سکوت ظریف در خانه ملت!

آیت قیصربیگی‪-‬ این روزها موضوع حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خانه ملت با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده است. مبحثی که حتی کرونا با آن همه سروصدایی که به پا کرده باعث نشد جامعه به راحتی از کنار آن بگذرد. آنچه که از کلیپ‌های سخنرانی ظریف در میان نمایندگان مجلس یازدهم بیش از همه جلب توجه می‌کند سکوت او در مقابل فریادهایی است که بر سرش کشیده می‌شود! او که در روزهای سخت و نفسگیر مذاکرات هسته‌ای همچون شیر بر سر زورگویان عالم غرش می‌کند که هرگز یک ایرانی را تهدید نکنند امروز خود در خانه ملت ترجیح می‌دهد که سکوت کند و بر سرش فریاد کشند! آری او به زیبایی در خانه ملت احترام صاحب خانه را بجا‌آورد و در مقابل تهمت‌هایی که به او نسبت دادند با سکوت گذشت. نکته قابل توجه در صحبت‌های ظریف این بود که وی در دفاع از خود دائم به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی استناد می‌کرد که از وی بعنوان فردی شجاع و صادق یاد کرده بودند. آری وفاداری ظریف در خانه ملت در مقابل چشم ملت نیز دیدنی بود مادامی که نگاه مثبت رهبری به خویش را نقطه قوت خود می‌دانست. جایی که مقام معظم رهبری از ظریف و یارانش با صفاتی چون امین، شجاع، غیور و متدین یاد کرده بودند، اما برخی نمایندگان نگاه دیگری داشتند و جوری دیگر با فرزندان انقلاب رفتار کردند! ظریف مرد روزهای سخت دیپلماسی ایران که دیروز با گفت‌وگو فصلی تازه در عالم دیپلماسی گشوده بوده امروز نیز به گونه‌ای دیگر منطق بلند خود را به نمایش گذاشت. سکوت ظریف در خانه ملت هم چون کلام نافذش شنیدنی بود، فضایی که مجال قضاوت را بهتر به صاحبخانه می‌داد.
جان کلام آنکه ظریف ایران که خارج از خانه با فریادهایش به دیگران گوشزد کرده بود که هرگز یک ایرانی را تهدید نکنند در خانه ملت با زبان سکوت نیز به همه یاد داد که بایست در همه حال احترام مردم و صاحب خانه را
نگه داشت:
"شما نماینده ملت هستید ملت ما فهیم است شما هم نمایندگان ملت فهیم هستید و من در برابر نمایندگان ملت با کمال خضوع حضور پیدا می‌کنم، حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم. من وظیفه دارم از شما به عنوان نمایندگان مردم بزرگ ایران بشنوم و به گوش جان بشنوم و تشکر کنم. از انتقادات و حتی تندی‌های شما تشکر می‌کنم".