رو شدن دست پیرمرد دست فروش و شناسایی ضارب نقی در عربستان!

مراقب  این ترفندباشید
متاسفانه برخی ها با انتشار اخبار جعلی به دنبال سوء استفاده از دیگران هستند. به تازگی هم خبر جعلی افشای اطلاعات هویتی 70 میلیون ایرانی در تلگرام منتشر شد که بازتاب گسترده ای داشت. در همین زمینه چندین روبات تلگرامی درست شد که ادعا می شد این روبات ها با گرفتن کد ملی و تاریخ تولد، اطلاعات هویتی فرد را می‌دهند. این در حالی است که کاربر با افشای دو بخش مهم از اطلاعات هویتی، یعنی شماره ملی و تاریخ تولد، بخش اعظمی از اطلاعات محرمانه خود یا دیگران را با روباتی نامطمئن به اشتراک گذاشته‌ است. اما در ادامه این روبات ها اطلاعات شما را در سایت‌های احراز هویت وارد و نام، نام خانوادگی و ... را استخراج می‌کنند. اما نکته مهم این جاست که حالا روبات تمام اطلاعات شما را، با کمک خودتان استخراج کرده است.
 
 
   قرنطینه با طعم سیل!


«مسئولان ؛ صحبت‌های این پیرمرد سیل‌زده را بشنوید.» در روزهای اول سال که هموطنان مان در همه کشور برای مقابله با کرونا در قرنطینه خانگی به سر می بردند، مردم برخی از مناطق سیستان وبلوچستان درگیر با سیلی بودند که خانه و زندگی آن ها را برده بود. در همین زمینه ویدئویی از پیرمرد سیل زده ای در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که از بلایی که سیل بر سر زندگی آن ها آورده می گوید. از سیلی که همه وسایل آن ها را برده است و آن ها را مجبور کرده که روی تپه ها شب را به روز برسانند. کاربران به این صحبت ها واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «چند روز پیش فهمیدم یه چیزی وجود داره به اسم (ستاد مقابله با سیل) و یه سری آدم دارن پول می‌گیرن توش واسه این که هر سال هیچ کاری نکنن!»
 
 
قرض به رفقای قرنطینه‌ای
این روزها که خیلی از مردم برای حفاظت جان خودو خانواده‌شان در قرنطینه خانگی هستند، بعضی از خانواده‌ها هم هستند که دچار مشکل مالی اند. بعضی افراد که روزمزد کار می‌کرده‌اند حالا با تعطیل شدن کارهاشان دارای مشکلات مالی برای تامین هزینه روزانه خودشان هستند. در این شرایط لازم است دولت‌ها از شهروندان حمایت کنند. رضا رشیدپور، مجری تلویزیون در فضای مجازی پیشنهاد جالبی مطرح کرده، او نوشته: «خیلی‌هامون شماره کارت رفقای بی‌پول و خجالتی‌مون رو داریم. خوبه اگه بی‌اطلاع‌، یه وجهی به حسابشون بریزیم و یه پیامک بدیم که قرض دادیم. بعد از گذشت این دوران بهمون برمی‌گردونن». کاربری در این باره نوشت: «اگر دولت کوتاهی کرده ما خودمون هم می‌تونیم هوای افرادی که می‌شناسیم رو داشته باشیم و اجازه ندیم خیلی در سختی باشن».
 
 
درود بر پرستاران باحوصله و دلسوز
در این روزها که خیلی از ما در خانه‌های خودمان هستیم این پرستارها و کادر درمانی هستند که با حوصله و مهربانی که از لازمه‌های شغل شریف‌شان است در خط مقدم مبارزه مصمم هستند بیماری را شکست دهند. ویدئویی از یک بیمارستان منتشر شده است که در آن پرستاری دلسوز و باحوصله گوشی تلفن را مقابل بیماری مسن قرار می‌دهد تا او بتواند به صورت ویدئویی از طریق اینترنت با خانواده‌اش احوالپرسی کند. انتشار این ویدئو باعث واکنش مثبت بسیاری از کاربران شده است. کاربری نوشت: «پرستارها با این همه خستگی و فشار کاری که دارن وقتی چنین کارهای مهربانانه‌ای انجام می‌دن واقعا امید رو به همه ما و مخصوصا به اون بیمار می‌دن تا هر چه زودتر این بیماری رو شکست بدیم».
 
 
رو شدن دست پیرمرد دست‌فروش
پس از اجرای طرح‌های محدودیت مشاغل و رفت‌وآمد، به منظور مقابله با ویروس کرونا، ویدئویی از یک پیرمرد دست‌فروش در کنار ایستگاه متروی محمدیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با ابراز نارضایتی از این وضعیت، عنوان می‌کرد توانایی خرید حتی یک «پنیر» را هم برای بچه هایش ندارد. این ویدئوی ناراحت کننده به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پیچید و ظاهرا مبالغ قابل توجهی نیز برای کمک به او جمع آوری شد. اما خبرنگار فارس در یک گفت و گوی لایو اینستاگرامی با دختر پیرمرد متوجه می شود که او سال هاست با خانواده اش زندگی نمی کند و  صاحب یک باب مغازه در شهر رودسر است و متوسط ماهانه سه و نیم میلیون از کارت اعتباری خود هزینه می‌کرده است. کاربران هم به ویدئوی خبرنگار واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: « چرا سریع احساساتی میشین تحقیق نمی کنین؟» کاربر دیگری نوشت: «این جوری که زندگینامه این پیرمرد رو درآوردید دیگه کسی جرئت نمی کنه ناله کنه!»
 
 
شناسایی ضارب نقی در عربستان!
سریال پایتخت در ایام نوروز با اقبال خوبی از سوی تماشاگران همراه بود. در یکی از قسمت های این سریال نقی معمولی بعد از بازگشت از سفر حج، دلیل شکستگی سرش را برخورد سنگ یک از همسفرانش در رمی جمرات عنوان کرد. به تازگی محسن تنابنده در اینستاگرامش تصویری از یک پیرمرد که با حالت خاص و حدت و شدت فراوان در جمرات به شیطان سنگ می زند منتشر کرد و نوشت: «کسی که سر نقی رو شکست پیدا شد!» کاربران هم در زیر این تصویر ضمن انتقاد به برخی از صحنه های پایتخت درباره این سریال به اظهارنظر پرداختند. کاربری نوشت: «واقعا توی این سری از پایتخت جای مرحوم خشایار الوند حسابی حس میشه.» کاربر دیگری نوشت: «کاش تلویزیون توی این ایامی که مردم باید بیشتر خونه بمونن از این برنامه های جذاب بیشتر پخش کنه تا توی خونه با زن و بچه مون دعوامون نشه.»