سازمان بازرسی کل کشور خبر داد‫ پیگیری سازمان بازرسی درباره افزایش حداقل مزد کارگری

سازمان بازرسی اعلام کرد که با با پیگیری‌های این سازمان حداقل مزد کارگری، 26 درصد و حق مسکن کارگران نیز 200 هزار تومان افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، شکربیگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در‫خصوص اقدامات سازمان برای رفع معضلات جامعه کارگری گفت: در‫پی دستور و پیگیری ویژه ریاست قوه قضائیه، این سازمان گزارش جامعی در‫خصوص بررسی معضلات جامعه کارگری- کارفرمایی و نحوه تعیین حداقل دستمزد سال 99 تهیه و در تاریخ 30 اردیبهشت سال جاری برای معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کرد که با دستور بررسی و اقدام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شد.
شکربیگی با اشاره به برگزاری جلسه با دبیر شورای عالی کار افزود: پیشنهاد سازمان بازرسی مبنی بر انتقال بخشی از حق سنوات به حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن در این جلسه با موافقت ضمنی دبیر شورای عالی کار و نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی روبه‫رو شد‫ و در راستای اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی و قول مساعد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از اعضای شورای عالی کار، جلسه شورای عالی کار در تاریخ 17 خرداد 99 برگزار و مقرر شد قسمتی از حق سنوات از بخش مزایا به حداقل مزد افزوده شود و افزایش حداقل مزد از 21 درصد به 26 درصد تغییر کند. همچنین موافقت شد حق مسکن کارگری نیز به میزان دو میلیون ریال افزایش پیدا کند که موضوع اخیر باید به تصویب هیئت وزیران برسد. همچنین سایر سطوح دستمزد نیز به همین نسبت افزایش خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در تماس با وزرای بهداشت و راه‌وشهرسازی دستوراتی را ابلاغ کرد انتقاد صریح روحانی از مسدودسازی منابع بانک مرکزی از سوی کره‌جنوبی محمدعلی وکیلی شعاع قدرت قربانگاه سرمایه‫های انسانی «ابتکار» آثار و پیامد مطرح شدن نظرات غیرکارشناسی بر اقتصاد را بررسی کرد حرف‌های سیاسی، تبعات اقتصادی چرا اصولگرایان ترجیح می‌دهند میدان انتخابات برایشان هرچه خالی‌تر باشد؟ حذف رقیب به‌جای رقابت آیا سامانه یکپارچه فروش بلیت سینما می‌تواند راهگشا باشد؟ «سمفا» و داستان پیچیده انحصار «ابتکار» اهداف توامان آمریکا از تحریم‌های جدید و پیشنهاد گفت‌وگو با ایران را بررسی می‌کند سازمان بازرسی کل کشور خبر داد‫ پیگیری سازمان بازرسی درباره افزایش حداقل مزد کارگری چرا شمار خودکشی‌های طبقه فقیر در ایران افزایش یافته است؟ به جرم فقر، سرِ دارِ معیشت دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا جامعه بین‌المللی بیدار شود؟ دستگیری در انتظار فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده رئیس گروه مالی گردشگری: حمایت از اشتغال و واحدهای تولیدی در سال جهش تولید تداوم می یابد