اروپایی ها شریک دزد و رفیق قافله


یک کارشناس مسائل سیاسی و بینالملل با بیان این که اروپایی ها شریک دزد و رفیق قافلهاند گفت: سیاستهای اروپایی ها مطابق آمریکا است، لذا دل بستن به اینستکس و گشایش اقتصادی کار اشتباهی بود. در جهان دوستانی داریم که در مسائل اقتصادی حتما به ما کمک میکنند.

حسین کنعانی مقدم در گفتوگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری در سخنان خود مقدمهای را از الگوسازی از دوران صدر اسلام و دهههای مختلفی که جهان اسلام با آن ها مواجه است فرمودند که بی شباهت با دهههای بعد از انقلاب اسلامی نیست. ایشان تاکید کردند که اگر بخواهیم در مقابل دشمنان پیروز شویم باید از این الگوها استفاده کنیم که یکی از آنها بحث مذاکره با دشمن یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که بیان کردند جایز نیست این کار انجام شود زیرا نتیجهای جز شکست ندارد.

وی افزود: همچنین رهبری به بحث مقاومت ملت در برابر تهدید، تحریمها و تحقیرهایی که انجام میشود اشاره داشتند در عین حال رهبری در مساله تحریم ها این نکته را گفتند که در زمان اقتصاد مقاومتی باید نگاه برون زا هم داشته باشیم و از سرمایه های موجود در دنیا هم استفاده کنیم. این کارشناس ادامه داد: رهبری به مسؤلین و مردم این اطمینان را دادند که به راحتی می توانیم از این مشکلات عبور کرده و اثر گذاری تحریم ها را کم کنیم، ضمن این که آمریکا خود درگیر بحران های شدید اقتصادی و امنیتی است و باید فکری به حال خودش کند، دشمن اصلی لیبرال دموکراسی آمریکا ظلم و نژاد پرستی است که مردم این کشور به پاخاستهاند. وی خاطر نشان کرد: رهبری نقشه راهی را برای سیاستمداران به خصوص در عرصه سیاست خارجی تعیین کردند که چگونه در برخورد با مسائل عمل کنند.

کنعانی مقدم همچنین بیان کرد : بزرگترین مشکل و بحران اقتصاد این است که به جایی امید ببندد که هیچ امیدی نیست و مسؤلین اقتصاد بلاتکلیف می مانند که به ضرر اقتصاد است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بینالملل همچنین اظهار کرد: رهبری علاوه بر تهدید، تحریم و تحقیر به مساله تحریف هم اشاره کردند و گفتند که دشمن به دنبال این است تا حقایق را تحریف کند و افکار عمومی و مسئولین را منحرف کند تا ما به تصمیمگیریهای غلط برسیم. درواقع این زنگ خطری است برای سیاستمداران و دانشمندان که دچار تحریف نظام سلطه نشویم لذا به شدت نیاز داریم تا این تحریف را از صحنه سپهر سیاسی و اقتصاد کشور از بین ببریم.