فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس، گفت: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم.
به گزارش مهر، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه، امنیت ما و سکوهای نفتی ما را می‌تواند به خطر بیندازد؛ به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم هیچ ناوی به سکوهای نفتی ما نزدیک و امنیت آن را به خطر بیندازد. حضور آنها در منطقه ما موجب می‌شود که این گونه برخوردها پیش بیاید و این گونه برخوردها در گذشته نیز بوده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه پیام صلح و دوستی را به کشورهای مسلمان همسایه داده‌ است، گفت: ما همواره دنبال صلح در منطقه هستیم و باور داریم که می‌توانیم با همگرایی امنیت را در خلیج فارس برقرار کنیم.
سردار تنگسیری ادامه داد: حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه امنیت ما را می‌تواند به خطر بیندازد، البته ما اجازه نمی‌دهیم هیچ ناو بیگانه‌ای در آب‌های ما حضور پیدا کنند.


وی با تاکید بر اینکه جزایری که ما در خلیج فارس داریم بسیار راهبردی و سوق‌الجیشی هستند، تصریح کرد: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر زندگی کنند، در همین راستا در اکثر جزیره‌ها موج‌شکن ایجاد کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این نشان می‌دهد که ما به دنبال تنش نیستیم، وقتی اولین شخص مملکت می‌فرمایند آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال امنیت منطقه هستیم. از سوی دیگر با برخورد با صید صنعتی کشورهای بیگانه به معیشت مردم کمک کردیم.
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه با قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر مقابله کرد و در مدت یک سال بیش از ۲۰ کشتی که قاچاق سوخت می‌کردند هم اکنون در توقیف هستند.
سردار تنگسیری به ساخت فرودگاه و موج‌شکن در جزایرها توسط نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: در تنب بزرگ فرودگاه بین‌المللی ایجاد کرده‌ایم؛ در تنب کوچک هم فرودگاه ساخته شده است و همچنین نیروی دریایی سپاه بیش از ۵۰ موج‌شکن را برای مردم ایجاد کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: بیگانگان در منطقه ما جا و مکانی ندارند و باید از این منطقه بروند. آمریکا دشمن ماست و ۴۱ سال است که با ما دشمنی کرده است در حالی که ما پیام صلح و برادری را به جهان مخابره کردیم، اما اگر کسی بخواهد به منافع و آب‌های سرزمینی ما تعرض کند دندان‌های او را خرد می‌کنیم و در مقابل آمریکا و غیرآمریکا ترسی نداریم؛ زیرا فرزندان ایران‌زمین هستیم که ۴۱ سال است در مقابل دشمن ایستاده‌اند. شجاعت مردم و ولی امر مسلمین موجب می‌شود که ما زیر بار زور نرویم.
سایر اخبار این روزنامه
اولین باری که اولین بار نیست! بازگشت سینما در ایواین به ایران محمدرضا ستاری شوخی برجامی آمریکا «ابتکار» از دلایل و نمودهای پوست‌اندازی جریان‌های اصلی سپهر سیاست ایران گزارش می‌دهد «ابتکار» نگرانی‌های مطرح شده نسبت به سرنوشت بازار سرمایه را بررسی می‌کند بازار داغ شایعات علیه بورس «ابتکار» به بهانه احتمال تغییر تقسیم‌بندی منطقه‌ای تهران، دلایل اهمیت و نتایج آن را بررسی می‌کند «ابتکار» پیامدهای سیاسی و اقتصادی کرونا در عربستان سعودی را بررسی می‌کند رویای بر باد رفته شاهزاده مقصر واقعی ماجرای مدرک منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم کیست؟ حاشیه دوباره مدرک تحصیلی سیاسیون عدم تحقق مطالبات کارگری چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟ دغدغه‌های تکراری کارگران در روز کارگر فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد دستور رهبر انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت : پیروزی بر کرونا، پیروزی ملت است نه دولت ایرانِ فردا، پساکرونا مقصر واقعی ماجرای مدرک منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم کیست؟ حاشیه دوباره مدرک تحصیلی سیاسیون