رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: کالاهای اساسی، ‌دارو و مواد اولیه، اولویت اختصاص ارز قرار گیرد

رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن گفت: در اختصاص ارز باید اولویت‌های لازم از جمله کالاهای اساسی، ‌دارو، ‌تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باید مد نظر قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، در یکصد و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه شنبه به ریاست حجت‫الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد، چند موضوع مهم و تاثیرگذار در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شد. رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن، دقت عمل و هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی و نظام بانکی در این زمینه را ضروری دانست. در این جلسه، با توجه به مشکلات پدید آمده در اقتصاد جهانی و تامین ارز، شیوه بازپرداخت وام‌های ارزی سرمایه‌گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی بررسی و مقرر شد در مرحله نخست برای بازپرداخت وام این بخش، امهال دوساله در نظرگرفته شود و برای حل نهایی مشکلات، موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و نتیجه آن به دولت ارائه شود.
در بخش دیگری از این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از شیوه‌های درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش‌ها، استان‌ها و کشورهای هدف ارائه و پس از بررسی مقرر شد به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صادراتی، ‌بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مداوم سیاست‌های صادراتی و ارزی و تجاری را رصد، موانع را برطرف و تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان پیش‌بینی کنند.
رئیس جمهوری در این زمینه تاکید کرد در اختصاص ارز باید اولویت های لازم از جمله کالاهای اساسی، ‌دارو، ‌تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باید مد نظر قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا با وجود برخوردهای چندباره، همچنان معضل کتاب‌های قاچاق باقی است؟ دور باطل برخورد با بساطی‌های کتاب محمدرضا ستاری معمای تشکیل دولت در عراق «ابتکار» اظهارات حسن روحانی درباره حرکت فضای سیاسی کشور به حضور پررنگ‌تر احزاب بررسی می‌کند بحران شیوع کووید19 لزوم تغییر در سیاست‌های اقتصادی کشور را یادآور شد تلنگر کرونا بر اقتصاد دولتی کشور تا سال 1420 با 20 درصد سالمند روبه‌رو خواهد شد خداحافظی ایران با «پنجره جمعیتی» ترامپ و پمپئو درگیر پرونده جنجالی اخراج بازرس کل وزارت خارجه پای سعودی‌ها در میان است استقلال - فولاد اولین بازی بعد از کرونا 29 خرداد، فوتبال در ایران رسما آغاز می‌شود سخنگوی قوه قضائیه از صدور احکام چند پرونده فساد اقتصادی خبر داد سلطان و ملکه خودرو در مسیر سلطان سکه! رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: کالاهای اساسی، ‌دارو و مواد اولیه، اولویت اختصاص ارز قرار گیرد ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت از چین استقلال دارید یا نه؟