«غلامرضا منصوری» متهم پرونده طبری در اختیار پلیس اینترپل رومانی است

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معارفه رئیس‌سازمان زندان‌ها به بیان نکاتی درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد، جاسوس سازمان سیا و یکی از متهمان فراری پرونده اکبر طبری
پرداخت.
اسماعیلی درباره موسوی مجد که به اعدام محکوم شده است گفت: این پرونده مربوط به سال ۹۸-۹۷ بوده و دستگیری وی ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد.
وی افزود: این فرد در سال‌های قبل به لحاظ ارتباطی که با سپاه قدس داشته، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی به ویژه وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.


سخنگوی قوه قضائیه اظهارداشت: ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع‌آوری می‌کرده و به دشمن می‌داده است.
 بازداشت متهم پرونده طبری در رومانی
اسماعیلی همچنین با تأیید خبر دستگیری غلامرضا منصوری از متهمان پرونده اکبر طبری گفت: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگی‌های لازم برای تحویل این فرد انجام شده است؛ اما به لحاظ اینکه آن کشور اصلاً پرواز خارجی به علت شرایط کرونا ندارد، این امر با تعویق انجام می‌شود.
وی در گفت‌وگو با شبکه خبر، افزود: با همکاری قوه قضائیه و پلیس اینترپل، این فرد در کشور رومانی در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت و مقدمات لازم هماهنگ شده تا در اولین فرصتی که زمینه انجام پرواز‌ها از کشور رومانی به ایران یا سایر کشور‌های واسطه‌ای همسایه میسر بود، کار اعزام وی به ایران صورت بپذیرد.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ما در فرآیند دادرسی نیازمند هستیم که هم ادله و هم مستندات به دقت بررسی و هم مدافعات متهمان و وکلای مدافع آنها شنیده شود و یک داوری عادلانه و منصفانه‌ای صورت پذیرد. دیگران هم امیدواریم که خودشان برگردند وگرنه تلاش مجدانه انجام می‌شود که به کشور بازگردانده شوند.
بازگشت یک متهم اقتصادی به کشور
اسماعیلی همچنین با‌اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی کشور در خارج از کشور عنوان کرد: این فرد به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران مراجعه‌ای داشت ولی در مراجعه به گونه‌ای رفتار کرده بود که استنباط افرادی که در سفارتخانه حضور دارند این بود که آمدن وی به ایران از عزم و اراده جدی برخوردار نیست.
وی افزود: این متهم آقای آبتین است که پرونده اخلال در نظام اقتصادی در یکی از استان‌های جنوبی کشور دارد و به لحاظ اینکه هنوز اطلاعات خودم نیز کامل و دقیق نیست و آخرین وضعیت قضایی پرونده را اطلاع ندارم، جزئیات بیشتری از این پرونده را نمی‌توانم در اختیار قرار دهم.