جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی: سیاه‌نمایی‌ها مانع اطلاع مردم از دستاوردهای دولت شده است

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: وزارت جهاد کشاورزی دستاوردها و عملکرد بسیار خوبی در ایجاد امنیت غذایی کشور داشته و این وزارتخانه نماد واقعی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دیروز در مراسم معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی، با اشاره به اهمیت اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه اظهار کرد: هیچ حکومتی نمی تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد و تصور کند می‌تواند نیازهای جامعه خود را از دیگر کشورها تامین کند.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به طریق اولی نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد؛ چرا که مسئولیت امنیت غذایی کشور بر عهده این بخش است. ما کشور پرجمعیت و با اهداف مشخص و بلند هستیم و مهم‌ترین مسئله این است که امنیت غذایی کشور تا حد زیادی تامین شود و از ناحیه غذای مردم با فشارهای سیاسی و آن‌چنانی علیه حکومت و جامعه مواجه نشویم.
جهانگیری افزود: با تجربیاتی که از تحریم‌های دور اول که مربوط به سال‌های90 و 91 بود، کسب کردیم و اطلاع داشتیم که دشمن بر چه بخش‌ها و محصولاتی تمرکز می‌کند، ما نیز پروژه‌هایی را برای مقاوم‌سازی این بخش‌ها در قالب پروژ‌ه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف کردیم و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شد که این پروژه ها باید برای تخصیص منابع از سوی نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین تخصیص ارز در اولویت باشند.


جهانگیری با تاکید بر اینکه طرح های مهمی نیز در بخش آب و خاک در کشور به انجام رسیده است، گفت: اجرای این طرح‌ها در بخش آب و خاک، کاری استثنایی در دوران پس از انقلاب اسلامی بوده است که فقط برای سه طرح آب‌های استان‌های مرزی کشور هشت میلیارد دلار اختصاص داده شده است.
معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: برای آبیاری 550 هزار هکتار اراضی استان‌های خوزستان و ایلام نیز یک و نیم میلیارد دلار و برای آبیاری دشت سیستان 800 میلیون دلار اختصاص یافت که در مجموع فقط برای همین سه پروژه بیش از ده میلیارد دلار با مجوزی که در سال‌های اول دولت از مقام معظم رهبری اخذ شد، تلاش کردیم مجموعه طرح‌های نیمه‌تمامی که از زمان مرحوم آیت‌‌الله‌ هاشمی‌‌رفسنجانی در دست اجرا بود و مردم برای افتتاح این طرح‌ها چشم به‌راه بودند را اجرایی‌کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متاسفانه دستاوردها و اقدامات خوب دولت آن‌طور که باید منعکس نمی‌شود، افزود: باید با استفاده از راهکارهای نوین رسانه‌ای و همراهی هنرمندان و صاحب‌نظران بتوانیم اقدامات صورت‌گرفته را با زبانی مناسب به جامعه اطلاع‌رسانی کنیم.
جهانگیری افزود: متاسفانه نقاط ضعف و برخی سیاه‌نمایی‌ها به صورت گسترده در تمام رسانه‌ها مطرح می‌شود و جلب توجه می‌کند، اما اینکه ده میلیارد دلار به جز منابع بودجه برای آبیاری چندین هزار هکتار هزینه می‌شود مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
ژوبین صفاری دولت کاری نکند! ضوابط موقت چک‌های برگشتی ابلاغ شد ارفاق کرونایی به صاحبان مشاغل برخی از رهبران بین‌المللی چگونه به مبارزه با شیوع کووید19 پرداخته‌اند؟ آزمون دشوار کرونا برای سیاستمداران علت خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی از زبان مدیرکل بهزیستی استان «ابتکار» از تاثیر افزایش دستمزدها بر شاخص‌های اقتصادی گزارش می‌دهد دور باطل حقوق و تورم «ابتکار» از خطرات پیش روی افراد مهجور بر اثر شیوع کووید19 گزارش می‌دهد آسایشگاه‌ها در محاصره کرونا رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا: هر از چندگاهی بدهی جدیدی از دوران قالیباف کشف می‌شود بی‌مقدار: باید در افزایش حقوق کارگران تجدیدنظر شود جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی: سیاه‌نمایی‌ها مانع اطلاع مردم از دستاوردهای دولت شده است نگاهی جامعه‌شناسانه به مهمان ناخوانده زردنویسی چه پیامدهایی به دنبال دارد؟ خیزش دوباره پاپاراتزی از دامن شبکه‌های اجتماعی