تأكيد روحاني بر روشن‌شدن علت سانحه کنارک

تأكيد روحاني بر روشن‌شدن علت سانحه کنارک شرق: رئيس‌جمهوري روز گذشته در جلسه هيئت دولت به وقوع حادثه براي شناور کنارک  و به‌شهادت‌رسيدن تعدادي از کارکنان نيروي دريايي ارتش اشاره کرد و با گراميداشت ياد شهداي نيروي دريايي ارتش، گفت: «براي ما بسيار جاي تأثر و تأسف بود که جوانان غيور دريايي خود را در يک حادثه‌ دلخراش از دست داديم. براي ما شنيدن و تحمل اين خبر بسيار سخت بود. به‌صراحت و با تواضع به خانواده شهدا مي‌گويم که همه هيئت دولت را سهيم در عمل خود و شريک در اين مصيبت بدانند». در جريان يک تمرين نظامي در آب‌هاي جنوبي ايران، ناوچه سبک کنارک دچار سانحه شد و طبق اعلام نيروي دريايي ارتش، ۱۹ ‌پرسنل اين شناور به شهادت رسيدند و ۱۵ نفر نيز مجروح شدند. حسن روحاني با تأكيد بر اينکه دلايل اين موضوع بعدها بررسي و روشن مي‌شود و زماني که همه زوايا روشن شد، بايد براي مردم بيان شود، افزود: «کارکنان نيروي دريايي ارتش نه براي تفريح بلکه براي تأمين امنيت به دريا رفتند و رزمايش داشتند. آنها براي توانمندتر‌شدن قدرت جمهوري اسلامي ايران خالصانه به صحنه رفتند و مظلومانه به شهادت رسيدند. بسيار مهم است که در ماه رمضان روي آب‌هاي نواحي براي امنيت مردم فداکارانه حضور داشته باشند». او گفت: «رزم و شهادت در آب جايگاه ويژه‌اي در روايات ما دارد و اجر آن 10 برابر رزم در زمين است. ما بايد در کنار اين خانواده‌هاي عزيز باشيم. اميدواريم اين‌گونه حوادث در تمرينات نظامي و آزمايش‌هاي ما به حداقل کاهش يابد و بتوانيم نظم دقيق‌تري را در اين‌گونه موارد مراعات کنیم».
 4 وزارتخانه در  يک وزارت جمع شده است
خروج رضا رحماني، وزير سابق صمت، نيز از خبرهايي بود که در اين هفته اتفاق افتاد و همان‌طور که انتظار مي‌رفت، رئيس‌جمهور درباره آن سخن گفت؛ اما درباره جزئيات اين برکناري چيزي نگفت. روحاني روز دوشنبه وزير صمت را برکنار کرد. رحماني نيز در نامه‌اي اعلام کرد که از سوی محمود واعظي، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهوري، تحت فشار بوده که تلاش کند تا تشکيل وزارت بازرگاني دوباره در مجلس رأي بياورد؛ اما به دليل اينکه اين کار را نکرده، تهديد به برکناري شده است. واعظي نيز در نامه‌اي حرف‌هاي رحماني را تکذيب کرد و گفت او تلاش مي‌کرده که وزارت بازرگاني پا نگيرد. رئيس‌جمهور در جلسه ديروز هیئت دولت با اشاره تلويحي به برکناري رضا رحماني، وزير پيشين صنعت، معدن و تجارت گفت: «بايد تشکر کنم از همه کساني که تا روز پيش در اين وزارتخانه کار مي‌کردند و همه کساني که از دو روز پيش کار خود را آغاز کردند. امروز چهار وزارتخانه در يک وزارتخانه جمع شده است. اداره اين وزارتخانه بسيار سخت و سنگين است و ما از تمام کساني که در گذشته تلاش کردند، تشکر مي‌کنيم. امروز که بار مسئوليت بر دوش برادر عزيز ما آقاي مدرس‌خياباني قرار گرفته، همه بايد او را ياري کنيم تا شاهد شرايط بهتري باشيم. وزارت صمت هم بايد بهداشت و درمان را پشتيباني کند و هم بايد بازار، صادرات و واردات را پشتيباني کند».
 پمپئو  الفباي سياست نخوانده است


رئيس‌جمهوري، شيوع ويروس کرونا را آزموني الهي عنوان کرد و گفت: «احساس مي‌کنم علت اينکه در حادثه ويروس کرونا جايگاه ملت ايران با تمام ملت‌هاي جهان متفاوت است و ما در همه‌جا شاهد کمک‌هاي مردم به يکديگر هستيم و کار کادر درماني ما نيز ممتاز است و در هيچ‌جا فداکاري و ايثاري که در ايران است، يافت نمي‌شود، ريشه در فرهنگ ديني ما دارد».
حسن روحاني افزود: «ما در روزهاي سخت تاريخي امروز قرار داريم؛ اما مردم ما با شهامت، متانت و آرامش زندگي مي‌کنند. اين آرامش مردم بسيار مهم است و اينکه جلوي فروشگاه‌ها صف نمي‌ايستند و اينکه مردم از يکديگر دستگيري مي‌کنند، از همان ريشه‌اي است که به اميرالمؤمنين (ع) و خاندان ايشان بازمي‌گردد». روحاني با بيان اينکه وقتي به وزير خارجه اين رژيم (آمريکا) نگاه مي‌کنيم، گويا در عمرش الفباي سياست را نخوانده است، افزود: «بدترين و شرورترين حکومت در آمريکا سر کار است. کدام حکومت را سراغ داريد که در يک کشور خارجي يک فرمانده عالي‌رتبه نظامي ما را ترور کند. آمريکا هميشه تروريست بوده و هميشه عليه ملت‌هاي مظلوم کار کرده‌ است؛ اما تا اين حد بي‌سابقه است که در زمان بيماري کرونا و ويروس عالم‌گير حتي براي ورود دارو باز هم مشکلات ايجاد مي‌کند». او با تأكيد بر اينکه به جز يکي، دو همسايه، دیگر همسايه‌هاي جمهوري اسلامي ايران کشورهاي خوبي هستند، افزود: «اطراف ما و مرتجعان جنوب ما نيز واقعا بي‌نظير هستند. ما  نه پدري آن‌چنان در تاريخ ديديم و نه پسري آن‌چنان ديديم که امروز مي‌بينيم».