نوشدارو بعد از مرگ آسیه!

اسکورت خفن بهنوش!
این روزها اخبار عجیب و غریبی از برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها در فضای مجازی در حال انتشار است که یکی از آن‌ها اسکورت بهنوش بختیاری از فرودگاه مشهد است. ویدئویی از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن بهنوش بختیاری در بین چندین اسکورت از فرودگاه خارج و سوار خودرو می‌شود و خودروی او را هم شش موتور سوار اسکورت می‌کنند. کاربران به این ویدئو واکنش نشان  دادند. کاربری نوشت: «این الان هنر پیشه است یا رئیس‌جمهور!» کاربر دیگری نوشت: «توی کشور ما که ۹۰درصد از مسئولینش هم نیازی به محافظ و تشریفات ندارن چطور مجوز می‌دن یک سلبریتی بادیگارد و اسکورت داشته باشه!» کاربری هم نوشت: «بابا به بهنوش بختیاری ربطی نداره یه جا دعوتش کردن و یه شرکت برگزاری مراسم برای این که برا خودش تبلیغ کنه این جور مسخره بازی‌ها رو هم درآورده.»
 
 
فاجعه اجاره نشینی در  ۱۴۰۵


نمودار تعیین تعداد اجاره نشین‌ها در سال 1405   که با سال 1395 مقایسه شده هم با واکنش کاربران همراه بود. در این نمودار که اقتصاد آنلاین منتشر کرده آمده است که پیش بینی می‌شود در سال 1405 جمعیت ایران ۹۱ میلیون نفر شده و از این تعداد  ۴۲ درصدشان اجاره نشین باشند. این در حالی است که در سال 1395 جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر بوده و ۳۱ درصد مردم اجاره نشین بوده‌اند. بسیاری از کاربران گرانی مسکن و قدرت خرید پایین مردم را دلیل این افزایش اجاره نشینی در 10 سال بر شمردند. کاربری نوشت: «ما که به خواب شب هم نمی‌تونیم ببینیم خونه دار شیم با این گرونی ها.» کاربر دیگری نوشت: «توی کشورهای پیشرفته معمولا با کمتر از 10 سال کار میشه خونه خرید ولی یک کارگر توی کشور ما با حقوق 3 میلیون تومن همین که بتونه شکم خودش و زن و بچه شو سیر کنه کولاک کرده.»
 
 
نوشدارو بعد از مرگ آسیه!
مرگ آسیه پناهی در پی تخریب خانه اش در کرمانشاه هنوز در سطر اخبار قرار دارد و واکنش در فضای مجازی باعث شد خیلی زود اتفاقاتی در این باره رقم بخورد. به طور مثال در پی دستور استاندار کرمانشاه به دلیل همین اتفاق چهار مدیر شهرداری کرمانشاه از جمله شهردار منطقه 3، رئیس اداره اجراییات و قائم مقامش و مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه 3 برکنار و تعلیق شدند. گفتنی است مباحث مربوط به علت مرگ زن حاشیه نشین ازسوی دادستان کرمانشاه و دستگاه قضایی در دست بررسی قرار دارد و گزارش نهایی از طریق مراجع قانونی به اطلاع عموم خواهد رسید. کاربری درواکنش به این تصمیمات نوشت: « امیدوارم علاوه بر این برکناری‌ها روند‌ها و دستورالعمل‌های مشکل دار را هم تغییر بدن  که دیگه شاهد تکرار این فجایع نباشیم.»
 
 
رپرتاژ اینستاگرامی سلبریتی‌ها برای وزیر ؟!
تبلیغ هماهنگ برخی از چهره‌های سینمایی از جدیدترین پروژه وزارت ارتباطات که در دیدار با روحانی مطرح کرده بود گمانه‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد. یک کانال فضای مجازی ادعا کرده که هر کدام از سلبریتی‌ها برای تبلیغ تلویزیون اینترنتی از وزارت ارتباطات رقمی را  دریافت کرده‌اند او همچنین مدعی شده که در این بین تعدادی از سلبریتی‌ها هم از انتشار تبلیغ و گرفتن این مبلغ سر باز زده‌اند. برخی استارت پروژه تلویزیون اینترنتی را برای کاهش ضریب نفوذ صدا و سیما در جامعه دانسته‌اند. کاربری نوشت: «جالب این جاست که سلبریتی‌هایی که این روزها هم  با صداوسیما برنامه دارن مثل رضا رشیدپور و سام درخشانی هم رپرتاژ تلویزیون اینترنتی رو منتشر کردن!» کاربر دیگری نوشت: «به نظرم هر انحصاری به مرور زمان باعث رکود و انجماد میشه و برای پویایی نیز به رقیب وجود داره.»
 
 
الاغ‌ها را جدی بگیرید!
تصاویری از یک دامداری در اطراف تهران که در آن 25 راس الاغ نگهداری می‌شود سوژه کاربران فضای مجازی شد. در شرح این تصاویر ادعا شده است که از هر الاغ‌ ۲ ساعت یک‌بار به میزان ۱۵۰ گرم شیر دوشیده می‌شود. برخی محصولات این دامپروری که در مجموع هفت نفر در آن کار می‌کنند با قیمت‌های زیر از طریق فضای مجازی و حضوری به فروش می‌رسند. شیر: کیلویی ۱۵۰هزار تومان، کرم پوست: هر تیوب ۹۰‌هزار تومان، صابون: هر قالب ۵۰‌هزار تومان، شامپو: هر عدد ۳۰هزار تومان، روغن: هر کیلو ۷۰۰هزار تومان، عنبرنسارا: دانه‌ای هزار تومان. با انتشار این ارقام و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «کی فکرشو می‌کرد یه روزی برای خرید پی پی الاغ هم توی فضای مجازی تبلیغ ببینیم.»
 
 
خبر‌های ناخوش کرونایی از سیستان و بلوچستان
فیلمی از مراسم تشییع یکی از علمای استان سیستان و بلوچستان که به دلیل کرونا درگذشته و مردم در تشییع جنازه بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی شرکت کرده‌اند، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. در این ویدئو مردم تنیده در هم در مراسم تشییع جنازه شرکت کرده‌اند و بدون رعایت نکات ایمنی و بهداشتی جنازه را تشییع می‌کنند. این اتفاق واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. کاربری نوشت: «برای تبیین پروتکل‌های بهداشتی باید علما و ریش سفیدهای استان اقدام کنند و الا برخی از مردم این منطقه حرف‌های علمی رو زیاد قبول نمی‌کنن.» کاربر دیگری نوشت: «هشدارهای فعالان اجتماعی جدی گرفته نشد و حالا وضعیت ابتلا به ‎کرونا در ‎سیستان و بلوچستان به خصوص شهرهای جنوبی استان از جمله چابهار، ایرانشهر،  نیکشهر و قصرقند قرمز است.»