هلال‌احمر در انتظار همراهی

[شهروند] صبح روز گذشته محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در سازمان امداد و نجات با مدیران و امدادگران جمعیت هلال احمر گفت‌وگو کردند.
با توجه به وقوع بحران‌های طبیعی متعدد مانند سیل و زلزله در دو سال گذشته جمعیت هلال‌احمر بنا بر گفته رئیس این نهاد در حال حاضر نیاز جدی به تجهیز انبارهایش دارد. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اواخر سال گذشته نیز در دیدار با مسئولان جمعیت هلال احمر بر ضرورت تقویت و ارتقای لجستیکی این نهاد و تأمین ٢۵٠‌میلیارد تومان اعتبار باقیمانده هلال‌احمر از محل تبصره ۱۳ قانون بودجه ٩٨ کشور تأکید کرده بود.وی همچنین دستور تخصیص این مبلغ را به‌منظور تأمین تجهیزات امدادی، اجرای پروژه‌های عمرانی، نوسازی و بهسازی پایگاه‌های امدادی، شارژ انبارهای امدادی و ... صادر کرد‌ه بود.
پیش از این نیز مسئولان جمعیت هلال‌احمر درباره موجودی انبارهای امدادی این جمعیت در استان های مختلف، اظهارنظر کرده و گفته بودند باتوجه به وقوع سوانح متعدد در 3 سال گذشته و مصرف بخش زیادی از موجودی اقلام امدادی در سطح کشور به طور متوسط اکنون موجودی این انبارها زیر یک درصد جمعیت است که براساس برنامه در سال 99 امید است بتوان با تامین یک هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار، این انبارها به استاندارد 2 درصد جمعیت ساکن در مناطق مسکونی رسانده شود.