ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای جمعیت هلال‌احمر

[شهروند] نخستین نشست رئیس جمعیت هلال‌احمر با نمایندگان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم عصر یکشنبه در خانه ملت برگزار شد. کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره این نشست گفت: «حضور در مجلس و دیدار با وکلای مردم، فرصتی مغتنم برای بحث، تبادل‌نظر و همفکری برای رسیدگی به مسائل و مشکلات، مرور برنامه‌ها و ترسیم اهداف مشترک در مسیر پیش‌رو بود.»
او با تأکید بر اینکه در این نشست ابتدا گزارشی از عملکرد پنج‌ماهه ارایه شد، افزود: «در این جلسه موضوعاتی چون رسیدگی به وضع نامناسب انبارهای جمعیت به‌ویژه در مناطق حادثه‌خیز و شارژ و تجهیز آنها، فرسودگی ناوگان امدادی و تأمین اعتبارات لازم و آموزش هرچه بیشتر نیروهای امدادی مطرح شد.»
به گفته همتی، بحث و تبادل‌نظر درخصوص جذب و بکارگیری نیروهای جدید درجمعیت هلال‌احمر، حمایت موثر رئیس‌جمهوری و دستور به سازمان برنامه و بودجه، راه‌اندازی مراکز متعدد توانبخشی در سراسر کشور و توسعه خانه‌های هلال به‌عنوان رکن مهم ترویج آموزش همگانی از دیگر موضوعات بود.
 رئیس جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: «در این جلسه بحث‌های مهمی درخصوص چالش‌های موجود در جمعیت از مشکلات و مسائل چالشی که از گذشته به ارث رسیده بود، تا موضوع مبارزه با مفاسد درون ساختار جمعیت، تعیین تکلیف واگذاری‌ها، مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه هلال و... انجام شد.»  


به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، تلاش و دغدغه مشترک هلال و مجلس برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم عزیز کشورمان با توجه به شرایط سخت فعلی از نکات بارز این جلسه بود.
او با تأکید بر اینکه خوشبختانه همدلی خوبی بین طرفین وجود دارد، افزود: «پشتیبانی و حمایت نمایندگان در مسیر خدمت‌رسانی، همواره موجب دلگرمی و انرژی مضاعف برای کار و تلاش دوچندان است.»
 در این نشست، نمایندگان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خواست‌ها، انتظارات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. افزایش خدمات جمعیت در مناطق محروم، تأمین امکانات دارویی و درمانی به‌ویژه تأمین داروهای کمیاب، تعیین تکلیف درخصوص بحث جذب نیرو، تلاش مشترک مجلس و هلال‌احمر برای تجهیز ناوگان امدادی و به‌روزرسانی آن، موضوع مبارزه با مفاسد در جمعیت هلال‌احمر و مقابله با مشکلات به ارث رسیده ازجمله موضوعات مطرح‌شده از سوی وکلای ملت بود.