می گویم خبرنگارم

* دیروز پنج هزار نفر به خاطر کرونا فوت شده اند، دولت به عمد آمارها را اعلام نمی کند، بیمارستان ها دیگر جا ندارند، وزیر بهداشت هم استعفا کرده است... همان طور که دنبال جای پارک می گردم و گوشی تلفن دستم است دوباره می گویم «مادر جان گفتم هر چیزی که می شنوی زود باور نکن» می گوید یک نفر از کانال چی چی نیوز، این خبر را در گروه فامیلی فوروارد کرده است!
* از پله های راهرو بالا می روم همسایه را می بینم که با عجله دارد پایین می رود، «آقا خیلی مراقب باشید، مشهد یک هفته تعطیل شد ها ...»
* گوشی موبایلم را باز می کنم، دوستم پیامکی فرستاده است: سلام میگن پسر فلانی رو با چند تا چمدون پر از دلار و سکه تو نقطه صفر مرزی گرفتن، راسته؟!
* سری به توئیتر می زنم دوباره هشتگی ترند روز شده است، از یک نفر که چندین پست با همان هشتگ نوشته و حسابی داغ کرده است، جزییات ماجرا را در دایرکتش می پرسم، از چیزهایی که می نویسد معلوم است خیلی در جریان اصل موضوع نیست و کاملا احساسی رفتار کرده.


* همکارم عکسی را نشان می دهد و می گوید این را دیدید مربوط به حادثه بیروت است، کمی عجیب به نظر می رسد، این را خودش می گوید و ادامه می دهد «ولی همه زدند ها!» یک سرچ ساده نشان می دهد خیلی از همان کانال ها اشتباه کرده اند.
*  چرخی در اینستاگرام می زنم، خبرنگاری آن سوی آب نشسته و تورش را پهن کرده است، موضوع بحثش ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان در مشهد است!
* «چند روز است تنگی نفس دارم، نکند کرونا گرفته ام» این ها را به دکترم می گویم، همان طور که صفحه ای در تلفن همراهش را بالا و پایین می کند و به حرف هایم گوش می دهد، می گوید: «علایم دیگری که نداری؟» بدون این که منتظر پاسخ بماند گوشی را روی قفسه سینه ام می گذارد و می گوید: «نه کرونا نیست، از استرس زیاد است، پروپرانولول 10 و سیتالوپرام می نویسم، روزی یکی از هر کدام بخور ولی درمانش این است که خیلی استرس نداشته باشی.» همان طور که در صفحه اول دفترچه به دنبال نام کارگاه بیمه شده می گردد، ادامه می دهد: «شغلت چیه؟»
«می گویم خبرنگارم»، با خنده ای که نمی تواند مخفی اش کند می پرسد: مگر این روزها کسی روزنامه هم می خواند؟!
می گویم «بله ولی به نظرم باید بیشتر از قبل هم بخوانند.»
نسخه اش را مهر می زند و با همان لبخندش، دفترچه ام را تحویلم می دهد: «داروهایت را بخور حتما»، تشکر می کنم، نوتیف تلفن همراهش دوباره به صدا در می آید، دوباره خبری جدید آمده است ...