بزرگ‌ترین آغازکننده جنگ به‌شدت نگران ایران است

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، با انتشار یک ویدئو از میزان صادرات تسلیحات آمریکا به سایر کشورهای جهان در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا مدت‌هاست که در صدر کشورهای هزینه‌کننده نظامی، فروشندگان تسلیحات، آغازگران و تحریک‌کنندگان جنگ و سودبرنده از مناقشات نظامی در جهان قرار دارد.
وی ادامه داد: اما مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) که خود در حال سرازیرکردن سلاح به دنیاست، ظاهرا به شدت نگران ایران است که تا سال ۱۹۷۹ مشتری بزرگ تسلیحات آمریکا بود.
ظریف در این توئیت، به تلاش‌های جدید وزیر امورخارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران اشاره دارد که قرار است طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اواخر مهرماه منقضی شود. برخی رسانه‌ها به تازگی گزارش داده‌اند که پمپئو قصد دارد با این ادعا که آمریکا طبق قطعنامه ۲۲۳۱ هنوز امکان بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را دارد، سایر طرف‌های توافق هسته‌ای را ملزم به تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران کند.
سایر اخبار این روزنامه
پوپولیست‌ها چگونه بحران کرونا را تشدید می‌کنند؟ ترامپ در آینه بولسونارو علیرضا صدقی فرصت طلایی ترمیم اصلاحات با افزایش ساعات کار کودکان و نوجوانان با گوشی‌های هوشمند کارشناسان نسبت به خطرات پیش روی آنها بیمناکند «ابتکار» تاثیر فروش سهام دولتی در قالب صندوق‌های (ETF) بر بازار بورس را بررسی کرد چرا بهترین راه مقابله با کلاهبرداری، پیشگیری از وقوع جرم با هشدار و اطلاع‌رسانی است؟ «ابتکار» شروط مورد توافق رقبای اصلی کرسی‌های ویژه مجلس یازدهم را بررسی می‌کند هفت شرط برای همه، یک شرط علیه قالیباف آیا رسانه‌ها به نمایشگاه مطبوعات نیاز دارند؟ ویترین تاریک رسانه ها بزرگ‌ترین آغازکننده جنگ به‌شدت نگران ایران است پس از بیست روز کیم جونگ اون ظاهر می‌شود حمیدرضا ترقی: جریان‌های سیاسی در موضوع «کرونا» جهادی عمل کردند تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر ادامه رشد بورس ارزش تقریبی سهام عدالت چقدر است؟ یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: مجلس یازدهم از شعارزدگی فاصله بگیرد