سخنگوی قوه ‌قضائیه اعلام کرد صدور حکم اعدام برای جاسوس سیا و موساد در سپاه قدس

سخنگوی قوه ‌قضائیه گفت: سید محمود موسوی مجد که به سرویس‌های موساد وسیا در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت به اعدام محکوم شد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اخیرا جاسوس سازمان سیا به اعدام محکوم شده است؟ گفت: بله از ناحیه امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کردند در امور کشور ما مداخله کنند. هم سربازان گمنام امام زمان و هم نیروهای هوشیار ما در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات آنها را رصد می‌کنند و عناصر فریب خورده‌ای که به دام‌ می‌افتند را شناسایی می‌کنند و سپس محاکمه می‌شوند. اخیرا سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم که هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا در قبال اخذ دلار امریکایی برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت به اعدام محکوم شد. شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور هم حکم را تایید کرد و بزودی حکمش اجرا می‌شود و به سزای اعمالش می‌رسد.
سخنگوی قوه ‌قضائیه در ادامه گفت: متولی موضوع زندانی و زندانیان قوه ‌قضائیه است و امکان ندارد بدون هماهنگی قوه درمورد زندانیان مذاکره شود. آقایان در بخش‌های مختلف جایگاه خود و جایگاه قوه را بدانند و از ناحیه قوه بدون هماهنگی با این قوا وعده آزادی همه اتباع بیگانه را به دیگران ندهند. تصمیم‫گیری با قوه ‌قضائیه است البته در این موضوع مصالح ملی و نظرات کارشناسی دبیرخانه شورای امنیت ملی را لحاظ کرده است.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به قتل رومینا اشرفی در روزهای اخیر انتقاداتی نسبت به بحث مجازات پدر، مطرح شده، به نظر شما به عنوان سخنگوی قوه ‌قضائیه، قانون مجازات در این زمینه نیاز به اصلاح دارد؟ گفت: قتل رومینا اشرفی و هر نوع قتل نفس دیگر از منظر قوانین جزایی در زمره جنایات و مستوجب مجازات سنگین است که نوع قتل فرق ندارد چه خودکشی و چه برادر کشی و همسرکشی و فرزندکشی و پدرکشی و مادرکشی و هر نوع قتلی باشد را ما جنایت می دانیم و معتقدیم با کسانی که مرتکب جنایات می‌شوند باید قاطعانه و عبرت‌آموز برخورد کرد. در این پرونده اینگونه اقدام خواهد شد.


سخنگوی قوه ‌قضائیه افزود: اگر مجازات تشدید شود طبق آن عمل می‌کنیم کما اینکه قوه در لایحه صیانت و کرامت و حفظ حرمت بانوان در بخش مربوط به جنایت مربوط به قتل عمدی بانوان اگر به هر دلیلی منتهی به قصاص نشود پیشنهاد تشدید مجازات داده و مجازات در لایحه پیش‌بینی شده است و نسبت به مجازات در قانون فعلی ما شدیدتر است. باز هم قانونگداری با نمایندگان است؛ چه در قالب همین لایحه‌ای که بعد از گذشت ۹ ماه از زمانی که آن را به دولت دادیم آن را به مجلس تقدیم کنند و چنانچه مجلس در همین لایحه‌ای که به مجلس می رود وچه در اصلاح قوانین حتما ضوابط قانونی لحاظ می‌شود و در قتل‌های فجیع و انتخاب مجازات حتما مجازات اشد اعمال می‌شود.
اسماعیلی افزود: ما به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم و حکم می‌دهیم. بخشی از مجازات به عهده اولیای دم است البته ما توصیه به عفو و گذشت داریم و کما اینکه با احکام قصاصی که صادر و به مرحله اجرا رسیده بود در سال گذشته با وساطت بخش‌های مربوطه بیش از ۳۸۰ حکم قصاص با رضایت اولیای دم منتفی شد و از لحاظ جنبه عمومی جرم مجازات شدند.
او با اشاره به پرونده طبری گفت: در پرونده طبری نیز یکی از قضاتی که اسمش در پرونده طبری بوده پیام داده که به کشور بازمی‌گردد و بنا به شرایطی که وجود داشته نتوانسته بیاید و هر رایی که قضات صادر کند را می‌پذیرد. این فرد اعلام کرده به زودی به کشور بازمی‌گردد.