بررسی اعتبارنامه «تاجگردون» به کمیسیون تحقیق ارجاع شد


محمد علیپور سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی درباره بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اظهار داشت: در اجرای ماده ۲۹ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران در جلسه علنی روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه به شعبه ۱۲ ارجاع شد.
وی ادامه داد: اعتبارنامه تاجگردون مورد اعتراض علیرضا زاکانی، علی‌اکبر کریمی، روح‌الله نجابت، علی خضریان، سید نظام‌الدین موسوی، اقبال شاکری، احمد نادری، مجتبی رضاخواه و مالک شریعتی قرار گرفته بود که رسیدگی شد.
سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ با اکثریت آرا تائید شد.
در ادامه جلسه محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارنامه تاجگردون در دو مرحله در شعبه ۱۲ رسیدگی شده اما اگر نمایندگان نسبت به اعتبارنامه وی اعتراضی دارند، می‌توانند اعتراض خود را مطرح کنند.


به گزارش مهر، همچنین علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس طی اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس قانون اساسی، حق نمایندگی قائم به شخص است و این حق به شعب واگذار نشده است و بر این اساس ما نمی‌توانیم چیزی را تصویب کنیم که برخلاف قانون اساسی و مذهب باشد.
وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۷ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع مذکور اصلاح شده و بر این اساس بنده تقاضا می‌کنم که این اخطار به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شود.
در ادامه جلسه قالیباف اخطار زاکانی را وارد دانست و به رأی گذاشت که وکلای ملت با این اخطار موافقت کردند. بر این اساس، بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران به کمیسیون تحقیق جهت بررسی بیشتر ارسال شد.
قالیباف همچنین گفت: بر اساس ماده ۱۹۴ ما اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌دهیم تا ادامه بررسی‌ها در آنجا انجام شود.
وی ادامه داد: مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تحقیق ۱۵ روز فرصت دارد تا اعتبارنامه منتخب گچساران را مورد بحث و بررسی قرار دهد و در نهایت گزارش آن را به صحن علنی ارائه کند.
مدتی است با آغاز به کار مجلس شورای اسلامی، مقوله اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب گچساران در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته و اعتراض نمایندگان مجلس به اعتبارنامه وی، شائبه‌ها و حواشی زیادی را در پی داشته است. همچنین ناصر موسوی لارگانی رئیس‌شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه اعلام کرده بود: «برای بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون جلسه‌ای برگزار شده و در این جلسه اعتبارنامه وی تأیید شده است.»