تلویزیون کره تصویر «اون» را پخش کرد

سرویس بین الملل جوان آنلاین: تلویزیون دولتی کره‌شمالی روز جمعه ساعتی پس از حضور کیم جونگ اون در مراسم افتتاح یک کارخانه تولید کود شیمیایی، فیلم نشان داد و گفت از حضور کیم جونگ اون برای قیچی کردن روبان افتتاح یک کارخانه کود شیمیایی تهیه شده و همزمان تأکید کرد که با ورود رهبر کره‌شمالی به این مراسم حاضران «شور و شعف خاصی» از خود نشان داده‌اند. با این حال، خبر تلویزیون دولتی کره‌جنوبی که تنها با یک عکس منتسب به رویداد دیروز مخابره شده، مستقلاً قابل تأیید نیست.
شایعات درباره وضعیت جسمی رهبر کره‌شمالی از آنجا قوت گرفت که کیم جونگ‌اون در مراسم رسمی بزرگداشت سالروز تولد پدر بزرگش در روز ۱۵ آوریل غایب بوده و این غیبت به شایعه‌ها دامن زد. او از ۱۲ آوریل به این سو دیده نشده بود. پس از آن گزارش شد هیئتی شامل اعضای بلندپایه دپارتمان بین‌المللی حزب کمونیست چین که زیر نظر کمیته مرکزی حزب فعالیت می‌کند، پنج شنبه هفته گذشته از پکن به کره‌شمالی سفر کرده است. این نهاد در چین، مسئول تنظیم روابط با کره‌شمالی است. یک سایت خبری مستقر در سئول، پایتخت کره‌جنوبی هم روز ۱۲ آوریل در گزارشی به نقل از یک منبع بی‌نام در کره‌شمالی از بهبودی حال رهبر کره‌شمالی پس از انجام عمل جراحی قلبی عروقی خبر داده بود، با این حال، ظاهر نشدن او در انظار عمومی طی ۲۰ روز گذشته، گمانه‌زنی‌های فراوانی را دامن زده بود.
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا هم روز چهار شنبه گفته بود که این کشور اخیراً نشانی از کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی «ندیده است» و گزارش‌ها درباره وضع سلامتی او را «به دقت» زیر نظر دارد.
کیم، ۳۶ سال دارد و آن طور که گفته شده به امراضی، چون فشار خون و قند بالا مبتلاست.


با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد درباره وضعیت جسمی رهبر کره‌شمالی، برخی گزارش‌ها هم می‌گفتند ممکن است کیم جونگ اون مشغول وقت‌گذرانی در مرکز سیاحتی وونسان باشد، شاید به این دلیل که نمی‌خواهد به مراکز شیوع ویروس کرونا نزدیک باشد.
کره‌شمالی در اواخر ماه ژانویه مرز‌های خود را به دلیل اپیدمی کرونا در چین بست. این فرضیه‌ای است که عکس منتشر شده در تلویزیون کره‌شمالی شواهدی از آن را نشان می‌دهد چراکه در دورنمای عکس محافظ «اون» ماسک زده، اما خود اون و هیئت همراهش ماسک یا دستکش ندارند.