هنر كيوان ساكت

در زادروز هنرمند موسيقي، جناب آقاي كيوان ساكت بناست سطرهايي درباره ايشان بنويسم. در اين مجال مختصر بايد به چند نكته اساسي در مورد ايشان اشاره كنم.
من آقاي ساكت را از زماني كه در گروه عارف با استاد مشكاتيان همكاري داشتند، مي‌شناسم. همان ‌وقت‌ها چند بار به ‌طور اتفاقي ايشان را ديدم كه برخوردهاي بسيار جالبي بود. يك بار بزرگداشت استاد پايور بود كه استاد كسايي هم تشريف ‌آورده بودند. يك بار هم در منزل آقاي كسايي ايشان را ديدم كه آقاي ناظري و چند نفر ديگر از دوستان هم بودند. آن شب، آقاي ساكت ساز زدند و چقدر هم خوب و به يادماندني نواختند. استاد كسايي هم كه درآن زمان سرحال بودند، تحسين‌ كردند.
آقاي ساكت پيش از هر چيز يك شخصيت فرهيخته فرهنگي و هنري هستند. خصلتي كه لزوما همه از آن برخوردار نيستند. مساله مهم در مورد هنر ايشان، مهارتي است كه در زمينه نوازندگي دارند. ايشان نوازنده بسيار متبحري هستند و مهارتي مثال‌‌زدني در نواختن ساز دارند. توانايي و مهارت بسيار بالاي ايشان در نوازندگي، همان قدر كه مورد توجه مخاطبان علاقه‌مند و شنوندگان موسيقي قرار مي‌گيرد، نزد اهالي حرفه‌اي موسيقي هم امري روشن است. 
آقاي كيوان ساكت با اينكه نوازنده‌اي حرفه‌اي و استاد هستند اما همچنان دائم در حال تمرين‌اند. اين ويژگي را همه نوازندگان ندارند. ايشان هنوز روزانه پنج، شش ساعت تمرين مي‌كنند و اين ويژگي مهمي است. 


وجه ديگري از فعاليت فرهنگي و هنري آقاي كيوان ساكت، وجه تدريس است. ايشان به عنوان موسيقيداني كه در زمينه موسيقي ايران صاحب‌نظر هستند و نگرش خوبي در اين زمينه دارند... 
 در زمينه آموزش و تدريس موسيقي هم خدمات زيادي به هنر ايران ارايه كرده‌اند. آقاي ساكت از كودكي آشنايي‌هايي با نقاشي و طراحي و... داشته‌اند كه به نظرم تاثير زيادي بر كار موسيقي ايشان دارد. وقتي يك هنرمند دو يا چند هنر را در كنار هم كار مي‌كند، حتما هر كدام از آنها بر بقيه رشته‌ها تاثير مي‌گذارد و نگرش او را رشد مي‌دهد. من فكر مي‌كنم آقاي ساكت از آن هنرمنداني است كه از اين وضعيت بينارشته‌اي استفاده خوبي به عمل آوردند. تاثير اين وضعيت بينارشته‌اي در ديدگاه‌ها و نگرش‌هاي هنري ايشان و نيز در نوع كاري كه در موسيقي انجام مي‎دهند، مشهود است.
تولد ايشان را تبريك مي‌گويم و براي‌شان سلامتي و طول عمري همراه با توش و توان هنري آرزومندم.