میرلوحی: کار مشترک احزاب و دولت، آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد

یک فعال سیاسی گفت: کار مشترک احزاب و دولت باید در راستای آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد. مجلس آینده هم باید دولت و احزاب را در این راستا حمایت کند.
محمود میرلوحی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: فعلا مسیٔله اقتصاد، اشتغال، درآمد، تولید و تامین حداقلهای زندگی مردم مهمترین اصلی است که همه قوا و نهادها باید به آن توجه کنند. این مسایٔل از شعار انتخاباتی سال ۹۲ که امید، آرامش و رونق اقتصادی را طرح میکرد جزو اولویتهای کشور بود. دولت روحانی تا حدی با برجام موفق به عملی کردن این شعار شد و شرایط کشور مقداری روی غلتک افتاد؛ اما امروز با شرایط پیشآمده مسایٔل بهداشتی و مبارزه
با کرونا، توجه به نیاز حاشیهنشینها نیز به دیگر موضوعات مهم اضافه شده است. وی ادامه داد: مردم امروز در موضوع اشتغال، درآمد و تامین حداقلهای زندگیشان مسیٔله دارند. مسیٔله کمبود آب بحمدالله تا حدی کاهش پیدا کرده
است، اما شش ابرچالشی که سالهای پیش در کشور مشخص شد با آمدن کرونا ماندگارتر شدهاند. اشتغال، آثار تحریمها، حفظ حداقل درآمد مردم، مشکلات اقوام و حاشیهنشینها نباید فراموش شود.


میرلوحی گفت: در چنین شرایطی اولویت احزاب هم باید با متن جامعه هماهنگ باشد. الان مهمترین مسیٔله این است که احزاب مردم را به آینده امیدوار کنند و نیروهایشان را برای حل مسایٔل مطرح شده سازماندهی کنند.
وی افزود: کار مشترک احزاب و دولت باید در راستای آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد. مجلس آینده هم باید دولت و احزاب را در این راستا حمایت کند. مردم هم باید در مقابل بحرانهای پی در پی که ایجادشده صبوری کنند. سال گذشته از سیل تا سقوط هواپیما، بحران ارزی و تورم ۴۰ درصدی به جامعه ما فشار آورد. احزاب باید با برنامهریزی راهحلی برای برونرفت از همه مشکلات پیدا کنند.
میرلوحی همچنین گفت: واقعیت امر این است که مجلس یازدهم خاص است و فرایند متفاوتی منجر به تشکیل آن شده است. بسیاری از این منتخبین شعارهای مقابله با این دولت و اصلاحات دادند. اینکه ساز و کارشان چگونه باید باشد از چند منظر قابل توجه است. همانطور که آقای خاتمی گفتند اکثریت پای صندوق نیامدند و مطالباتشان به قوت خود باقی است؛ پس مجلس یازدهم باید مجلس ملت باشد و نه مجلس جناحی.
سایر اخبار این روزنامه
تکاپوی میرسلیم برای ریاست مجلس است؟ از مصاحبه با بی‌بی‌سی تا ادعای رشوه 65 میلیاردی به یک رئیس کمیسیون در مجلس علیرضا صدقی داس‌های تعصب برگلوی فرهنگ آیا طرح‌های جایگزین اکران فیلم در سالن‌ها می‌تواند اقتصاد سینما را نجات دهد؟ برخاستن ققنوس سینما از آتش کرونا زلزله 4 ریشتری دماوند و تهران را لرزاند اخطار دوباره مشا در حالی که شهرداری موافق محدودیت تردد خودروها در تهران است، وزارت بهداشت آن را لغو می‌کند «ابتکار» دلایل و آثار افزایش حجم نقدینگی در سال‌های اخیر را بررسی کرد بمب ساعتی نقدینگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسما شروع به کار کرد آغاز مجلس تک صدایی آیا همه‌گیری ویروس کووید- 19 قدرت پوتین در روسیه را به چالش می‌کشد؟ تزار در برابر کرونا عارف در آخرین جلسه مجمع تهران: سعی کردیم بدون هیاهو و سیاسیکاری مطالبات بهحق مردم را پیگیری کنیم میرلوحی: کار مشترک احزاب و دولت، آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد کورش الماسی پارادوکس ‫«اعطای آزادی» دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) خبر داد‫