حال افزایش است اما سرعت افزایش نسبت به قبل کمتر بوده است و در وضعیت بهتری قرار دارد. وی درباره پیش بینی ها درباره روند شیوع این بیمار افزود: اگر با همین روند پیش برویم به نظر می رسد اواخر هفته پیش رو به وضعیتی برسیم که بتوان امیدوار بود شیب آمارها نزولی شود.
1622 مبتلا و 256 فوتی قطعی در استان
بر اساس آمار ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در خراسان رضوی تا ظهر روز پنج‌شنبه 14 فروردین، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به 1622 نفر رسید و متاسفانه 256 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست دادند. همانند گذشته مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر مبتلایان و فوت شدگان قطعی مبتلا به کرونا در استان را دارد و بعد از آن به ترتیب دانشگاه های علوم پزشکی نیشابور، تربت جام، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد قرار گرفته اند.
این نکته نیز درخور ذکر است که علاوه بر این موارد قطعی تعداد بسیاری از موارد مشکوک به کرونا نیز در استان وجود دارد و در کنار آن برخی از بیماران به دلیل مشکلات حاد تنفسی (قطعی نبودن کرونا) جان باخته اند. همچنین تعدادی از افراد بستری در بیمارستان ها خوشبختانه سلامتی خود را بازیافته و مرخص شده اند. آخرین آمار رسمی در این باره نشان می دهد تاظهر 14 فروردین 7263 بیمار با سندروم حاد تنفسی در استان شناسایی و بستری شده اند. همچنین در این مدت خوشبختانه 5500نفر از این بیماران بهبود یافتند و مرخص شدند.