آن‌قدر برای آزادی بیان تلاش کردیم که دنبال جرم‌انگاری سؤال از مسئولان بودیم!

سرویس سیاسی- وکیلی در ادامه گفت:«روايت حد‌اقلي اصلاح‌طلبي که د‌ر مجلس(دهم) حضور د‌اشت د‌ر زمينه آزاد‌ي بيان و آزاد‌ي مطبوعات و د‌فاع از حقوق زند‌انيان سياسي تلاش زياد‌ي انجام د‌اد‌ و موفقيت‌هاي زياد‌ي به د‌ست آورد‌. اين اتفاقات اما بد‌ون شومني رخ د‌اد‌. «این نماینده مدعی اصلاحات در مجلس دهم ادعا کرده است که فراکسیون امید برای آزادی بیان بدون تظاهر همه کار انجام داده است.
این ادعای مضحک در حالی است که تنها در یک نمونه در اسفند ۹۵، براساس طرحی دوفوریتی که فراکسیون امید در مجلس دهم آن را کلید زده بود، نیروی انتظامی موظف بود که هر کس به هر عنوانی در یک مراسم سخنرانی یک مقام مسئول سؤالی مطرح کرده و انتقادی کند را دستگیر و روانه زندان کند!
این طرح دوفوریتی در مقطعی کلید زده شد که با نزدیکی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم سؤالات از عملکرد دولت یازدهم و همچنین انتقادات از ناکارآمدی‌ها گسترش یافته بود.نمونه دیگر، طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس دهم بود. اعضای فراکسیون امید از مخالفان جدی این طرح بودند و در نهایت مانع از تصویب آن در مجلس دهم شدند. برخلاف ادعای این نماینده سابق مجلس، مدعیان اصلاحات هیچ نسبتی با آزادی بیان ندارند. روحیه دیکتاتورمآبانه و ضدمردمی از ویژگی‌های بارز مدعیان اصلاحات است.
مغالطه عجیب برای توجیه ناکارآمدی تفکر مدیریتی لیبرالی


عباس عبدی از چهره‌های سیاسی رسانه‌ای اصلاح‌طلبان طی یادداشتی با عنوان «تفاوت موشک و خودرو» در روزنامه اعتماد‌، به جای اذعان و اعتراف به ناکارآمدی تفکر مدیریتی لیبرالی که نتایج خسارت بار آن طی 7 سال گذشته به وضوح در اقتصاد و معیشت مردم قابل مشاهده است‌، بار دیگر به دوگانه‌سازی‌های جعلی و دروغینِ ساختِ این جریان روی آورد و نوشت: «همه جاي دنيا دنبال مشتري مي‌گردند، اينجا براي عرضه ۱۵۰۰۰ خودرو ۳۰۰ برابر آن متقاضي خريد است!! چرا؟ به اين علت كه نظام توليدي روي روال عادي نيست. با فروش از طريق قرعه‌كشي نيز هيچ مشكلي حل نمي‌شود و مردم نيز راضي نخواهند شد. اعتراضات نيز به صورت موقتي ‌اندكي كاهش پيدا خواهد كرد و طولي نمي‌كشد كه اين درد دوباره عود مي‌كند و صداي همه را درخواهد آورد. آنان كه مي‌خواهند بدانند چرا موشك ساخته مي‌شود ولي خودروي ما بي‌كيفيت است، بايد توجه كنند كه مسئله ساخت و دانش فني فقط جزيي از فرآيند توليد يك كالا است. فرآيندي كه در موشك‌سازي وجود ندارد. موشك بازار ندارد، دلال ندارد، متقاضي ندارد، قيمت‌گذاري ندارد، هيئت‌مديره‌هاي رانتي ندارد، ده‌ها شركت اقماري ندارد، هزينه توليد برايش مهم نيست، سهامدار ندارد، شركت‌هاي تو در تو ندارد، رقيب ندارد و... يكي از اينها براي توجيه تفاوت ميان موشك و خودرو كافي است، چه رسد به اينكه اين تفاوت‌ها ده تا باشند!!»
 گفتنی است بلایی که امروز در صنعت خودرو‌سازی مشاهده می‌کنیم حاصل تفکر مدیریتی لیبرالی است که با حمایت‌های بدون توجیه و مدیریت غلط خود آن را به این روز ‌انداخته. بیش از ۳۰ سال است که درصدد ساخت خودروی ملی هستیم اما مافیایی در این عرصه وجود دارد که با حمایت جریان غربگرا‌، صنعت خودرو‌سازی کشور را فلج و آن را به بازاری برای شرکت‌های خودرو‌سازی ورشکسته اروپایی از جمله فرانسه تبدیل کرده است. این درحالی است که در طی این مدت با تکیه بر تفکر مدیریتی جهاد ۶۰ مدل موشک مدل بالستیک و کروز ساخته‌ایم.
سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در مهرماه سال 96 در کنگره شهدای دانشجوی استان قم گفته بود که اگر دورتادور ما را حصار بکشند، باز هم تولید موشک ما متوقف نمی‌شود زیرا متکی بر صنعت داخلی است و مدل اقتصاد مقاومتی در بخش نظامی انجام شده است؛ چرا در صنعت خودرو‌سازی که با ساخت موشک‌های نقطه‌زن به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست، تا این ‌اندازه عقب مانده‌ایم؟ واقعیت این است که تا زمانی که مدیریت و کار جهادی مانند موشک، هسته‌ای، نانو و همچنین به‌کارگیری نخبگان و جوانان جویای نام نباشد، با توجه به پیشرفت لحظه‌ای صنعت خودرو‌سازی، فعلا با مدیریت‌های موجود باید فاتحه صنعت خودرو‌سازی کشور را خواند.
مجلس دهم رکورددار جلسات پشت درهای بسته بود
روزنامه ابتکار ضمن توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم درخصوص برگزاری جلسات علنی نوشت: «یکی از ایراداتی که منتقدین عملکرد دوره نهم مجلس شورای اسلامی وارد می‌کردند، تعدد و فراوانی برگزاری جلسات غیرعلنی بود. بنابراین زمانی که دهمی‌ها روی کار آمدند با انتقاد از چنین روندی در مجلس نهم، تاکید داشتند که تلاش خواهند کرد تعداد جلسات غیرعلنی را به حداقل برسانند. با این حال نه تنها این اتفاق در مجلس دهم رخ نداد حتی گفته می‌شود دهمی‌ها رکورددار جلسات پشت درهای بسته است تا جایی که حتی این اواخر و در روزهای پایانی عمر مجلس دهم صدای برخی از نمایندگان را نیز درآورده بود و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، یکی از منتقدان تعدد جلسات غیرعلنی در نامه‌ای انتقادی به لاریجانی، رئیس‌مجلس نوشته بود: عدم اطلاع مردم از جلسات غیرعلنی در ارزیابی‌های منفی عملکرد مجلس دهم و نمایندگان اثر داشته است.»
در ادامه این مطلب آمده است: «در مجلس دهم که گفته می‌شود رکورددار جلسات پشت درهای بسته بود موضوعات این جلسات فقط مختص به موارد امنیتی نبود و از مباحث متعدد اقتصادی گرفته تا امنیتی، همگی محل بحث جلسات غیرعلنی مجلس بودند...با این حال عدم شفافیت درباره محتویات این جلسات و افزایش تعداد آنها در هر دوره صدای منتقدان را در‌آورده است و معتقدند ادامه این روند اعتبار مجلس را خدشه‌دار می‌کند و همچنین اعتماد مردم نسبت به نمایندگان خود را ازدست می‌دهد»
گفتنی است مجلس دهم، با این بهانه که شفافیت آرا، راه را برای تفتیش عقاید باز می‌کند! مسئله شفافیت را دور زدند و مانع تصویب و به سرانجام رسیدن طرح شفافیت آراء نمایندگان شدند.
اصلاحات در حال تبدیل به یک بروکراسی منجمد است
روزنامه ایران دیروز گفت‌وگویی را با محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران منتشر کرد.
وی گفته است: «به پای صندوق آوردن مردمی که اصلاح‌طلبان آنها را از صندوق ناامید کردند کار خیلی سختی است. ما می‌دانستیم که رای نمی‌آوریم. فقط حلقه اتصال را با حاکمیت حفظ کردیم تا این حلقه وجود داشته باشد. بالاخره اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند سال آینده نامزد ریاست جمهوری معرفی کنند باید با حاکمیت در ارتباط باشند. رئیس‌جمهوری آنها باید بتواند با حاکمیت کار کند. پایگاه و سبد رای ما و اصلاح‌طلبان مشترک است. وقتی تخریب شد، مردم به هیچ کس رای نمی‌دهند. حتی اگر آقای خاتمی هم پیام بدهد. اما سیاستمدار از چیزی که نباید بترسد، شکست است.»
قوچانی می‎‌گوید: «اصلا ممکن است هیچ وقت رای نیاوریم. می‌رویم کار گفتمانی مان را می‌کنیم. اما رای آوردن ما زمانی است که یک بار دیگر موفق بشویم دولت تشکیل بدهیم. تا اطلاع ثانوی مهم‌ترین نهاد کشور دولت است. ما اگر بخواهیم نئولیبرال باشیم بخش خصوصی را تقویت کنیم و از دولت عبور کنیم، باید از دولت عبور کنیم. باید یک بار دیگر دولت، مجلس و شهرداری‌ها را بگیریم و به مردم ثابت کنیم که کار می‌کنیم برایشان و شرایط زندگی‌شان را چه به لحاظ اقتصادی چه سیاست خارجی بهبود می‌بخشیم. راهش این است که به حاکمیت ثابت کنیم نمی‌خواهیم براندازی کنیم. باید دوباره پایگاه اجتماعی‌مان را پیدا کنیم و بدانیم که دیگر با توسل به سلبریتی‌ها یا دوقطبی‌‌سازی بد‌و‌خوب نتیجه نمی‌گیریم.»
وی ادامه داد: «باید خودمان را به مردم ثابت کنیم و با فساد از هر نوع در جریان خودمان مقابله کنیم. من اصلا با حوزه خصوصی آقای نجفی کاری ندارم اما معتقدم اثری که تراژدی آقای نجفی بر رای مردم در انتخابات مجلس گذاشت، از اثر بنزین کمتر نبود.»
سردبیر سازندگی در بخش دیگری از مصاحبه گفته است: «... در مورد مشارکت جوانان نیز قرار بر این بود که جنبش اصلاحات به تغییر نسل در قدرت کمک کند. اما حالا خودش دارد به یک بوروکراسی منجمد تبدیل می‌شود.»
طیف مدعی اصلاحات با نقاب اصلاح‌طلبی، رویکرد و کنش‌های دشمن‌خواه دارد و برای هر عاقل واقع بین ثابت کرده است که در سودای براندازی است.
تغییرات مکرر مدیریتی، مانع تحقق وعده‌های شورای شهر اصلاح‌طلبان!
روزنامه شرق در گزارشی در شماره دیروز نوشت: «آذرماه سال گذشته محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشستی خبری درباره یک نظرسنجی جهاد دانشگاهی در رابطه با میزان رضایتمندی مردم شهر تهران از عملکرد شهرداری گفت، نمره رضایت 11 درصد است که عدد خوبی نیست.»
این گزارش افزود است: «سال 98 یعنی دو سال بعد از شروع به کار دوره جدید مدیریت شهری؛ آن زمان هنوز بسیاری از شرایط و اقدامات به دوره مدیریت قبلی نسبت داده می‌شد؛ از جمله نگاه منفی به شورا و شهرداری تهران!... محسن‌هاشمی روز گذشته از تعبیر «سال میوه‌چینی» برای این موقعیت استفاده کرد و گفت: یک سال تا انتخابات شورای ششم باقی مانده است و به عبارتی دیگر در سال پایانی دوره پنجم شورا قرار داریم؛ امسال، سال میوه‌چینی از دستاوردها و مصوبات شورا و زمانی است که باید شهروندان دستاوردهای خود را مشاهده کنند.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «به گفته رئیس‌شورای شهر تهران، مشکلاتی در این دوره، در فرایند توسعه شهر ایجاد شد که تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی کشور از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شد، ضمن اینکه انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده است و به همین دلیل برنامه اولویت‌محور تحقق‌پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال حناچی و همکاران ایشان مواجه شد.»
لازم به ذکر است که دو سال از چهار سال مدیریت اصلاح‌طلبان بر شورای شهر و شهرداری تهران به تغییرات پشت سر هم شهردار گذشت. آنها در این مدت سه شهردار را عوض کردند پس طبیعی است که مردم از عملکرد آنها رضایت نداشته باشند چرا که آنها دست‌کم نیمی از زمان خود را از دست داده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه