اعلام محکومیت ۳ مفسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری صبح دیروز خود که بصورت مجازی برگزار شد تازه‌ترین اخبار قضایی و مواضع قوه قضائیه را تشریح و به سوال خبرنگاران در موضوعات مختلف پاسخ گفت.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که بصورت مجازی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در ایام شیوع کرونا طهارت جسم و ضدعفونی کردن اماکن در جهت مقابله با ویروس را تبیین کردیم. مواظب باشید کرونای گناه و معصیت و ظلم بی عدالتی و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران ما را به ورطه هلاکت نکشاند.
وی ادامه داد: در این ایام کرونایی برخی پرونده‌ها رسیدگی شد. در همین زمینه ابراهیم زابلی پیله رود به جرم اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق سو استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه سهمیه‌ای پتروشیمی در بازار آزاد و پرداخت رشوه به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۶۰ ریال محکوم شده است. همچنین  نوید محمودی فرزند مسعود به جرم اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق فوق، به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ضبط مبلغی، رضا عیوض زاده که متأسفانه بازرس وزارت صمت بوده به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخذ رشوه و فراهم ساختن مواد پتروشیمی خارج از شبکه به ۶ سال حبس محکوم شده است.
وی یاداور شد: هیئت‌های نظارت به بخش‌های مختلف که محل ماموریت‌شان بود اعزام شدند و در سال 98، چهار هزار و 915 مورد بازرسی توسط هیئت‌های حقوق شهروندی انجام شد و 43 نفر از پرسنل تنبیه شدند. گام مهم ما در سال 98 و 99 حفظ کرامت و  ارزش‌های اسلامی و انسانی است که با صدور دستورالعمل قوه قضائیه به دنبال این هستیم که کرامت قاضی، دادگاه، مردم (شاکی و متهم) و کرامت شهود و هر کسی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کند مورد حفاظت قرار بگیرد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره جوجه کشی و ماجرای جوجه‌های یک روزه گفت: قوه‌قضائیه به این موضوع بلافاصله ورود کرد و سازمان بازرسی کل کشور به صورت خاص به موضوع معدوم کردن جوجه‌های یک روزه ورود کرده است. همچنین قبل از آن به لحاظ اطلاعاتی که داشت به موضوع جوجه‌های یک روزه و عرصه دام، طیور و نرخ نهاده‌های دامی و موضوع دپوی برخی از این نهاده‌ها در گمرکات کشور و حتی در کنار آن صادرات نهاده‌های دام و طیور، سازمان بازرسی ورود بسیار جدی انجام داشته است. مقرر شده هم نسبت به این واقعه غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی ورود کند و هم بخش‌های پشت صحنه این مساله به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. شائبه اینکه این اقدام برای افزایش قیمت مرغ بوده نیز مطرح و قرار شده اقدام وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط به صورت دقیق بررسی شود.