اخبار کوتاه


ابلاغ سلام رهبری به کارکنان پدافند هوایی

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، سلام و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) را به فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانوادههای پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد.به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، طی تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت که فرمانده معظم کل قوا فرمودند:«بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام. سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.»سردار شیرازی در این ارتباط تلفنی خواستار ابلاغ سلام محبت آمیز و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آحاد کارکنان، فرماندهان و خانواده پدافند هوایی شد.

دعوت روحانی از پادشاه مالزی

رییس جمهور در پیامی به پادشاه مالزی گفت:امیدوارم در پرتو اراده سیاسی موجود، بیش از پیش شاهد همبستگی میان دو ملت و توسعه روابط فیمابین در کلیه زمینههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بینالمللی باشیم.به گزارش ایسنا، در پیام حسن روحانی خطاب به جناب آقای سلطان عبدالله رعایهالدین المصطفی بالله شاه آمده است:فرا رسیدن روز ملی مالزی را به جنابعالی، دولت و مردم کشورتان صمیمانه تبریک میگویم.جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین مواضع و تلاشهای دولت و مردم مالزی و دیدگاه مشترک دو کشور در مقابله با بحرانهای جهان اسلام از جمله اشغال فلسطین و آلام مردم مظلوم آن، تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی دنیای اسلام را گفتگو و تعامل سازنده میان دولتهای اسلامی میداند. در این چارچوب مایلم از آنجناب برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات جهان اسلام و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات و همچنین توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر مالزی دعوت نمایم.

ساماندهی فضای مجازی کلید خورد

نماینده تهران در مجلس از تهیه طرحی برای ساماندهی فضای مجازی خبر داد و تاکید کرد که ما در این طرح نگاهمان فراتر از شبکه های اجتماعی است و تمرکز جامعتری بر فضای مجازی دارد.مجتبی رضاخواه در گفتوگو با فارس، از تهیه طرحی برای ساماندهی فضای مجازی خبر داد.وی افزود: ما در این طرح نگاهمان فراتر از شبکه اجتماعی است تمرکز جامعتری بر فضای مجازی داریم.نماینده تهران در مجلس تاکید کرد که در طرح ساماندهی فضای مجازی نگاه و نقطه نظرات نخبگان جامعه به ویژه کارشناسان و فعالان فضای مجازی را دریافت و در طرح مذکور گنجانده شده است.

ادعاهای بیاساس اوبرایان علیه ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا به بیان ادعاهای بی اساس علیه ایران پرداخت.به گزارش ایلنا از توییتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رابرت اوبراین در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در سرزمینهای اشغالی مدعی شد: ایران به دلیل اقدامات رئیسجمهور ترامپ و فشار حداکثری شاهد کاهش درآمد نفتی و دیگر درآمدها تا کمترین حد در تاریخ است. ایران با بحران اقتصادی بی سابقهای مواجه است و این یعنی بودجه حمایت از نیروهای تحت حمایت خود برای پیش بردن جنگ در خاورمیانه را ندارد.

فشار آمریکا بر اروپا علیه ایران

واشنگتن فری بیکن اعلام کرد: منابع دیپلماتیک از تلاش آمریکا برای استفاده از اهرمهای جدید جهت تحت فشار گذاشتن اروپاییها به موضعگیری علیه ایران خبر دادند. به گزارش ایلنا، بعد از رای ممتنع به قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مخالفت شورای امنیت با ادعای آمریکا برای فعالسازی ماشه، اکنون آمریکا به دنبال آن است که با استفاده از ابزارهای فشاری که در اختیار دارد، اروپاییها را به همراهی با خود مجبور کند.تحریم اینستکس و لغو ویزا یا مصادره دارایی دیپلماتهای اروپایی که با اینستکس کار میکنند؛ از اهرمهای احتمالی فشار واشنگتن علیه متحدان اروپایی عنوان شده است.

انتخابات برای تعیین یک نماینده

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: در پی درگذشت "فاطمه رهبر" نماینده حوزه انتخابیه تهران، انتخابات میاندورهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه برگزار میشود.به گزارش ایلنا، شکراله حسن بیگی ادامه داد: انتخابات میاندورهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان دوره خبرگان رهبری برگزار میشود.معاون استاندار تهران گفت: در استان تهران طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۸ سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز ادامه دارد.

حسن بیگی افزود: بر اساس این ماده قانونی برخی اشخاص و مقامات که مورد اشاره قرار می گیرد، باید حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ عنوان در آن پست شاغل نباشند.