احمدی نژادی ها علیه حداد عادل

آرمان ملي- مطهره شفيعي: هنوز مجلس يازدهم آغاز نشده که گروهي بر طبل اختلاف‌افکني مي‌کوبند و به دنبال بهانه‌اي هستند تا اصولگرايان غيرهم‌طيف را با خودشان به زير‌سوال ببرند مانند جريان احمدي‌نژاد که تلاش مي‌کنند به هر نحوي به آناني که حتي منتخب مجلس يازدهم نيستند اما از منتقدان خودش هستند؛ هجمه وارد کنند. مانند حدادعادل که در ابتداي دولت نهم از حاميان احمدي‌نژاد بود و به تدريج مانند برخي ديگر اصولگرايان به منتقد درجه يک اين جريان تبديل شد؛ چنانکه وي در خصوص ارتباط ميان جريان اصولگرايي و احمدي‌نژاد هم گفته بود: «احمدي‌نژاد در تمام دوران هشت ساله خود حتي يک بار هم نگفت که اصولگراست و از همان اول راه خود را از اصولگرايان جدا کرد و ما هم مدام با وي درگير بوديم؛ چون از اجراي برخي مصوبات مجلس خودداري مي‌کرد و مي‌گفت من بايد تشخيص دهم که کدام مصوبات اجرا شود و کدام اجرا نشود، البته ما هم امروز اصراري بر کلمه اصولگرايي نداريم و مراد ما از آن، انقلابي عمل کردن است». قبل‌تر از آن همچنين درباره جريان احمدي‌نژاد به بيان ديدگاهش پرداخته بود: «من هيچ نگراني نسبت به احمدي‌نژاد ندارم. يک دوراني گذشته و دوران قبلي تکرار نمي‌شود و همه اين شعارها را ناشي از آن مي‌دانم که خود اين آقايان، اين واقعيت را درک کرده‌اند و مي‌خواهند هر طور شده از اين روند سراشيبي جلوگيري کنند. امروز مساله ما اصلا اين جريان نيست. من به عنوان رئيس مجلس سه سال با ايشان کار کرده‌ام و کاملا درک مي‌کنم که جريان چيست. مي‌دانم که اين جريان آينده‌اي ندارد و شما هم نگران آن نباشيد». جريان احمدي‌نژاد مترصد فرصت‌هايي است که به حدادعادل پاسخ دهد، مانند آنچه اخيرا در کانال دولت بهار که متعلق به احمدي‌نژادي‌هاست، منتشر کرده‌اند.
همايشي به صرف کرونا
جريان احمدي‌نژاد با انتشار دعوت‌نامه همايش اصولگرايان از تيتر «رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي به سبک حداد‌عادل» و« اصولگرايان همايش برگزار مي‌کنند!» استفاده کرد؛ يعني علاوه بر اينکه حدادعادل را به رعايت نکردن اصول لازم در دوران کرونا متهم کرد به اصولگرايان هم گير داد که در اين وضعيت اقدام به برگزاري همايش مي‌کنند که البته اين نقد به اصولگرايان وارد است؛ چرا که در هر صورت اگر نحوه چينش صندلي‌هاي سالم همايش چنان باشد که فاصله لازم رعايت شود اما طبيعي است که حاضران همايش در قبل و بعد از آن به گفت‌وگوهاي دو يا چند نفره مي‌پردازند که خطر ابتلا به کرونا را افزايش مي‌دهد. آنطور که دولت بهار نوشته است: «درحالي که ستاد ملي مبارزه با کرونا نسبت به حفظ فاصله اجتماعي و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تاکيد دارند و درباره احتمال افزايش شيوع ويروس کوويد19 در تهران هشدار مي‌دهند، اصولگرايان شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب به اصرار حداد‌عادل قصد دارند هفته آينده در سالن آدينه همايش برگزار کنند که پيش‌بيني مي‌شود با احتساب منتخبان مجلس يازدهم و همراهان حدود 500 نفر حضور يابند». هر چه تعداد حاضران در همايش بيشتر باشد به طور طبيعي ميزان خطر ابتلا به کرونا افزايش پيدا مي‌کند.
اختلاف‌افکني؛ پاسخي به انتقادات


هدف اين همايش برنامه‌ريزي براي منتخبان مجلس يازدهم است که احمدي‌نژادي‌ها هم در اين مجلس داراي نماينده هستند. اما انتشار اين دعوتنامه در سايت احمدي‌نژادي‌ها نشان از آن دارد که منتخبان اين جريان سر سازش با اصولگرايان ندارند و در نتيجه پيش از آغاز مجلس يازدهم بر طبل افتراق مي‌کوبند و مي‌خواهند انتقام انتقادهايي را که از سوي اصولگرايان به اين جريان شده است با ايجاد شکاف و چند‌دستگي در مجلس يازدهم پاسخ دهند.
بقيه اصولگراها هم ناراضي هستند
نکته قابل‌تامل اينجاست که جريان‌هاي اصولگرايي ديگر هم انتقاداتي دارند؛ مانند حسن غفوري‌فرد که مي‌گويد: من هميشه معتقد بوده‌ام که وجود يک اقليت قوي در مجلس به نفع مملکت است و کشور نمي‌تواند توسط يک جناح اداره شود. ولي مردم چنين راي داده‌اند و از طرف ديگر اين ترکيب ويژگي‌هاي خود را دارد. يکي از اين ويژگي‌ها وقوع درگيري کمتر در مجلس است. محمد مهاجري هم مي‌گويد: مجلس يازدهم به لحاظ اقبال جامعه و ميزان رايي که دارد، ضعيف‌ترين مجلس پس از پيروزي انقلاب بوده است. به همين دليل نمايندگان آن بايد پاي خود را اندازه گليم‌شان دراز کنند. از آنجا که اين مجلس فوق‌العاده ضعيف است، برخي افراد و جناح‌هاي سياسي براي تصاحب آن تلاش مي‌کنند. جلسه‌اي هم که در روزهاي گذشته از سوي آقاي محسن رضايي و برخي نمايندگان جديد مجلس برگزار شد نشان مي‌دهد که بعضي‌ها دوست دارند براي مجلس جديد تعيين‌تکليف کنند.