افتتاح فاز نخست آبرسانی به غیزانیه

غلامرضا شریعتی‌،  در آیین افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در فاز نخست طرح آبرسانی به غیزانیه ۵۹ کیلومتر لوله‌گذاری و امکان انتقال حداقل ۱۷هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه نزهه فراهم شده است.
وی با اشاره به نوسازی و تعمیر خطوط آبرسانی این منطقه افزود: پیش از این سه هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به صفیره منتقل می‌شد اما در حال حاضر امکان انتقال تمام ۱۷هزار مترمکعب وجود دارد.
استاندار خوزستان با اشاره به فراهم شدن آب آشامیدنی بخشی از روستاهای بخش غیزانیه گفت: از این تعداد ۱۲ روستا به صورت شبانه روز و ۱۸ روستا به صورت ۱۰ ساعت در روز آب خواهند داشت.
شریعتی اظهار داشت: در فاز دوم این طرح نیز قرار است آب  آشامیدنی روستاهای رامشیر که از چاه‌های کمتوله آب دریافت می‌کنند، از شرق اهواز جدا شوند تا تاسیسات کمتوله به روستاهای شرق اهواز آبرسانی کنند.


به گفته وی فاز نهایی طرح آبرسانی به غیزانیه، یک خط ۲۸ کیلومتری از صفیره به نزهه می‌باشد که هشت کیلومتر از آن اجرایی شده است.
استاندار خوزستان یادآور شد: به مردم غیزانیه قول می‌دهیم که فاز نهایی آبرسانی به این بخش تا ۵۰ روز آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
 رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز در این آیین گفت: امیدواریم اجرای فاز نخست این طرح آبرسانی مقدمه‌ای برای حل مشکل آب ۷۰۰ روستای استان خوزستان باشد.
سیدکریم حسینی افزود: روستاهای خوزستان از شمال تا جنوب مشکل آب شرب دارند، که مسئله کمیت و کیفیت آب آشامیدنی در فصل تابستان بیشتر بروز می‌کند.
وی خواستار اجرای سریع فاز دوم طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه شد و بیان کرد: تا تکمیل این طرح، آبرسانی با تانکر به این روستاها باید انجام شود نه آنکه با اتمام فاز نخست این طرح آبرسانی به سایر روستاها نیز به پایان برسد.