سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشا حیوانی دارد

سازمان جهانی بهداشت دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تمام شواهد موجود نشان‌دهنده آن است که منشا ویروس کرونایی که هم اکنون کشورها را گریبانگیر کرده است، خفاش‌هایی در چین بوده‌اند و عامل آن ساخت ویروس یا دستکاری آزمایشگاهی نبوده است.
فدیلا چائب، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در جریان یک نشست خبری در ژنو گفت: همه شواهد موجود حاکی از آن است که این ویروس، منشا حیوانی دارد و در آزمایشگاه یا جای دیگری تولید نشده است. او افزود: اگرچه هنوز روشن نیست که چگونه این ویروس توانسته است بر انسان تاثیر بگذارد، اما «مطمئناً» در این میان یک حیوان به عنوان میزبان و واسطه ایفای نقش کرده است. چائب گفت: مخزن زیست‌محیطی این ویروس به احتمال زیاد در خفاش است، اما اینکه چگونه این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده، هنوز باید بررسی و کشف شود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا شیوع یک بیماری همه‌گیر کمکی به محیط‌زیست جهان کرده است؟ کرونا؛ دشمن انسان، دوست زمین! کورش الماسی دو‏راهی کارآمدی و ناکارآمدی «ابتکار» از سیاست‌ورزی مدعیان کسب صندلی ریاست مجلس برای انتخابات آینده گزارش می‌دهد «ابتکار» بحران در بازار جهانی نفت را بررسی می‌کند آوریل سیاه نفت «ابتکار» از آثار افزایش ثابل توجه کدهای سهامداری در بازار سرمایه گزارش می‌دهد تیغ دولبه بورس امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه نیروی کار است تشکیل جلسه بازنگری دستمزد کارگران سی‌ان‌ان گزارش داد اخبار ضد و نقیض از وخامت حال رهبر کره‌شمالی برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا نیمه دوم سال به تعویق افتاد معاون اول رئیس‌جمهوری: تحریم‌ها موجب شده ایران آمادگی لازم را در شرایط کنونی سقوط قیمت نفت داشته باشد ترامپ مهاجرت به آمریکا را تعلیق کرد خطر شکست فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشا حیوانی دارد در تماس‌های جداگانه رئیس‌جمهوری با تولیت آستان قدس، رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر اسپانیا مطرح شد