ز هجر پیر جماران به غم گرفتاریم...

ویژه برنامه های سی و یکمین سالگرد ارتحال امام (ره) در استان تشریح شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی خراسان رضوی و بر اساس اعلام ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در خراسان رضوی، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد، همزمان با پخش در سراسر کشور و رسانه‌های فارسی زبان بین المللی، از طریق صدا و سیمای مرکز استان و سایت‌های مختلف، بلندگوهای بقاع متبرکه و هیئت های مذهبی به صورت زنده پخش خواهد شد. همچنین امسال برنامه‌های سخنرانی گرامی داشت ارتحال امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در اماکن متبرکه و صحن های حرم مطهر، بدون تجمع زائران برگزار می شود و بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام (ره) نیز به صورت زنده از نمایشگرهای صحن‌های حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران حضرت پخش خواهد شد. آستان قدس رضوی نیز ویژه برنامه‌هایی را با حضور سخنرانان و شخصیت‌های علمی و دینی برجسته‌ای از کشورهای ایران، لبنان و پاکستان، در فضای مجازی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو برگزار می‌کند. برگزاری نشست‌های علمی بررسی ابعاد شخصیتی امام (ره) با دانشگاه‌های مالزی، تانزانیا و اوگاندا و برگزاری شب شعر به زبان اردو در پانزدهم خرداد ماه از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) است. همچنین فضاسازی و تبلیغات محیطی توسط شهرداری مشهد انجام می شود و پوستر و اقلام تبلیغی نیز در سراسر نقاط استان توزیع خواهد شد. ستادهای شهرستانی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) نیز با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در شهرهایی که از لحاظ انتشار ویروس در وضعیت سفید قرار دارند، برنامه هایی برگزار خواهد کرد.
برگزاری مراسم 14 و 15 خرداد در مصلای نمازجمعه شهرهای سفید
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل عظیم الشأن، امسال فرمایش های ارزشمند و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه‌ای‌‌مدظله‌العالی در قالب ویژه برنامه ای در روز چهاردهم خرداد ساعت 11 صبح به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش خواهد شد. همچنین طی هماهنگی با آستان قدس و صدا وسیمای استان، مراسم 14 و 15 خرداد بدون تجمع زائران، به‌صورت استودیویی از سایت TV.razavi.ir ، پخش از بلندگوهای حرم مطهر رضوی و پخش زنده از صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) روز چهارشنبه از ساعت 18 تا 19:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رفیعی و مداحی آقای آهنگران برگزار خواهد شد. همچنین مراسم بزرگداشت شهدای والامقام قیام 15 خرداد، روز پنج شنبه از ساعت 18 تا19:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر عبدخدایی و مداحی آقای عارف برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در شهرستان های با وضعیت سفید که نماز جمعه در آن ها برگزار می شود، در تاریخ‌های 14 و 15 خردادماه مراسم بزرگداشت در مصلای نماز جمعه  با رعایت کلیه مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.
ویژه برنامه های صداوسیمای استان


صدا و سیمای خراسان رضوی نیز برنامه های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است. به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای استان، علاوه بر پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری از صدا و سیمای استانی، رادیو زیارت و رادیوهای برون مرزی، در بخش سیمای استانی، برنامه زنده «صبح خراسانی» در روزهای 14 و 15 خرداد پخش و در آن، با دعوت از کارشناسان و مهمانان ویژه به موضوع رحلت امام (ره) و مبارزات مردم ایران در 15 خرداد پرداخته می شود. ویژه برنامه شبانگاهی «شب شرقی» که ۱۴ خرداد روی آنتن می رود، برنامه دیگری است که در این زمینه تدارک دیده شده است. برنامه های مستند «ایران شهر»، «خط روشن»، «طلایه دار» و «یک شهر یک قیام» که از تولیدات مرکز خراسان رضوی است نیز در این ایام پخش خواهد شد. در رادیوی خراسان رضوی نیز برنامه های متنوعی ارائه می شود که از آن جمله می توان به برنامه های «در سوگ آفتاب» و «برفراز تاریخ» اشاره کرد. در رادیو زیارت نیز ویژه برنامه های «عبد صالح» و «صحن امام» در این زمینه تدارک دیده شده است و ویژه برنامه های «کافه صبح»، «زنده باد زندگی»، «گزارش ویژه»، «انعکاس»، «روی موج جوانی» و «شاپرک» نیز از طریق رادیو دری، در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
81 حسینیه شهدا، میزبان برنامه های ارتحال امام(ره)
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز از ویژه برنامه های بزرگداشت این ایام در 81 حسینیه شهدای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد. به گفته «جواد حامدزاده» این برنامه ها شامل سخنرانی، مداحی و روایتگری و اجرای تبلیغات محیطی و مجازی است.