حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست


رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست، گفت: دغدغه اول و آخر ما باید اقتصاد و معیشت مردم باشد.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در آئین بهرهبرداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست و موضوعاتی را درباره معیشت مردم میشنویم که ای کاش نمیدیدیم و نمیشنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.وی افزود: این روزها در رسانهها از اجاره پشت بامها گفته میشود ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد گفت: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمیکنند. ضمن اینکه مردم از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطر ف کنیم. وی گفت:مردم قانع هستند و همین که این حس در آنها بوجود بیاید و این امنیت در آنها باشد که ما به درستی در حال مدیریت هستیم و ما تلاش میکنیم و آنها هم این موضوع را در زندگی لمس کنند ممنون دار مدیران خواهند بود.در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

وی افزود: مجموعهای در حال افتتاح است که میتواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تاثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و با کمترین زمان ممکن و با اقتصادیترین روش مسائل نابسامانیهای اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی میزنیم یعنی آنکه فرصت بزرگی در اختیارمان است که جبران عقب ماندگیهای گذشته را انجام میدهد.ما باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم.

قالیباف گفت: اگر غفلت کنیم طبیعتا فاصلهمان نسبت به بقیه دنیا بیشتر شده و این شکاف دیجیتالی خواهد بود و عقب ماندگیمان از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد لذا این موضوع هم یک فرصت بزرگ برای جبران گذشتهمان است و امروزمان را با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم اینکه خطری که اگر نسبت به آن غفلت کنیم آسیب بزرگی هم به ما وارد خواهد شد.

وی گفت: ما در کشورمان دو جور میتوانیم نگاه کنیم؛ نگاه اول آن است که جوانان ما که هم اکنون در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را به عنوان یک تهدید ببینیم ولی از منظر دیگر نیروی جوان، تحصیلکرده و آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی را اهمیت داده و بدانیم که آنها به عنوان بزرگترین سرمایه این عرصه هستند.

رئیس مجلس گفت: امروز دنیا لحظه شماری میکند برای چنین ظرفیت و منابع انسانی. لذا ما در زمره کشورهایی هستیم که بین ۵ تا ۱۰ کشور دنیا از منظر ظرفیت نیروی انسانی هستیم که میتوانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.