ادعاي مستقل بودن با برند احمدي‌نژاد

«آرمان ملي» رفتارهاي سيد شمس‌الدين حسيني را بررسي مي‌کند
ادعاي مستقل بودن با برند احمدي‌نژاد
وزير اقتصادي که
بابک زنجاني را نمي‌شناسد


آرمان ملي-ياسمين طالقاني: مي‌گفتند به قدرت باز مي‌گرديم و بازگشتند اما به شکل پررنگي اين حضور را در زير چتر احمدي‌نژاد تعريف و از فرصتي براي تبليغ رئيس دولت‌هاي نهم ودهم فروگذار نيستند اما پس از پيروزي در انتخابات مجلس مي‌‌خواهند به هر طريقي خود را مستقل معرفي کنند مانند سيد شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد دولت احمدي‌نژاد که مي‌گويد: «ما به دولت‌هاي نهم و دهم و حتي آقاي احمدي‌نژاد که يک چهره خدومي بودند افتخار مي‌کنيم ولي آنچيزي که مي‌خواهيم به آن تاکيد کنيم اين است که مديران دولت‌هاي نهم و دهم شخصيت‌هاي مستقل هستند و هرکدام به صورت مستقل و بدون هرگونه سازماندهي قبلي در انتخابات شرکت کردند و خوشبختانه مورد اقبال مردم قرار گرفتند.» البته گلايه هم مي‌کند: «شما هيچ زماني نمي‌گوييد، خاتمي‌چي‌ها يا روحاني‌چي‌ها يا هاشمي‌چي‌ها. به نظر من به‌خاطر اينکه موضوع و افراد تقليل داده شوند، اينگونه نگاه مي‌شود وگرنه تا الان آيا کسي آمده است تکذيب کند که وزير آقاي احمدي‌نژاد بوده است؟ خير. همانطور که گفتم ما افتخار هم مي‌کنيم. سال 1392 در آخرين روزهاي دولت ما به خدمت مقام معظم رهبري رسيديم و ايشان در جلسه افطاري که ما خدمتشان بوديم فرمودند که با شما به 2 دليل دشمني مي‌کردند؛ يکي اينکه شعارهاي انقلاب را سر دست گرفتيد و پيش رفتيد، دوم اينکه نوعا آن امتيازاتي که دولت‌هاي ديگر براي خودشان خواستند، شما براي خودتان نخواستيد. نکته ما اين است که چرا برخي از رسانه‌ها تحت شرايطي که ديگران از دولت فلان و فلان ياد مي‌کنند و لفظ دولت را استفاده مي‌کنند و هيچ زماني خاتمي‌چي يا روحاني‌چي نمي‌گويند، ولي زماني که به ما مي‌رسند از اين واژه استفاده مي‌شود و فقط فرد را مي‌بينند و هيچ انديشه‌اي را پشت آن نمي‌بينند.»
فراکسيون احمدي‌نژادي‌ها در مجلس
سيدشمس‌الدين حسيني 6 ارديبهشت گفت: «اغلب مديران شاخص دولت نهم و دهم که نامزد انتخابات مجلس شدند راي آوردند. در همين مجلس 8 عضو کابينه دولت‌هاي نهم و دهم، 9 استاندار، تعداد قابل‌توجهي از معاونان وزرا، فرمانداران و مديران دوره احمدي‌نژاد راي آوردند و از منتخبان مجلس يازدهم هستند. مي‌توانم بگويم که بالغ بر 50 نفر هستند. اين افراد با هم فصل مشترک دارند و باهم سال‌ها همکاري کرده‌اند» اين اظهارات به معناي تشکيل فراکسيون احمدي‌نژادي‌ها بود که حسيني درباره آن مي‌گويد: «وقتي مردم بعد از گذشت چند سال از پايان کار دولت احمدي‌نژاد آنها را ناديده نگرفتند و به آنها راي دادند، آيا منتخبان بايد خودشان را ناديده بگيرند؟ نه. بنابراين ما با هم جلساتي داريم و دور از ذهن نيست اگر فراکسيون تشکيل دهيم.» البته حسيني براي القاي محبوبيت ياران احمدي‌نژاد در مجلس، بخشي از منتخبان مجلس يازدهم را در ليست حاميان رئيس دولت‌هاي نهم و دهم قرار مي‌دهد و مي‌گويد: «بخش قابل‌ توجهي از نمايندگان منتخب با سنجش سلوک رفتاري و عملکردي مديران دولت‌هاي نهم و دهم، نسبت به همکاري و همگرايي ابراز تمايل مي‌کنند و ما هم استقبال مي‌کنيم. تعداد زيادي از نمايندگان ادوار که به مجلس يازدهم راه يافته‌اند هم از جمله مدافعان دولت‌هاي نهم و دهم هستند.»
ترديد حمايت يا غريبگي با احمدي‌نژاد
ظاهرا حسيني به اين موضوع واقف است که تعريف خود به عنوان يار نزديک احمدي‌نژاد برايش هزينه‌هايي دارد و تداوم اين مشي سبب مي‌شود که او به مرور تبديل به مشايي يا بقايي دوم شود بنابراين وقتي از او سوال شد هنوز هم ارتباطي با آقاي احمدي‌نژاد داريد؟ چنين پاسخ داد: «از بعد از سال 96 ارتباط سياسي با ايشان نداشتم ولي ارتباط عاطفي و اخلاقي ما پابرجا است. ارتباط اخلاقي به اين معنا که در مناسبت‌هاي مختلف، موضوعات مختلف و اعياد مختلف بنده با ايشان تماس مي‌گيرم و عرض ارادت مي‌کنم. البته ايشان هم روحيه تواضع و مهرباني دارند و بنده و ديگر دوستانشان را مورد التفات خود قرار مي‌دهند. بنابراين ارتباط عاطفي خيلي خوبي داريم. هيچ ارتباطي به صورت سازماني و اداري و سياسي با آقاي احمدي‌نژاد وجود ندارد.»
بابک زنجاني را نمي‌شناسم
شمس‌الدين حسيني برخي اوقات اظهارات عجيبي هم دارد مانند روزي که از او خواسته شد نظرش درباره برخي افراد را بگويد که وقتي به نام بابک زنجاني رسيد عنوان کرد که او را نمي‌شناسد. اين پاسخ سبب تعجب فراوان شد چون حسيني وزير اقتصاد بود و اتهامات زنجاني هم اقتصادي! يا عنوان کرده حسين راغفر اقتصاددان معروف را هم نمي‌شناسد! با توجه به اين پاسخ‌ها بايد به حسيني اعتماد داشت؟
به دنبال رياستم نه نمايندگي مجلس
اگر به اظهارات اخير شمس‌الدين حسيني توجه شود اين نتيجه حاصل خواهد شد که او قانع به نمايندگي مجلس نيست و افکار بزرگتري در سر دارد که از بيان آن بيم ندارد مانند چندي پيش که گفته بود: من براي رياست مجلس خواهم آمد و چنين قصدي دارم. من مي‌گويم اتفاقاً بايد بپذيريم که افراد بيايند خودشان را عرضه کنند و در هر مرحله‌اي بايد تلاش کنيم که گزينه‌هاي انتخابات متنوع باشند. وي افزوده است: من به همه اين دوستان احترام مي‌گذارم و همه آنها را هم از نزديک مي‌شناسم. همه آنها هم توانمندي‌هايي دارند که قابل تحسين است اما وقتي خودم را با آنها مقايسه مي‌کنم، مي‌بينم در اين جمع تجارب مديريت اقتصادي من از ديگران بيشتر است و فکر هم مي‌کنم با شاخص زمينه‌هاي تحصيلي و تحقيقاتي و تجارب مديريتي مي‌شود اين را سنجيد. حسيني تاکيد کرد: اگر امروز رئيس جمهوري ما يک اقتصاددان بود، کشور بهتر اداره مي‌شد. اگر معاون اول ما يک اقتصاددان بود، چه بسا وضعيت بهتري داشتيم.