زمامداران با تواضع و امانت‌داری و خبرنگاران با صداقت و فداکاری در خدمت حل مشکلات مردم باشند

 در روایت دیگری امام هادی(ع) می‌فرمایند: صداقت برادر عدالت است یعنی اگر می‌خواهیم جامعه عادلانه‌ای داشته باشیم باید در رفتار و گفتارمان صداقت داشته باشیم. رئیس خانه مطبوعات کشور با بیان خاطره‌ای از شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی مبنی بر اینکه عده‌ای اوایل انقلاب گفتند رژیم ستم‌شاهی نظام طاغوتی بوده و ما اگر آمار شهدای ۱۵ خرداد را افزایش دهیم اشکالی ندارد که ایشان به شدت برافروختند و گفتند مگر ما می‌توانیم با دروغ اسلام را ترویج دهیم.
مدیر مسئول روزنامه پیام استان سمنان با بیان این که امروزه جایگاه رسانه و مطبوعات قطعا از صد سال پیش که مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی می‌دانستند بسیار بالاتر است بر اهمیت جایگاه اهالی رسانه تاکید نمود و گفت اگر خبرنگاران نبودند عده‌ای حتی کوه دماوند و جنگل را هم وقف می‌کردند.
اما اهالی رسانه با روشنگری جامعه مانع چنین اقدامی شدند لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای اینکه خبرنگاران را پشت درهای خودشان معطل کنند باید حتی در خانه مطبوعات و یا اداره کل ارشاد ماهیانه کنفرانس خبری بگذارند و به سوالات و مطالبات خبرنگاران پاسخ دهند.
 رئیس خانه مطبوعات کشور با تاکید بر ضرورت تامین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران گفت در وضعیت کرونایی خبرنگاران پابه‌پای مسئولان سلامت جامعه هستند لذا باید به شرایط دستمزد حداقلی این فداکاران هم توجه شود. وی با سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاران از مسئولان سازمان تامین اجتماعی خواست که حتماً برای محاسبات متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان به وضعیت خبرنگاران بازنشسته راهم منظور نظر داشته باشند.


مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری در بخش دیگری از سخنان خویش با تسلیت فاجعه انفجار بیروت به مردم لبنان گفت ابعاد کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن هزاران نفر افراد که در این فاجعه جان باخته‌اند هنوز معلوم نیست اما حتماً باید پیگیری شود البته رژیم صهیونیستی اعلام کرده است کار ما نیست اما عناصر نظامی آمریکا می‌گویند انفجار بمب بوده است حتی عده‌ای از خبرگزاری‌ها آن‌ را شبیه بمباران هیروشیما و ناکازاکی قلمداد کرده‌اند به‌هرحال جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های امدادی ما باید به حادثه‌دیدگان کمک کنند.