دستگیری یک نماینده سابق مجلس در پرونده رشوه 65 میلیاردی مورد ادعای میرسلیم بخش دوم پرونده طبری در راه دادگاه است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اخیرا ۵ مورد دستگیری در وزارت امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی داشته‌ایم و در همین ایام دو نفر از جاسوسان حکم محکومیت قطعی گرفتند.
غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود که به صورت آنلاین برگزار شد ضمن تبریک اعیاد غدیر و روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران به اهمیت تلاش اصحاب رسانه در شرایط تحریم و تحریف اشاره کرد و با پرداختن به عملکرد قوه قضائیه در قبال رسانه‌ها گفت: جلب مشارکت گروه‌های  مختلف مردمی به ویژه گروه‌های نخبگانی تاثیرگذار از برنامه‌های اولویت‌دار قوه قضاییه به شمار می‌رود و در این برنامه تحولی خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور در حوزه ترویج گفتمان عدالت و مبارزه با مظاهر فساد نقش مهمی دارند. ما در ماه‌های اخیر شاهد نمونه‌های خوبی از گزارشگری فساد توسط جامعه رسانه‌ای کشور بوده‌ایم. در این حوزه خبرنگاران ما را همکاران خود بدانند و ما آنها را همکار خویش می‌پنداریم و چشم و گوش بینا و شنوای دستگاه قضایی در یافتن مشکلات و آسیب‌ها به شمار می‌آیند. وی با اشاره به رویکرد توام با مدارای قوه قضائیه درباره رسانه‌ها و اصحاب رسانه تصریح کرد: در یک سال اخیر هیچ روزنامه و خبرگزاری از ناحیه قوه قضاییه توقیف نشده است و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که قبلا با محکومیت‌هایی مواجه شده بودند در دوره اخیر از عفو مقام رهبری، آزادی مشروط و سایر ارفاق‌ها برخوردار شدند.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موضوع کرونا و اجرای پایلوت طرح دادگاه‌های الکترونیک در خراسان جنوبی با رضایت 90 درصدی شرکت‌کنندگان ادامه داد: کرونا کماکان مسئله روز ایران و جهان است. از ویژه برنامه‌های ما در این ایام برگزاری دادگاه‌های الکترونیک به صورت آنلاین با استفاده از فناوری‌های نوین بوده است و زیرساخت‌های لازم آماده شده برای جلوگیری از تردد اصحاب پرونده به مراجع قضایی و حفظ سلامت اصحاب پرونده و همکاران خوشبختانه نتایج خوبی به دست امده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه قوه قضائیه درباره وصول بدهی از بدهکاران بانکی و مالی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: در یک سال گذشته از اوایل سال ۹۸ تا امروز در تهران با پیگیری سازمان مالیاتی و اقدام نماینده دادستان بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده – آنچه که اعلام می‌کنیم ناظر به بدهکاران خرد نیست – وصول شده است. با نیابت‌هایی که به سایر استان‌ها داده شده بود حدود ۶ هزار میلیارد تومان در سایر استان‌ها وصولی داشته‌ایم. جمعا بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان از بدهکاران مالیاتی وصول شده است. درمورد بدهکاران بانکی اشاره می‌کنم که اخیرا در هفته گذشته درمورد بدهکاران عمده بانکی در تهران از گروه فرزان راد ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی این گروه به بانک مسکن  تسویه شد و ۲۳۰ میلیارد تومان نیز این گروه بدهی به بانک رفاه در حال تسویه است. ما آماده همکاری با سیستم بانکی کشور و سازمان امور مالیاتی کشور برای وصول مطالبات در این حوزه هستیم.


وی درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی گفت: قوه قضائیه به آن  ورود کرده و در ابتدا سازمان بازرسی کل کشور  اشکالات متعددی را بر این قرارداد یافته است. چه از نظر شکلی که بدون کمیته فنی بوده و جه از نظر مبلغ قرارداد. در حدود ۶۳ روز حضور سرمربی سابق، فدرسیون فوتبال متحمل هزینه سنگین شده و موضوع بررسی و اشکالات احصا شده و در فرایند رسیدگی قرار دارد و در این مورد تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
وی درباره آخرین وضعیت پرونده و دادگاه طبری گفت: روز سه‌شنبه آخرین جلسه دادگاه این پرونده است و آخرین دفاع آقای طبری هفته گذشته اخذ شده و از جمعی از متهمان روز یکشنبه آخرین دفاع اخذ شده و تعدادی از متهمان باقیمانده است که  امروز شاید تا الان تمام شده باشد و امروز ختم رسیدگی ان‌شاءالله اعلام خواهد شد. برخی از وکلای متهمان برای تنظیم لایحه دفاعیه برای آخرین دفاع مهلتی از دادگاه خواستند که مهلت محدودی در نظر گرفته شده است و در اولین فرصت و حداقل زمان تا یکی دو هفته آینده رای صادر خواهد شد. البته معمولا ظرف یک هفته رای صادر می‌شود و ان‌شاءالله  به زودی رای این پرونده صادر خواهد شد. آنچه در دادگاه رسیدگی شد همه موارد اتهامی این فرد نبود. علاوه بر آنچه در دادگاه رسیدگی شده و امروز روز پایانی رسیدگی به این بخش از پرونده است که به دادگاه آمده، بخش‌های دیگری از آن در دادسرا مفتوح است و به زودی بخش دوم به دادگاه جهت رسیدگی ارسال خواهد شد. وی درباره متهمان متواری این پرونده گفت: آنچه که در کیفرخواست آمده درموردش در این پرونده رای صادر خواهد شد و عدم حضور آن‌ها مانع تصمیم‌گیری دادگاه نخواهد بود.
وی همچنین گفت: روزهای گذشته تعدادی جاسوس توسط سربازان گمنام امام زمان در وزارت امور خارجه و صنایع تامین کننده قطعات و حوزه انرژی و وزارت دفاع و انرژی هسته ای دستگیر شدند. یکی از کسانی که دستگیر شد شارمهد از گروه تندر بود کسی که عزاداران امام حسین(ع) را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود دستگیر شد و عجیب این است که کشورهای مدعی حقوق بشر مامن تروریست‌ها شده اند و حتی امکانات و رسانه به این تروریست‌ها می‌دهند و موجبات انحرافات عمومی را به وجود می‫آورند. اسماعیلی تصریح کرد: اخیرا ۵ مورد دستگیری در وزارت امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی داشته‌ایم و در همین ایام دو نفر از جاسوسان حکم محکومیت قطعی گرفتند که مسعود مصاحب در قالب دبیرکل انجمن دوستی ایران و اتریش با سرویس موساد و آلمان مبادرت به جاسوسی می‌کرد، ده سال حبس گرفته و حکمش قطعی است. نفر دوم فردی به نام شهرام شیرخانی بود که جاسوس بود و برای انگلیس در حوزه‌های مختلف اطلاعات می فروخت و به دنبال آلوده‫سازی مدیران داخلی بود که این فرد هم به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
وی درباره پرونده هفت تپه گفت: بخشی از پرونده به کارشناسی رفته است و  بخشی دیگر درباره اعتراضات خصوصی‌سازی است که  در حال پیگیری آن  هستیم و  توصیه کرده‌ایم هرچه سریع‫تر بررسی شود و تعیین تکلیف شود تا نحوه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی پیگیری شود. ضمن آنکه با دستور ریاست قوه قضائیه و در جلسه‌ای که با حضور مقامات ذی‌ربط برگزار شد به دادستان کل کشور ماموریت داده شد تا موضوع را به صورت تخصصی بررسی کند و پیگیری آن انجام شود و دادستان کل کل کشور جلسات متعددی را برگزار کرده است. با جدیت به اتهامات مدیران هفت تپه رسیدگی می‌کنیم و برابر ضوابط قانونی به اتهامات متهمان این پرونده رسیدگی می‌کنیم و حکم را صادر خواهیم کرد.  طی دو هفته جلسات متعددی با مسئولان استانی و کشوری برگزار شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای ۶۵ میلیاردی میرسلیم علیه قالیباف گفت: گزارشی به قوه واصل شده است و در حال بررسی هستیم و رسیدگی‌ها شروع شده است و یک نماینده سابق مجلس بازداشت شده است. هنوز ماهیت و جزئیات موضوع روشن نشده است و مطمئن باشید ما در رسیدگی‌ها آنچه از تخلفات به دستمان برسد رسیدگی خواهیم کرد و حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. رئیس قوه قضائیه گفته‌اند که پرونده زیرمیزی نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است اما نتیجه پرونده نیازمند رسیدگی‌های قضایی است و نتیجه آن به سمع مردم خواهد رسید. موضوعی که هنوز رسیدگی نشده به جای پرداختن در رسانه با اعتماد به ما اجازه بدهند در دستگاه قضایی رسیدگی شود.
سایر اخبار این روزنامه
گل محمدی و مجیدی دوباره به هم رسیدند دربی داغ در نیمه‌نهایی جام حذفی علیرضا صدقی آخرین روزنه امید «ابتکار» تاثیر تحریم‌ها و کرونا بر صادرات غیرنفتی را بررسی می‌کند فراموشی فرش تا خرمای ایرانی در بازارهای جهانی یک وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «ابتکار» تشریح کرد ماجرای یک کلاهبرداری میلیاردی هشت ساله با چند صد مالباخته مرمت موزه هنرهای معاصر تهران چگونه پیش می‌رود؟ یک قدم تا بازگشایی موزه 43 ساله لبنان به کدام سو می‌رود؟ چند سناریو درباره آینده لبنان رئیس ستاد انتخابات کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم، ۲۱ شهریور ۹۹ برگزار می‌شود ولادیمیر پوتین از ساخت و ثبت رسمی اولین واکسن کووید19 خبر داد روسیه جهان را از کرونا نجات می‌دهد؟ رئیس سابق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نشان می‌دهد از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم دستگیری یک نماینده سابق مجلس در پرونده رشوه 65 میلیاردی مورد ادعای میرسلیم بخش دوم پرونده طبری در راه دادگاه است