گسترش فساد

مجید ابهری‪-‬ درکنار محاسن و امتیازات اینترنت و فضای مجازی، آسیب‌ها وعوارض منفی این فرآیند به‌طور چشمگیر ومضاعف دامنگیر جامعه شده و هر روز عمق و مشکلات آن بیشتر و بیشتر می‌گردد.
اشاعه فساد وتوسعه رفتارهای نامطلوب در برخی از شبکه‌های به ظاهر اجتماعی به بهانه‌های واهی مثل گروه فلان وکانال بهمان که از اقدامات ضد انسانی و برخلاف آداب مرسوم اجتماعی است، دیده می‌شود. درکنار باندهای قمار و قمارخانه‌ها، کارگران کشت و تولید مواد مخدر، قاچاق انسان، برده داری نوین، توزیع مشروبات الکلی و دهها رفتار هنجار شکن از دیگر رفتارهای ضد اخلاقی است که در این شبکه‌ها
دیده می‌شود.
حتی شاهد بیان الفاظ و کلمات رکیک از سوی برخی از به ظاهر سلیبریتی‌ها هستیم. مثلا پیروان تتلیتی‌ها این تفکر منفی را به عنوان روش انتخاب کرده تا جایی که جوانان ۱۳ تا ۱۸ سال درمسیر بق بقو به حرکت درآمدند.


مقصر ما بودیم وهستیم ما پدر ومادرها و ما مربیان و مدیران فرهنگی و برنامه‌ریزان تربیتی جامعه؛ ما که الگو‌سازی نکردیم و الگوهای مطلوب نسل را ارائه ندادیم. آنها نیز براساس ضرورت سنی و غریزی به دنبال الگو هستند و اگر از ما ناامید شوند خود به دنبال یافتن آن می‌روند. اخیرا درفضای مجازی شاهد پخش یک کلیپ بودیم که امثال اینگونه فیلم‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.
در این فیلم یک جوان با ادعای غیرت حمله شدیدی به مخالفان رابطه با کودکان کرده و کودک همسری را تبلیغ می‌کند. و جالب اینجاست که با فلسفه‌ای احمقانه و من‌درآوردی می‌گوید اگر برادر دختری ۷ ساله راضی باشد ازدواج با وی منعی ندارد. تا حالا که دخالت درامور علمی،هنری و اقتصادی برای هرکس در هر سطح سواد مجاز بود و مطالب عجیب وسخیف از سوی برخی مدعیان تولید وپخش می‌شد ما سکوت اختیار کرده بودیم اما از اینجا به بعد به اصول واحکام دین مبین تعرض شده وشایسته است فضلای دینی وکارشناسان حوزوی پاسخ این فرد بیسواد وفاقد غیرت را بدهند.
ما نیز به عنوان سربازان کوچک حریم اخلاق، این هتاکان را سرجایشان می‌نشانیم. فردی روابط خود با کودک را با لذت و آب وتاب شرح داده و دیگران را نیز دعوت و تشویق به این حرکت غیرانسانی می‌نماید. چه نامی می‌توان بر او اطلاق نمود. در جامعه‌ای که تعداد قابل توجهی زنان بالغ ومجاز به ازدواج درآن وجود دارد فقط مغز بیمار یک انسان‌نما می‌تواند چنین اراجیفی را در یک رسانه مجازی، گسترده بیان نماید.
کارشناسان فرهنگی وتربیتی و متولیان امور فضای مجازی لازم است که با تولید وعرضه برنامه‌های مناسب پاتک لازم را به اینگونه حملات اخلاقی انجام دهند. پلیس محترم فتا با شناسایی و برخورد با این متجاوزان، عرصه فضای مجازی را از وجود و حضور این عناصر پاکسازی نماید. امیدوارم گرفتاری‌های ما در ارتباط با مبارزه با کرونا،ما را از این ویروس‌های ضد فرهنگی غافل نگرداند.
سایر اخبار این روزنامه
تلاطم در قیمت ارز و سکه؛ راهکار جبران کسری بودجه یا فرصت‌طلبی سوداگران؟ نیاز شاد به باندهای فرکانس تلویزیون «میدل ایست آی» مدعی شده بن سلمان از عراق درخواست میانجی گری میان تهران و ریاض را کرده در طی یک سال گذشته چنین اخباری برای چندمین بار است که منتشر می‌شود ممکن است کروناویروس هرگز از بین نرود تهدید آمریکا به قطع کامل روابط با چین دو پیشنهاد سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن «معتاد‌ها نمی‌گیرند!» کلید واژه‌ای که ساماندهی متجاهران را ضروری می‌کند دوره ماه عسل اصولگرایان کوتاه مدت است تحلیل محسن جلیلوند کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با آفتاب یزد در واکنش به غیبت مجدد رهبر کره شمالی هیجان لحظه‌ای دیده شدن تهران-ریاض زیر سایه ‌واشنگتن آنچه اصلاح‌طلبان این روزهاباید بدانند گسترش فساد کارگران و قرارداد‌های سفید امضا دو پیشنهاد سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن پارلمان یازدهم